Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:18
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door 1200blauw
02 August 2025, 22:42:50
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door hervé
02 August 2025, 22:20:42
Aachenau West door wob
02 August 2025, 22:20:42
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
02 August 2025, 22:11:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
02 August 2025, 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
02 August 2025, 21:50:34
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
02 August 2025, 21:24:59
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
02 August 2025, 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
02 August 2025, 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
02 August 2025, 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
02 August 2025, 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
02 August 2025, 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
02 August 2025, 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
02 August 2025, 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
02 August 2025, 18:15:26
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
02 August 2025, 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
02 August 2025, 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
02 August 2025, 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
02 August 2025, 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
02 August 2025, 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
02 August 2025, 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
02 August 2025, 16:03:46

Auteur Topic: Hoe vonden we Eurospoor 2015 en wat is er aan onze vingers blijven plakken?  (gelezen 25903 keer)

Donny95

• Offline Offline
Re: Hoe vonden we Eurospoor 2015 en wat is er aan onze vingers blijven plakken?
« Reactie #75 Gepost op: 25 October 2015, 21:51:21 »
Ook bij mij is er nog wat aan m'n vingers blijven plakken:

Fleischmann 4805:

En nog een zak naaldbomen en een muurplaat van Noch.

bosje77

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 25 October 2015, 22:17:59 »
Ook vandaag geweest iplv vrijdag wat gepland stond maar het was weer een zeer geslaagde en mooie beurs (y)
Erg mooie banen gezien maar banen waar ik van denk ja daar had wel even wat serieus meer aandacht aan besteed worden :-\
Ook op de BNLS stand even de kunsten van het weatheren staan te bekijken (y)
Verder maar 2 wagons meegenomen waar ik naar op zoek was en genoeg ander leuks gezien maar voor later een keer laten liggen aangezien ik onlangs toch al weer 9 loks aan de verzameling toe heb mogen voegen moeten we ook nog wat wensen over houden voor de andere beurzen.

Gr Robin

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #77 Gepost op: 25 October 2015, 23:23:32 »
Top dagje gehad vrijdag en daarbij aangeschaft,

Bedford british rail
4 zakjes strooimateriaal
En een prachtige hornby class 60 in mainline livery

Ik ging vooral voor de engelse banen en deze waren top :-)

Groet Ray
British Rail diesel Fan

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #78 Gepost op: 26 October 2015, 02:12:05 »
@Iarnrod en Reinout: dank voor de beelden  (y)  ben ik er toch een beetje geweest

Graag gedaan!
Al zijn de foto's deze keer met  m'n compactje genomen.
(den reflex mocht op zaterdag zijn ding doen te Rijswijk)
Ik hoop om volgend jaar terug van de partij te zijn...

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Henk Veenstra

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 26 October 2015, 09:51:05 »
Dag Ed (tbrandsma),

Die 2 dozen met bomen/struiken, waar zijn die verkrijgbaar.

mvg Henk

mat64

• Offline Offline
« Reactie #80 Gepost op: 26 October 2015, 13:52:22 »
Afgelopen zondag dit aangeschaft op eurospoor.

Arjan

smits66

• Offline Offline
  • Schaal 1:160, Arduino
« Reactie #81 Gepost op: 26 October 2015, 17:23:51 »
Hoi, allen

Ik ben alleen zaterdag geweest, ik heb ongeveer anderhalf uur rondgelopen in hal 12.
De verdeling van de banen, showbanen en hobbybanen was prima in orde, voor de veel mensen is het dan ook een hobby en bouwen de banen alzo, ik zie eurospoor ook meer als modelspoor hobby beurs, wil je echt mooie banen zien kun je beter naar ontrax  gaan.

Ik heb de rest van de dag achter de DMV clubbaan gestaan, ik heb er ook maar een filmpje van de baan gemaakt.

https://youtu.be/9VTbomkI1Z8.

Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.

bouw draadje "Laubenstein"

Florisw

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 26 October 2015, 18:25:48 »
Kleine update over de slechtziende treinhobbyist die afgelopen vrijdag op Eurospoor is gerold van zijn portemonnee.
Namens hem zeer veel dank voor de ondersteuningen en donaties. Morgen gaat er een stapel met Roco en Märklin huifwagens zijn kant op: ofwel de bestelling die hij eigenlijk vrijdag had willen ophalen bij onze stand.

Het meest bizarre is - en dat hoorde ik vandaag toen ik het slachtoffer aan de lijn had -  dat hij door had dat iemand hem volgde, toen hij zich diverse keren naar een andere stand verplaatste. Hij was op zijn hoede maar - klein van stuk en visueel beperkt - kon hij de laffe dader niet de baas zijn. 

Sorry, dat moest ik nog even kwijt. Voor de rest vond ik het een zeer geslaagde beurs.

Railbouw Leerdam

• Offline Offline
  • Mooi toch?
« Reactie #83 Gepost op: 26 October 2015, 18:31:53 »
Was een leuke beurs, en ja wat bleef er plakken..

- Artitec DE1 nr 41
- Artitec Ovaalramer 7216
- Elotrains Plan K set
- Blokkendoos rijtuig
- Rivarossi NS1313

en wat klein spul

Groeten
Gr. Dieuwe

tbrandsma

• Offline Offline
  • stroomlijners
« Reactie #84 Gepost op: 26 October 2015, 18:44:45 »
Citaat
  Dag Ed (tbrandsma),
Die 2 dozen met bomen/struiken, waar zijn die verkrijgbaar ?                                                                                                                                                 
Hallo Henk
Deze twee dozen gekocht bij modelspoor24.nl op de beurs
waren 2 voor 25 euries.
Hebben een website www.modelspoor24.nl voor modelspoorbaan toebehoren.
Groet Ed

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #85 Gepost op: 26 October 2015, 20:29:41 »
Ook geweest, 10:30 binnen, 16:00 weer weg. Me prima vermaakt.

Roco containerwagen, wat stekkertjes en (bij de Belgische uitgever) het boek over de NMBS reeks 25.5 gekocht. Alles leuk onder de normale nieuwprijs.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #86 Gepost op: 26 October 2015, 21:39:09 »
Zondag geweest,lekker rustig vele mooie banen bewondert vooral de Engelse Duitse Belgiese en Franse banen die staken er wel boven uit en de andere NL  banen smaken verschillend
Er is ook nog wat aan mijn vingers blijven plakken o.a de 6480 van Rocky Rail en2 setjes figuren van het NL leger.

Cor

Harold Content

• Team Mitropa
  • Offline Offline
    • Harold Content
« Reactie #87 Gepost op: 26 October 2015, 21:49:41 »
Tja die 6480 van rocky rail is ontzettend mooi!
Vooral de versie met full sound (y), heb die zelf ook aangeschaft op Eurospoor.
Kan het niet laten hem af en toe te laten loeien terwijl ik nu aan het bouwen ben.

Harold
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Paulus

• Offline Offline
  • La vie est belle...
« Reactie #88 Gepost op: 26 October 2015, 22:26:21 »
@FlorisW

Mooi dat er nog mensen zijn die voor onze minder begenadigde medemens opkomen. Ik vind zakkenrollen niet alleen laf maar nog een heleboel meer, maar zakkenrollen van slechtziende mensen, daar heb ik geen fatsoenlijk Nederlands vocabulaire voor (kunnen vinden), dus dat bespaar ik de lezer.

Respect voor wat je gedaan hebt!!!!!!

grtz Paul (y)

SNCF - IV / V - SudEst / Zolderbaan LaVie SudEst / Modulebaan

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #89 Gepost op: 26 October 2015, 22:44:05 »
Helaas is het andere topic afgesloten, dus gaan we hier maar verder met deel 2 van mijn bezoek aan Eurospoor afgelopen zondag.
Eerst even reageren op twee reacties uit dat topic:

Kees 2 schreef:
Floris,
Heb je ook bij de mannen van de Trix Expres club die modelbaan gezien een leuk voorbeeld dat je behalve Trix Expres kan verzamelen ook een modelbaan kan maken met het Trix Expres materiaal.De Trix Expres club is een leuke actieve club binnenkort houden ze weer een clubdag waar ik naar toe ga ook al rijd ik een ander merk.

Jazeker, die baan zag ik ook nog getuige onderstaande foto van een knap staaltje modelbouw:

Henk schreef:
Maar Floris komt naar Eurospoor om zijn eigen gelijk te halen Kees. Dat is ook een dagje uit.

Altijd grappig om te zien dat mensen al weten waaom je naar Eurospoor komt. Bij deze; 2x stond ik als exposant op de tentoonstelling en dan heb je eigenlijk geen tijd om goed rond te kijken, hooguit een snel rondje en dan vel je soms al snel een oordeel. Dit keer was het vooral een gezellig uitje met een goede vriend, met naast gezelligheid ook als doel nog te kijken of we nog ideeën konden opdoen. En zoals ik al eerder schreef, blijkt als je meer aandacht besteed aan de banen er ook op de in eerste instantie niet interessante banen leuke dingen te vinden zijn!

Na het summum van pareltjes van modelspoor, die je eigenlijk alleen bij Eurospoor kan vinden werd na het nuttigen van de troost en het laten indalen van de fantastische indrukken vervolgens ook nog aandacht geschonken aan de banen die je qua stijl en bouw normaliter overal wel op tentoonstellingen zoals Rail of Ontraxx kunt zien.

De eerste was de baan van de MEC uit Munchen. De baan stelde een Oost Duits dorpje voor met een enkelsporig smalspoorlijntje. zoals normaliter op eerder genoemde tentoonstellingen, slechts zeer af en toe een treintje, dat om duistere reden vooraan de module een stop maakte (er was geen perron) om vervolgens via de straat met bekende TP3 vervallen huisjes en klinkerkeien weer achter de coulissen te verdwijnen. Er werd zowaar digitaal gereden en het normaliter gestotter van de treintjes bleef hier uit.

De tweede baan was een typisch Engelse baan. De baan met de naam Coppel had gezien het aantal plaatjes en stickers op de koof al diverse uitnodigingen gehad van tentoonstellingen. Alhoewel de baan an sich weinig voorstelde was er wel voldoende oog voor detail, zoals E-locs met panto tegen de draad en ongeveer elke van de ca 40 loks/treinen  :o had geluid! Met de kenmerkende Jaarbeurs hekken er voor een heerlijk hang-baantje en kijken naar de mooi op modelspoorsnelheid rijdende treinen. Op het perron was het dringen om de eerder getoonde Thomas trein vast te leggen  ;D

Tegenover deze Engelse baan een van de vele N-banen deze beurs. Het was een modelspoorclub uit Delft met strikt Nederlandse treinen in een Nederlands landschap. Je kon goed zien dat er digitaal werd gereden aan het nette rijgedrag van de treinen. Overall beeld van deze baan was best ok, alhoewel ik wel medelijden kreeg met de schippers op deze baan!  ;)

Er waren dit jaar veel Franse modelbanen te zien, die echter niet alleen met de Franse slag in elkaar waren gezet. RMC St Martin de Crau was dit echter wel. De Frans sprekende modelbouwers liepen rond met door Google vertaalde briefjes waar wat nederlandse uitleg over de baan op werd gegeven. Eyecatcher van deze baan was een grote brug met een echt werkend draaiend deel! Na het draaien van de brug een flinke stank van verbrande electronica, waarna de trein op onderstaande foto met volle vaart tegen de achterop komende geoderentrein knalde....

MST De Maaslijn had mooi harmonieus zoals hun naam doet vermoeden ook een Franse baan  ;D
Waarschijnlijk verwachtte men alleen Duitse bezoekers, want alle uitleg op de bakken was in het Duits....  ???
De fraaie brug over de kloof kon goed worden vastgelegd, aangezien er een storing was, waardoor de (waarschijnlijk vanwege zondag=opruimdag) twee treinen op de baan stil stonden.

Het geduld van de ongeduldige Fransen (of Hollanders of Duitsers?) voor de gesloten overweg werd flink op de proef gesteld met deze storing!

Zoals gezegd was Frans "hot" dit jaar. Zoals eerder op andere foto's gezien het fraaie dorp Aubenas met een verder niet echt spannende baan, die nog volledig ouderwets analoog werd bestuurd (met bijbehorend rijgedrag) Een N-spoorbaan waar TGV's op topsnelheid rondscheurden en soms een stop van 5 seconden maakten op het station. Toch fijn dat die HSL treinen zo goed kunnen remmen en optrekken  ;D Daarnaast nog een heerlijke On-traxx baan met voornamelijk TP3 treinen die heerlijk analoog werden voortgereden, met af en toe de bekende schakelfouten.... De helaas niet verlichte baan is overigens wel wat lang voor Ontraxx begrippen, dus daarom werd waarschijnlijk toch voor Eurospoor gekozen. Gelukkig stond er ook nog een iets modernere triebwagen stil in een herkenbare Franse sfeer kon ik hier nog wel een plaatje maken:

Een van de weinige Duitse banen werd door de club uit Osnabruck aan het publiek voorgesteld. Leuk was dat je hier rond de baan op allerlei plaatsen kon staan. Het nadeel hiervan was wel dat er geen achtergrond was en ook het ontbreken van extra verlichting was erg jammer. De meeste interesse bij deze baan ging uit naar het schaduwsation, waar de analoog rijdende treinen een indrukwekkende opstelling hadden. De baan bevatte verder een tweetal enkelsporige lijnen die wel digitaal bestuurd werden, middels I-train! Het rijgedrag was hierdoor duidelijk beter. Volgens een van de leden was men bezig de baan stukje bij beetje te digitaliseren. Op een van de enkesporige lijen zag ik een fraaie moderne overweg

Let ook op de fraai vormgegeven Strail-overwegplaten

Ook werd ruim tijd genomen om de A4 dio's te bekijken. De hand van Romar was duidelijk aanwezig bij dit tafereeltje:

Zoals gezegd waren wij er om 9.30u en door een andere afspraak werd om 1330u weer vertrokken. Helaas (of gelukkig?) geen tijd om rond te kijken bij de overprijsde ouwe meuk in hal 11  ;D ;D. Het was bij vertrek gezellig druk en ik struikelde bijna over de buggies.... Al met al een heel gezellige morgen. Wel jammer dat ik de fraaiste trein niet heb zien rijden......
;D
« Laatst bewerkt op: 27 October 2015, 06:09:15 door Floris. Reden: smileys toegevoegd »