ik weet niet of we hier een goeie start mee maken een baan plan maar deze vond ik op internet ( heb geen progamma om het uit te werken )
ik vond het plan wel leuk ben ook ven wezen proberen alleen kwam ik er al snel achter dat ik een 3de spoor in het station miste dus die heb ik er bij proberen te leggen maar toen begon het erg rommelig te worden ook mis ik een klein kanaaltje waar ik een brugje over heen kan laten lopen met een klein stadsaanzicht met op de achtergrond een klein dorpje het landschaptema zelf is niet echt belangrijk als er maar mooi gereden kan worden en dat er wel afwisseling zit het trein verkeer
Hoi Rienk,Ik las bovenaan dat de breedte 62cm is. Kan daar wat aan gedaan worden? Voor H0 is dat te klein. De minimal radius die je nodig hebt om een rondje te kunnen maken is 36 cm. Dit houdt een minimal breedte in van 2x36+6=78 cm. Marius.
Hallo Rienk,Dat heb je niet nodig Je kan gewoon met papier en potlood ook een mooie baan ontwerpen Daarnaast zijn er wel wat programma's, te vinden die gratis zijn en je zo mag gebruiken. Even zoeken hier op het forum en de Encyclopedie dan vind je wel wat info. Maar dit is een variant / uitwerking het klassieke "fleischmann" plan. De zijlijn is bij fleischmann uitgevoerd als tandradbaan. Maak even een lijstje van wat je allemaal op je baan wilt:- Rondrijden? Ja / Nee- Zijlijn? Ja / nee- Draaischijf? Ja / Nee- Lokdepot? Ja / Nee- spooraansluiting voor goederenverkeer? ja/nee- Spooraansluiting met fabriek? ja / nee- Hoeveel sporen in het station?- Hoeveel sporen in het schaduwstation of opstelplaats?- Wat wil je aan landschap? Bergen / Stad / Dorp / Polder / haven / brug?- Wat zijn de maximale afmetingen voor je baan?- 1 of 2 lagen?Als je dat soort zaken weet kan je dan gaan ontwerpen. Je zou dan dit plan als basis kunnen nemen. Bekijk eens veel draadjes op het forum voor inspiratie Succes!Groet Ronald.