Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 16:21:27
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
NS-1000 in spoor-1 door spoorzeven
Vandaag om 15:50:56
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Joz
Vandaag om 15:46:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 15:05:43
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
  

Auteur Topic: Piko wissel WR en WL  (gelezen 1364 keer)

Kees Hoeks

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
  • Dijks boemeltje
Piko wissel WR en WL
« Gepost op: 10 September 2015, 16:05:59 »
Goedde middag,

In het stations emplacement wil ik Piko wissel WL en WR  tussen 2 sporen tegen
elkaar  plaatsen zodat de trein van spoor kan wisselen.
Geeft dit dan een sluiting?

Groet, Kees

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Piko wissel WR en WL
« Reactie #1 Gepost op: 10 September 2015, 16:25:19 »
Dat hangt er vanaf.
Maak je op die manier een keerlus?
Zijn bij beide sporen de linker en de rechter spoorstaaf hetzelfde aangesloten? Dan niet.

Bijvoorbeeld:
-je baan bestaat uit een dubbelspoor ovaal: geen probleem.
-je baan bestaat uit een zogenaamd hondenbot: probleem.

Wat is je baanplan?

Kees Hoeks

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
  • Dijks boemeltje
Re: Piko wissel WR en WL
« Reactie #2 Gepost op: 10 September 2015, 16:50:18 »
Bedankt.

Jeroen, de beide sporen worden het zelfde aangesloten.
Het ene spoor wordt een fabrieksspoor, dus doodlopend.
De baan komt op 2 tafels. Op tafel 1 is dit in princiepe een half groot ovaal die in 2 sporen overgaat
via een brug naar tafel 2, daar wordt 1 spoor doodlopend in een industriewijk en het andere
spoor krijgt een keerlus.

Sorry, om foto's of een baanplan op de computer te zetten moet ik nog zien te leren.

Groet, Kees

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26806
    • Pagina van klaas
Re: Piko wissel WR en WL
« Reactie #3 Gepost op: 10 September 2015, 17:20:50 »
Als je een overloop tussen twee sporen wil maken, dan heb je toch 2 linkse of 2 rechtse wissels nodig? Met een linkse en een rechtse lukt dat niet.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Piko wissel WR en WL
« Reactie #4 Gepost op: 10 September 2015, 17:38:13 »
Dat hangt er helemaal vanaf of je de twee sporen echt parallel wilt hebben of dat ze ook mogen/moeten afbuigen.....

Kees Hoeks

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
  • Dijks boemeltje
Re: Piko wissel WR en WL
« Reactie #5 Gepost op: 10 September 2015, 17:46:21 »
Bedankt,

Klaas je hebt gelijk. Eerst is er een WR wissel, daar gaat er 1 recht door, aan
de aftakking komt iets verder een 3 weg wissel dit worden spoor 2, 3, en 4.
Na het station loopt 3 weer naar 2 en 2 weer naar 1. Maar tussen 3  en 4 wil ik
dan een aftakking maken naar een industrie, welke doodloopt.

Nu is miijn plan om de 2 sporen die naar de andere tafel gaan met testsnoertjes te verbinden,
dan heb ik m.i. een ovaal om te testen.

Groet, Kees