Op de BNUBs gaan we rond op 60 cm, dus ik zou niet weten waarom jij dat ook niet zou mogen / kunnenJe wijkt af van de stadaard dieptemaat. Ik verwacht daarin geen problemen, maar dat moeten we even intern overleggen of we dat aanvaardbaar vinden. Punt is dat je eindbakken toch al niet op de standaard breedte krijgt. Niet in N en niet in h0.Op de BB te veel verslepen heeft een grote kans op (ontsporings)problemen. Het beste is om voor de BB-BB maar ook BB-inbreng overgangen een recht stuk rail te hebben. 10 cm is wat we adviseren. Het kan vermoedelijk met wat minder, maar of dat echt wenselijk is....... Kortom: kan je het ontwerp zo maken dat je bij de inbreng - BB overgang wat verder van de rand af zit waardoor je op de BB minder hoeft te verslepen? (Al zie ik in dat je dan dus ook op de andere baan moet gaan verslepen en dat het met name daar krap wordt.) als alternatief zou je een bredere BB kunnen nemen, maar ik moet daarover eerst even intern overleggen of dat een aanvaardbare afwijking van de norm is. Echter omdat jij toch een eind bak bouwt maakt het voor het stramien toch niet zo veel uit. Verder zorgen de 1-2-3 bakken toch al voor wisselende stramienmaten. Een iets bredere BB is nu ook weer geen "totaal nieuw concept"Als je de linker bak beursvaardig kan / wil maken, kan je dat dan ook doen met de rechterbak? In dat geval zou ik namelijk de wisselBNUBs ook nog op een ander manier kunnen gaan gebruiken (nl een BNLS - N- spoor variant met het doorgaande spoor aan de achterkant)Het feit dat jij een eindbak (mag/gaat) maken geeft niet autmatische andere gebruikers het recht ook eindbakken te gaan maken. En geeft al helemaal niet de garantie dat je aan alle beurzen mee kan doen. Het aantal eindbakken wat we kunnen gebruiken op een beurs is beperkthou er rekening mee dat de BNLS module concept uit gaat van een kaal DCC beginsel, dwz geen verdere digitale aansturing van de baan tijdens beurzen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat "we" daar bij Leekerheide ook nog eens goed naar moeten kijken. Het BNLS concept gaat uit van enkel een DCC rail bus en Rocomaus aansturing. In jou linkerbovenhoek zie ik wat andere dingen staan en ik vermoed dat je die thuis ook van toepassing wilt laten zijn. Zaken als blokdetectie zijn niet verboden binnen het BNLS module concept, maar e.a. moet wel KISS zijn en beursproof. En we kunnen er niet vanuit gaan dat op iedere beurs waar we met de BNLS baan staan er een paar geschoolde storingsmonteurs, RocoMaus en/of DCC specialisten aanwezig zijn
2. Bredere BB: ga ik binnen het kernteam overleggen, maar zoals gezegd ik verwacht geen bezwaren.
4. Kijk of je de bakken dusdanig kan maken qua scenery, zijpanelen, achterwand, frieslijst dat je ze in twee varianten kan neerzetten op een beurs. Dwz dat je de hoofdsporen zowel aan de voor als achterzijde kan hebben. Dat verhoogt de bruikbaarheid (gaat dus om de optionele "hoofdspoor aan de achterkant variant"
Oh ja....... spec's voor N moeten nog worden aangepast: 2 mm kurk of rubber onderlaag