Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: BNLS-module (n) Reichenbach  (gelezen 44112 keer)

Maarten99

  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #60 Gepost op: 10 november 2014, 09:01:21 »
Ik ben ook een redelijk arduino fan en ik heb je code door gelezen. Misschien is het handig om er een extra ledstrip aan toe te voegen, een gewone warm witte. Dan kan je de rgb ledstrip alleen aanzetten voor bijvoorbeeld een zonsondergang (rood/geel) of nacht (blauw)
Gr maarten

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #61 Gepost op: 15 december 2014, 23:04:11 »
Hoi volgers.

Na een lange tijd ,ga ik weer proberen verder te gaan met
mijn bnls n spoor module.

Mijn Vader is ondertussen overleden en begraven,

Ik ga proberen weer verder te bouwen, het Arduino analoge modelbaan sturing werkt naar behoren , ik zal zo spoedig mogelijk een filmpje op YouTube zetten.
Ik ben ondertussen aan het landschap begonnen.
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #62 Gepost op: 16 december 2014, 07:31:09 »
Gecondoleerd, ik hoop dat je weer plezier kunt beleven aan het bouwen!
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #63 Gepost op: 16 december 2014, 09:28:33 »
Hi Paul,

Goed om je hier weer bezig te zien. Hopenlijk kun je hier weer een beetje je zinnen verzetten.

Veel succes en plezier!

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #64 Gepost op: 16 december 2014, 09:50:17 »
Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Ik hoop dat het afscheid op een rustige en goede manier verlopen is.

Even voor de goede orde: er zijn wat mogelijke aanstaande wijzigingen in wat mechanische zaken, o.a. de manier waarop we de rails gaan koppelen tussen de diverse inbrengen. Zorg in ieder geval dat je op 10 cm van de BB overgang naar de andere inbreng op de goede maatvoering zit mbt afstand tot de voorkant (let op BB afdekpaneel en dat de rails dan parallel met de bakvoorkant loopt.

Ik heb gisteren de spullen binnen gekregen om de railovergangen te gaan maken. ik hoop daar zsm mee aan de gang te gaan, maar de praktijk zal waarschijnlijk zijn dat dit na oud-nieuw wordt. Vermoedelijk wordt het (voorlopig) zo dat ik per N-spoor inbreng twee setjes BB overgangen lever met daar aan + 10 cm rail Peco code 55

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #65 Gepost op: 05 januari 2015, 13:30:22 »
Hoi volgers

Allereerst wil ik jullie een goed en gelukkig en vooral een goed modelspoor jaar 2015 toewensen.

@Peter, Edsko,Paul

Bedankt voor jullie medeleven.

@Allen

Na een vakantie in mijn tweede vaderland Hongarije, ben ik weer opgeladen voor het komende jaar.

Ik ga dit jaar vol goede moed verder bouwen aan module Reichenbach in het nieuwe jaar en hoop in oktober de module voor een groot gedeelte af te hebben.

De sturing van de baan wekt goed maar is voor verbetering vatbaar, daar wil ik nog aan gaan werken.
De scenery van de module ben ik aan te maken, maar daar moet nog veel aan gebeuren en bedenken, daar moet ook nog aan gewerkt worden.

Mijn priortijd ligt nu bij het bedenken hoe ik het landschap wil gaan maken,  het moet in ieder geval een klein dorpje met een kleine goederenloods en een klein stationnetje worden ,hoe het een en het ander gaat uitzien moet ik nog even bedenken.

Wat ik wel weet is dat het een Duits thema heeft, en een berg/heuvel landschap gaat worden.

@Paul

Is er al meer bekent over de wijzigingen in wat mechanische zaken?

Mvg Paul
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #66 Gepost op: 05 januari 2015, 15:25:38 »
Ik heb inmiddels printplaat liggen van de juiste dikte om Peco code 55 (maar feitelijk dus code 80, qua bruto railhoogte) op printplaat vast te zetten. Verder heb met de hoek, keerlus, tussen en BB modules ongeveer 20 overgangen nodig / om mee te testen. Nu alleen nog even de tijd om e.a. op te zetten en dat is een beetje schaars goed op dit moment.

Waar ik naar toe wil is dat er per BB een "overgangsset" (dwz printplaat met daar aan twee stukken Peco code 55) geleverd gaat worden. Het enige wat min of meer ter discussie staat is hoelang die stukken code 55 gaan worden. Maar als jij al wilt gaan bouwen zorgen we gewoon dat jij een stukje "custom-made" krijgt.

De enige vraag die nog enige ruimte biedt is hoelang we het stukje "recht" definiëren wat tegen de BB-BB overgang aan komt te zitten. 10 cm lijkt me ideaal / beter en 5 cm wel het absolute minimum. Printje wordt waarschijnlijk 3 cm breed dus dan hoe je maar 2 cm over bij 5 cm om verschuivingen op te vangen.

Het streven is om uiteindelijk de printjes te laten fabriceren / frezen / voorboren zodat er zo min mogelijk aan hoeft te gebeuren, maar dan moeten er eerst een paar proefversies gemaakt zijn en gekeken worden of die werken

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-module (n) Reichenbach
« Reactie #67 Gepost op: 21 januari 2015, 21:15:16 »
Hoi volgers

Afgelopen maandag ben ik op de club verder aan met bouwen aan de BNLS n-spoor modulebaan, het valt nog niet mee om scenery in balans te krijgen.

Ik heb wat geschoven met huisjes, xps schuim,  er klop iets niet in het beeld maar ik kan het even niet vinden, er zit een onbalans in, het is nu de zaak, om de scenery in balans te krijgen, ik bedoel niet de huisje maar het landschap is in onbalans.

Deze module moet een klein dal met een klein landelijk dorpje, met bijbehorend station, gaan uitbelden.



Mochten er mensen zijn die het onbalans zien hou ik mij aanbevolen voor informatie.
Volgende week maandag ga ik weer naar de treinenclub, dan kan ik weer verder puzzelen.

De BNLS N-Spoor modulebaan word met de Arduino Analoge Modelbaan Sturing uitgerust, niet de doorgaande sporen, die heeft zijn eigen sturing.

mvg Paul
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-module (n) Reichenbach
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2015, 21:20:44 »
Wellicht dat een goed gekozen achtergrond een groot deel van de onbalans al wegneemt. Die dimensie mis je nu. Misschien nog een enkel laagje piepschuim rechts....  een soort van glooi-ing?

Ik vind overigens wel dat die bocht rechts raar aandoet. Die twee wissels zo kort op elkaar komt ook niet heel lekker over. Misschien is dat beter op de BB te doen? Die bocht voegt daar volgens mij ook niet zoveel toe, doet eerder afbreuk. just my 2 cts.

Gr.

Edsko

Bjor

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: BNLS-module (n) Reichenbach
« Reactie #69 Gepost op: 22 januari 2015, 10:07:13 »
Paul,

Ik mis samenhang in de module. Het ovaaltje ligt n.m.m. veel te hoog boven de doorgaande lijn. Hoe dik is die schuimlaag, 10cm? Ik zou de dikte van de plaat meer dan halveren tot 4 - 4,5 cm.
Langs de rand van de schuimplaat kun je een stenen of betonnen keermuur maken met aan de voet een perron langs de doorgaande lijn. Misschien is er ook aan de voorste rand van de plaat plaats voor een tweede perron. Die perrons langs de doorgaande sporen kun je vanaf het station bereikbaar maken door naast het station een gat in de schuimplaat te maken tot aan de basisplaat. Daarin maak je een voetgangerstrap (helling: ca 30 gr). Vanaf dat gat maak je een tunneltje onder de twee sporen door dat uitmondt op het perron langs de doorgaande lijn.
Zo heb je een station langs een doorgaande lijn, met op een hoger niveau een aftakkende zijlijn, waar reizigers kunnen overstappen van hoofd- op nevenlijn en v.v.

De plateauhelling in de linker achterhoek zou ik uitbreiden naar voren, zodat je het dorpje op een helling kunt situeren, die achter het station begint. Die helling moet zo hoog worden dat de rechter bocht(en) (Waarom zijn er twee bochten? De binnenste lijkt me overbodig) onder de heuvel in een tunnel kan verdwijnen. Zo wordt het voor de toeschouwer een vraag of de trein in de tunnel naar links gaat, of naar rechts, of naar de volgende module.

En dan, zoals Edsko al suggereerde: een passende achtergond, bijv. een glooiend heuvellandschap.

Maar het is maar een idee.....

Veel plezier,

Ben
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in tijdperk II in N en verder van alles dat met model- en grootspoor te maken heeft.

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-module (n) Reichenbach
« Reactie #70 Gepost op: 27 mei 2015, 23:12:48 »
Hoi mede bnls n-spoor bouwers

Dit is mijn laatste post in dit draadje, ik heb besloten om te stoppen met de bnls s-spoor modulebaan, er zijn daar een aantal redenen voor.

Na het overlijden van mijn vader, ben ik aan het denken gezet en weer terug gezet op twee benen.

Ik ben met teveel modelspoor zaken tegelijk bezig, dat werk gewoon niet, er komt daardoor niets af.

Ook heb ik geen ruimte meer om verder met de bouw te gaan (staat nu op de club, maar daar gaat de module bak weg)

Tijdgebrek en geldgebrek speelt een rol (heb maar een klein budget om te besteden aan mijn modelspoor hobby).

Ook zijn er nog geen duidelijke regels en afspraken, hoe het allemaal geregeld gaat worden (kom termen tegen als megabiels kurkmatten enz. Paul B, was nog met iets bezig met betrekking tot de black boxen enz. ) dit speelt mee met de keuze om te stoppen met de bnls n-spoor modulebaan (is niet de doorslag gevende factor van mijn beslissing om te stoppen, speelt wel mee.)

Wat ik met de modulebak ga doen weet ik nog niet, ik wil het proberen te verkopen (Iemand interesse) , lukt dat niet breek ik de module af (helaas geen ruimte om de modulebak op te slaan).

Iedereen bedankt voor jullie input.

Het bnls n-spoor module baan is voor nu een afgesloten hoofdstuk, ik wil wel de voordringen van de bnls n-spoor module baan blijven volgen.

Ik ga me bezig houden met de twee spoorzaken waar ik al mee bezig was Modulebaan "Laubenstein" en de Arduino Analoge modelbaan sturing.

Ps.

Dit is geen kritiek op de bnls n-spoor module baan en alles wat er mee te maken heeft, maar de situatie is voor mij veranderd.

Mvg Paul
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2905
Re: BNLS-module (n) Reichenbach
« Reactie #71 Gepost op: 27 mei 2015, 23:42:12 »
Jammer dat je ermee stopt Paul, maar ik begrijp de motivatie, heb zelf ook de neiging om
met te veel teglijk bezig te zijn en mijn module staat nu ook al behoorlijk ingepakt (verhuisplannen)
Ik wens je nog veel bouwplezier met Laubenstein, en blijf het bouwdraadje wel volgen :)

Mvg,

Tis
********