Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 09:09:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 08:58:27
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 08:45:09
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door grossraumwagen
Vandaag om 08:35:09
Site Uhlenbrock door Ben
Vandaag om 08:34:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 08:10:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
Vandaag om 08:07:56
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 07:45:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10

Auteur Topic: Eurospoor 2015-de chat..  (gelezen 15162 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Eurospoor 2015-de chat..
« Reactie #45 Gepost op: 09 September 2015, 18:06:28 »
Hijlco, de voorspelbaarheid zit 'm in de gasten die elk jaar weer lopen te roeptoeteren over Eurospoor, OntraXS, Rail, Rijswijk, noem maar op. Nooit is het goed, altijd is er wel wat. Wat die gasten eens zouden moeten doen is zelf iets organiseren waar ze wel blij mee zijn. Ze zijn zich er wss niet van bewust hoeveel tijd en werk er in gaan zitten om zoiets op poten te zetten.

Je kunt het nou eenmaal niet iedereen naar 't zin maken.

ReneH0

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 09 September 2015, 18:24:13 »
@Ronald
Is niet zo moeilijk hoor.

Maar probeer eens niet zo je mening 'op te dringen' op de man af.
Een mening geven is prima, maar heb geen zin om steeds in herhaling te vallen of het gevoel te krijgen, dat ik mijn mening 'moet verdedigen' hier, door een hoe vraag.

@Milocomarty
Bedankt voor je medeleven.
Maar het is niet vreemd, na afloop van de Ontraxs staan genoeg filmpjes op YouTube waar ik prima een mening/overweging kan vormen/maken.
En zoals ik al zei, soms had ik een baan wel in het echt willen zien en sommige boeit me totaal niet.

Zojuist nog even gekeken, maar geen zijkleppen hier aanwezig.  ;)

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 09 September 2015, 18:26:06 »
Als buitenstaander kan ik heel goed beoordelen of een baan mooi is of niet.
Hooguit of je hem mooi vindt.. het is niet objectief meetbaar.  ;)

Overigens voel ik me als (incidentele) beursdeelnemer niet verantwoordelijk voor het totaale 'product' van die beurs. De organisator nodigt me uit en dat is dus inclusief alle beperkingen van mijn inbreng.
En ja, er staan banen op Eurospoor die ik zo voorbij loop omdat het me totaal niet aanspreekt wegens geen scenery, grasrollen en racende treinen, maar ik voel nooit de behoefte om die verbaal af te branden. Waar komt die behoefte toch vandaan?
No dress rehearsel, this is our life.

ReneH0

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 09 September 2015, 18:29:52 »
Ok, dit is grappig, stel ik ga in een restaurant eten.
Het gerecht is niet naar wens, en roep de ober/serverster erbij.

En krijg als reactie:
Nooit is het goed, altijd is er wel wat. Wat die gasten eens zouden moeten doen is zelf iets moeten koken/bakken waar ze wel blij mee zijn. Ze zijn zich er wss niet van bewust hoeveel tijd en werk er in gaan zitten om zoiets op poten te zetten.

Je kunt het nou eenmaal niet iedereen naar 't zin maken

Lijkt me heel bijzonder.  (y) ;)

henk

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 09 September 2015, 18:35:13 »
Nou ja, als parkeren gratis was. Hoe zit dat trouwens bij De Jaarbeurs? Nog duurder geworden?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 09 September 2015, 18:36:52 »
Dat is een vergelijking die je bij Miniworld Rotterdam wat mij betreft mag maken maar bij een beurs mank gast. In een restaurant werken mensen die het voor hun vak en betaald doen en dus professioneel moeten zijn, dat mag je verwachten als klant. Idem bij Miniworld. Op Eurospoor staan hobbyisten met hun baantje. Hun kost het bakken geld en als geïnteresseerde bezoeker kun je dat weten.
No dress rehearsel, this is our life.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #51 Gepost op: 09 September 2015, 18:40:03 »
Zal je een leuke anekdote vertellen, na 3 keer een stek rare te hebben besteld en 3 keer dat ding doorbakken op m'n bord kreeg ik de uitnodiging van de kok om dat ding eens zelf te bakken. Zo gezegd zo gedaan, 2 steaks in de pan en met de kok in de keuken fijn zitten eten...de man heeft me nooit een doorbakken steak meer voorgezet..moet er wel bijzeggen dat het in de keuken van het hotel waar ik 3 maanden verbleef was..

Maar trek hier je lering uit, de man heeft opgelet op wat ik deed...

ReneH0

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 09 September 2015, 18:40:22 »
Waar komt die behoefte toch vandaan?

Denk niet dat het specifiek een "behoefte" is.
Meer een antwoord op een vraag van bijvoorbeeld: Hoe was de beurs?
Waar je in alle eerlijkheid gelukkig een antwoord op mag geven, je gevoel een persoonlijke mening mag ventileren.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #53 Gepost op: 09 September 2015, 18:41:17 »
Nou ja, als parkeren gratis was. Hoe zit dat trouwens bij De Jaarbeurs? Nog duurder geworden?  ;D

Kunt je auto beter in het centrum van Utrecht neer zetten  ;D

ReneH0

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 09 September 2015, 18:41:52 »
@Milocomarty  ;D had het gezicht van de chef/kok wel eens willen zien  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 September 2015, 18:44:04 door René H »

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 09 September 2015, 18:44:47 »
@Ronald
Is niet zo moeilijk hoor.

Maar probeer eens niet zo je mening 'op te dringen' op de man af.
Een mening geven is prima, maar heb geen zin om steeds in herhaling te vallen of het gevoel te krijgen, dat ik mijn mening 'moet verdedigen' hier, door een hoe vraag

.... lees Ronalds post nou nog eens. En ga alle oude draadjes
maar af. Het zelfde clubje zeikvolk moet elke keer tot in den
treure laten weten wat er niet goed is. Dat gaat vervelen. Vind
je dat een "mening" , prima. Maar in mijn beleving is er dan iets
goed mis met je inlevingsvermogen. Of je begrijpt de woordkeuze niet...
Mvh Steef

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #56 Gepost op: 09 September 2015, 18:46:56 »
Kritiek mag je beste hebben. Als ze maar gefundeerd (onderbouwd) is. Dat is 9 van de 10 keer niet en meestal in de algemene bewoordingen die altijd terug komen. En ja dan zijn opmerkingen van "laat het maar eens zien" een dooddoener. Maar wel een gemeende dooddoener. Want op de gemiddelde beurs kom je iedere keer dezelfde bouwers tegen, die meestal om de 2 - 3 jaar een nieuwe modelbaan hebben staan. Dus wil je een ander aanbod? Dan kan je er ook zelf wat aan doen door een modelbaan te bouwen en deze aan te bieden aan een beursorganisatie.

Ik heb jaren lang de stand voor BNLS mogen regelen. Op diverse beurzen. Altijd veel overleg en geregel om een leuke stand te hebben. Het probleem is altijd wel: Hoe was het vorig jaar? En wat gaan we doen dit jaar?; wie willen we hebben op de stand?; Wie kan er op die dagen?; wat zijn de middelen?; wat zijn de wensen van de beursorganisatie?. Allemaal zaken waar we rekening mee moeten houden. Dan kan het zijn dat ene keer het goed lukt en je een fantastische stand hebt.... De andere keer totaal niet... Kritiek dan daarover is terrecht. Dan is het de juiste kritiek ter harte nemen en volgende keer opnieuw.

En ik ben het eens met Ronald H. Het zijn altijd dezelfde gasten die te roeptoeteren en blijkt dat ze al jaren niet meer op de betreffende of überhaupt op een beurs zijn geweest. Dat irriteert enorm. Want waar baseer je dan je kritiek op?

Het wordt wat voorspelbaar en saai zo. Overigens de opmerkingen over kinderwagens, grote telelensen en rugzakken ook.  ;D

Dat is dus ook zo'n stokpaardje van een enkeling die denkt dat hij daar moeilijk over moet doen. En ja dat wordt je dus zat.... :)

ik vond wel altijd dat deelnemers onvoldoende in de gaten hadden dat ze onderdeel zijn van een commercieel product. Dat betekent niet dat ze er zelf geld aan verdienen, maar wel dat de bezoekers vaak fikse bedragen kwijt zijn voor hun dagje uit. Dan moet je niet raar opkijken als die bezoekers ook een mening hebben over wat ze krijgen in ruil voor hun geld. Veel deelnemers beschouwen zich primair als hobbyïsten en vinden dat de bezoekers blij mogen zijn dat ze iets te zien krijgen. Het is denk ik de bron van deze terugkerende discussie.

Het klinkt soms wel een beetje naïef van "Alles is zo duur". Met wat voor een verwachtingen ga je ergens naar toe? Kom je dan niet met een te hoge irreële verwachting naar zo'n beurs? Met alle info op het internet kan je van te voren een goed beeld vormen van een beurs.  Het is wat verwacht je als bezoeker? Moet je van te voren niet je verwachting bijstellen? Of beter van te voren in te stellen op " De reiskosten zijn bepaald bedrag", "De toegangsprijs zijn een bepaald bedrag", "de kosten voor drank en eten zijn ongeveer zo hoog" en dan de boel bij elkaar optellen dan weet je hoeveel het ongeveer kost. En of het je dat allemaal waard is. En als je gaat en het valt tegen, dan waren je verwachtingen toch nog te hoog. Maar omdat dan iedere keer bij een discussie over een beurs of evenement dan te gaan verkondigen of te roeptoeteren is een beetje gek of niet?

En zoals ik al zei, soms had ik een baan wel in het echt willen zien en sommige boeit me totaal niet.

Heb ooit wel eens de vergelijking gehoord/gelezen, dat Eurospoor goedkoper is dan een dagje Efteling, maar daar kan je maar beter om lachen  :D

En van dat soort opmerkingen denk ik dan: tuurlijk jochie.... je hebt oogkleppen op.... Ik ben dan wel benieuwd naar je onderbouwing. Of heb je dat voor zoete koek aangenomen zonder eerst even wat dingen na te kijken? Dus waar baseer je je uitspraak op? Kan je dat onderbouwen? Of is het alleen maar van "horen" van? Waar lach je dan om? Ik weet toevallig wat een dagje Efteling anno 2015 kost en ik kan dat met Eurospoor vergelijken. Van mij mag je dat dan even uitleggen.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

ReneH0

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 09 September 2015, 18:49:49 »
Dat is een vergelijking die je bij Miniworld Rotterdam wat mij betreft mag maken maar bij een beurs mank gast. In een restaurant werken mensen die het voor hun vak en betaald doen en dus professioneel moeten zijn, dat mag je verwachten als klant. Idem bij Miniworld. Op Eurospoor staan hobbyisten met hun baantje. Hun kost het bakken geld en als geïnteresseerde bezoeker kun je dat weten.

Mischien heb ik het verkeerd begrepen, maar bij Miniworld zijn ook hobbyisten en vrijwilligers aan het werk. Met alle goeie bedoelingen, neem ik aan.

Maar ik ben van mening, overal maak niet uit of het nu spoor gerelateerd is of niet. Waar je voor betaald, moet gewoon goed zijn. In iedergeval de prijs en kwaliteit moet gevoelsmatig kloppen.

ReneH0

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 09 September 2015, 18:50:25 »
.... lees Ronalds post nou nog eens. En ga alle oude draadjes
maar af. Het zelfde clubje zeikvolk moet elke keer tot in den
treure laten weten wat er niet goed is. Dat gaat vervelen. Vind
je dat een "mening" , prima. Maar in mijn beleving is er dan iets
goed mis met je inlevingsvermogen. Of je begrijpt de woordkeuze niet...

:'(

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #59 Gepost op: 09 September 2015, 18:52:28 »
Even een punt ter overweging, degene die iets uitstalt op een beurs, is een stuk kwetsbaarder dan de bezoeker die thuis achter z'n pc-tje de internet ridder gaat uithangen. 1x raden welke mening ik hoger aansla? Nog iets, zonder exposanten geen beurs, zonder bezoekers geen beurs. Zonder beurs heb ik toch mooi een fraaie baan thuis staan. De bezoeker staat met lege handen. Doei, tot de volgende beurs. ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...