Doel:€250.00
Donaties:€122.50

Per saldo:€-127.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-04-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door peterha
Vandaag om 13:52:45
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 13:46:20
Frans loodsje et cetera door spoorijzer
Vandaag om 13:41:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:30:53
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Bert V
Vandaag om 13:25:48
Line-up foto's van modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:24:18
Corona en modelbouw door Ronald Halma
Vandaag om 13:23:59
K40 Chinese lasersnijder 300x200 door Harold Content
Vandaag om 13:15:04
Gezamenlijk vertalen handleiding van Roco z21 Start door Ronald Halma
Vandaag om 13:13:20
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 13:13:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Aford
Vandaag om 12:57:55
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 12:55:30
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door Aford
Vandaag om 12:52:21
Klein Duits kopstationnetje door Scratchbuilt
Vandaag om 12:36:36
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Eegtrain
Vandaag om 12:02:58
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door Karst Drenth
Vandaag om 11:16:15
The Summer of 69 door charp
Vandaag om 11:02:53
Verlichting maken in huisjes door Aford
Vandaag om 11:01:53
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door Edgy
Vandaag om 11:01:49
NS 2801 van MK modelbouwstudio door Wil uut Drenthe
Vandaag om 10:21:07
Projekt 083-338 door Rick
Vandaag om 10:02:32
Werkend diorama: een steenfabriek in 0e door spoorijzer
Vandaag om 09:52:55
Artitec Mat '54, materieelbespreking. door 008200
Vandaag om 09:47:46
Plaats hier een plaatje van uw bouwsels (trams). door hrp
Vandaag om 09:45:44
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 09:42:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS1220
Vandaag om 09:36:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:19
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door CC72067
Vandaag om 09:15:49
Stoomtrein Goes-Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door spoorijzer
Vandaag om 09:10:58
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 06:32:49
  

Auteur Topic: Waar is dit?  (gelezen 74754 keer)

Piet Groot

  • Offline Offline
  • Berichten: 289
Re: Waar is dit?
« Reactie #285 Gepost op: 20 december 2020, 11:26:06 »
Grensoverschrijdend emailverkeer naar Duitsland is waarschijnlijk in quarantaine.
En t.z.t. zijn oliebollen ook lekker (y)
« Laatst bewerkt op: 20 december 2020, 11:32:37 door Piet Groot »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11082
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #286 Gepost op: 20 december 2020, 16:24:17 »
Op 30 juli 2011 werd tijdens het oversteken van een tak van de Rio Paraná de  voormalige wadloper 3203, gefotografeerd bij Buenos Aires Foto; Paul G
In 2011 werden 10 DH-stellen verkocht aan Trenes de Buenos Aires (TBA) in Argentinië. De stellen kwamen daar op 11 juni aan. Op 29 augustus 2011 is dit materieel bij de Emprendimientos Ferroviarios in een blauw/witte kleurstelling in gebruik genomen voor de verbinding tussen Buenos Aires in Argentinië en Paso de los Toros in Uruguay. De 3201 en 3221 werden met het opschrift Uruguay Argentina ingezet.In de zomer van 2012 eindigde de inzet van deze stellen weer van wege een ontsporing welke zijn oorzaak kan vinden in de slechte toestand van de spoorlijn. De beide treinstellen werden vanaf 31 december 2014 ingezet tussen Posades in Argentinië en Encarnation in Paraquay met de nummers F103/F104 (3201) en F101/F102 (3221). De TBA (Trenes de Buenos Aires). Zij wil de treinstellen inzetten tussen Merlo en Lobos. Hiervoor moeten de treinstellen voorzien worden van andere draaistellen, welke geschikt zijn voor het Iberisch breedspoor van 1.667 mm. Om voldoende capaciteit te kunnen bieden, zullen de treinstellen verlengd gaan worden met een tussenrijtuig. Dit rijtuig is van het type 593 van de RENFE.



Verkocht aan de TBA = Argentinië
3101 -3103 -3104 -3106 -3107- 3108 -3109 -3111 -3112 -3113 -3114 -3116 -3117 -3118 -3119
3201 -3203 -3204 -3205 -3209 -3210 -3211 -3212 -3213 -3217 -3221 -3222
Er zijn in Nederland geen Wadlopers meer aanwezig, ook niet als museummaterieel.
Op 19 en 20 mei 2011 worden de treinstellen ingeladen op ms Thor Light die de lading naar Argentinië zal brengen. De Thor L:ight vertrok op 21 mei 2011 uit Antwerpen. Op 11 juni 2011 is de Thor Light in de haven van de Argentijnse stad San José (Dock Sud) aangekomen. Het ontschepen van de bakken neemt twee dagen in beslag. Hierna gaan de bakken op het haventerrein in tijdelijke opslag om anderhalve maand later per dieplader naar de werkplaats van TBA in El Palomar bij Buenos Aires gebracht te worden. Hier worden de rijtuigen geïnspecteerd en samengevoegd tot een treinstel. In juli 2011 zijn de B 3205 en Bz 3203 samengevoegd tot een treinstel en op 3 augustus  gebeurde dat eveneens met de B 3221 en Bz 3205. Op 26 augustus van dat zelfde jaar kreeg de 3221 een witblauwe kleurstelling. De onderzijde is wit, en vanaf de ramen tot aan de dakrand zijn de rijtuigbakken blauw geschilderd. De witte baanruimers kregen rode schrikstrepen. Op de plaats waar in NS tijd de tyfoon zat, zijn bij deze treinstellen twee schijnwerpers geplaatst.
De 3204 heeft voor de frontramen roosters gekregen ter bescherming van de machinist. Daarnaast is het stel geschilderd in de paars/grijze kleurstelling. De onderzijde is grijs geschilderd, net zoals het deel boven de ramen. De band rondom de ramen is paars. Onder de ramen loopt een rode bies als afgrenzing tussen het paarse en grijze deel. De kop is eveneens paars geschilderd. De deuren zijn lichtgrijs geschilderd. Daarnaast is de 3204 voorzien van draaistellen, welke geschikt zijn voor een spoorbreedte van 1667 millimeter. Met deze aanpassing wordt de inzet tussen Merlo en Lobos mogelijk, zoals in eerste instantie ook de bedoeling was. De 3217 werd medio december geplaatst op voor breedspoor geschikte draaistellen en daarbij gecombineerd met een tussenrijtuig. Het gaat hierbij om het rijtuig van de voormalige RENFE 593-042. Voor eenzelfde verbouwing zijn ook de 3203, 3211, 3212 3209 en 3212 binnen genomen. Er vinden echter nog wel regelmatig ontsporingen plaats als gevolg van een slecht onderhouden baanvak. Ook vinden er regelmatig ongevallen plaats met landbouwvoertuigen. Zo ontspoorde de 3221bij Urdinarrain en raakte hierbij beschadigd aan één bak. Deze was uit het spoor geraakt.
Vanwege negatieve berichten en ongevallen is TBA in een negatief daglicht komen te staan, waardoor de dienstuitvoering niet kan worden uitgevoerd zoals deze gepland was. In de zomer van 2012 werd de inzet van het DH materieel volledig gestaakt, doordat TBA zijn vervoersconcessie kwijt is. Een nieuwe onderneming werd door twee andere maatschappijen opgericht om het vervoer van TBA over te nemen, zonder het vervoer naar Uruguay. TBA is in onderhandeling met andere partijen om het DH materieel over te nemen. Het materieel wordt niet meer onderhouden en staat bij verschillende werkplaatsen in Buenos Aires en Concordia. Een deel van de DH-I motorrijtuigen staat nog in de Argentijnse hoofdstad te wachten op transport naar een werkplaats. Vanuit Polen is interesse om een deel van dit materieelpark weer terug te halen naar Europa. Koleje Śląskie voert haar dienstregeling al uit met DH materieel.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2020, 20:54:23 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11082
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #287 Gepost op: 07 april 2021, 19:43:50 »




Voor de kenner moet dit geen probleem zijn.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

RhBfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 179
Re: Waar is dit?
« Reactie #288 Gepost op: 07 april 2021, 19:52:42 »
Rotterdam
Gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 3190
  • Modelspoor is emotie...
Re: Waar is dit?
« Reactie #289 Gepost op: 07 april 2021, 19:57:56 »
Coolsingel, ongeveer ter hoogte van het stadhuis. Volgens mij is het een RTM stoomloc op de oplegger...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 3051
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: Waar is dit?
« Reactie #290 Gepost op: 07 april 2021, 20:38:10 »
even zoeken op atz&lips   .... is dus catz & lips.

Daar onder is ook Rotterdam nog in de gevelletters te herkennen.
Hoofdkantoor? dan dus Coolsingel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.
Houten ?????  sta ik er weer :)

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 576
Re: Waar is dit?
« Reactie #291 Gepost op: 07 april 2021, 22:42:13 »
RTM lok 50.
Op weg van te slopen lokloods op Handelstetrein aan Rosestraat naar Hoorn.
Smalspoorlok naar normaalspoorlokatie.
Afscheid van Rotterdam, dus langs stadhuis aan Coolsingel. Voor wat rook waren er matrassen opgestookt...
Ik was er helaas niet bij, we hadden op zaterdahochtend nog les. Derhalve 1967/1968.
Ronald

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 576
Re: Waar is dit?
« Reactie #292 Gepost op: 08 april 2021, 17:22:59 »
Hans,

Nog even opgezocht in TS-nummer Op de Rails 1972.
Het was lok 56.
Samen met loks 50 en 54 ging deze naar een 'gammele' loods in Zaandam.
28 oktober 1967.
Coolsingel.

Ronald
« Laatst bewerkt op: 08 april 2021, 17:24:42 door HRP »