Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185830 keer)

Danny V.

• Offline Offline
    • Zilverdam
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #225 Gepost op: 25 October 2015, 15:05:21 »
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag naar Eurospoor geweest en heb weer een aantal mooie banen gezien. Ik was vroeg in de ochtend en ben in de loop van de middag weer vertrokken, maar vond het eerlijk gezegd voor mij gevoel minder druk dan voorgaande jaren. Ik kan me daar uiteraard in vergissen. Ik heb in totaal 57 foto's gemaakt welke ik op mijn website heb geplaatst:
http://www.zilverdam.nl/fotoreportage-eurospoor-oktober-2015/

Alle foto's zijn dus hier te vinden:
http://www.zilverdam.nl/fotoreportage-eurospoor-oktober-2015/
Zilverdam, H0 modeltreinbaan naar Nederlands voorbeeld

Bezoek mijn projectpagina voor updates en foto's: https://www.zilverdam.nl

Johnnytrein

• Offline Offline
« Reactie #226 Gepost op: 25 October 2015, 15:07:17 »
En hoe zet je die bewegende avatars dan uit?
Groetjes
Johnny

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #227 Gepost op: 25 October 2015, 15:10:28 »
Profiel - layout voorkeuren - vink aan: toon geen avatars van anderen

Ben je van alle gezeur af.

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #228 Gepost op: 25 October 2015, 15:43:33 »
Gaan we terug on topic aub ?

Bewegende avators....mieren en mekaar zitten afkatten horen hier niet thuis.   Doe dit gewoon gezellig per PM als je ergens een probleem mee hebt.
Draadje wordt dan ook ondertussen even opgeschoond om het terug op Eurospoor te houden.

Tx

Peter
« Laatst bewerkt op: 25 October 2015, 15:50:49 door Peter Spruit »
Petdig1

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #229 Gepost op: 25 October 2015, 15:55:49 »
Wat gebeurde er in de hal bij de buren? De herrie kwam probleemloos door de muren heen.
Daar was iets met bier aan de gang: toen ik vrijdagmiddag terugliep naar het station zag ik vanuit de centrale passage dat er een flinke berg trussen en spots opgehangen was die vrolijk in allerlei kleuren stonden te knipperen. Ondanks de slechte verlichting kon ik met kort door de ruiten van de deuren naar de haltoegang zien dat er meterslange togen geplaatst waren, waar een bekend biermerk duidelijk de scepter zwaaide.

Ik heb meteen aan het einde van de dag nog lopen zoeken wat daar gaande was, maar niets kunnen vinden gek genoeg.

Jammer dat ik na 3 uur al danig vermoeide benen had dat ik de dioramawedstrijd niet eens gevonden/gezien heb... Had graag nóg een bouwwerk van H0llandsbouwwerk willen zien... maar ja.

Miss Stedahult

• TM. GDMB
  • Offline Offline
« Reactie #230 Gepost op: 25 October 2015, 16:03:11 »
Onze Bengt heeft zijn "utedass"
Gelukkig maar want dat gezeur over avatars
krijg je spontaan de schijt van.....

Danielle is op 31 juli 2017 overleden

Met een railgroet van Danielle ;-)

Duitse N-spoor module Petrushafen

Mike 1961

• Offline Offline
  • Bruggenbouwer
    • Railsoverwater
« Reactie #231 Gepost op: 25 October 2015, 16:13:49 »
ik was daar vrijdag als deelnemer in de BNLS stand aanwezig om mijn beweegbare brug in aanbouw te laten zien.
Helaas alleen vrijdag. Ik heb het als zeer leuk ervaren.
Veel bezoekers vonden het resultaat al bijzonder wat mij natuurlijk nog meer motiveert er iets moois van te maken.
Ik heb veel leuke reacties mogen ontvangen en ook veel tips kunnen geven, en ook terug gekregen.
Gelukkig heb ik ook de gelegenheid gehad om kort de banen te bekijken. Er was een divers aanbod. Er waren echte juweeltjes en ook banen waar duidelijk was dat ervaring nog moet worden opgedaan.   Ik vind dat die banen ook op een grote tentoonstelling thuis horen. De potentiële bouwer kan dan zien dat het in het begin geen schande is om niet gelijk bij "de top" te horen. Ook ik ben ooit op dat niveau begonnen. Wie niet? En kinderen vinden de te snel rijdende treinen erg leuk. En ook die moeten aan hun trekken komen.
Op die "mindere" banen waren ook briljante vondsten en ideeën te zien. Ook dat vind ik de moeite waard.
En je kunt je vergapen aan de super gedetailleerde banen of delen daarvan.
Zelf kan ik leuk een bruggetje bouwen, de detaillering van de bijbehorende baan is nog een heel ander verhaal.
Ook daarvoor kon ik genoeg ideeën opdoen op Eurospoor 2015.
De handel heb ik niet bekeken. Ik heb al zoveel spul op de schap liggen dat ik eerst daarmee maar eens aan de slag ga.
Ik hoop dat een ieder van eurospoor 2015 op zijn of haar eigen manier heeft kunnen genieten.
Wat mij betreft: volgend jaar weer.
Mike

« Laatst bewerkt op: 26 October 2015, 11:11:12 door Peter Spruit. Reden: Avatar nonsens verwijderd »
Met vriendelijke groeten,
Mike

Patrick Boer

• Offline Offline
« Reactie #232 Gepost op: 25 October 2015, 17:40:20 »

Danielle, leuk en mooi gemaakt z'n buiten toilet ;D (y)

Gr. Patrick
« Laatst bewerkt op: 25 October 2015, 17:55:40 door Patrick Boer »
Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #233 Gepost op: 25 October 2015, 17:50:50 »
Onze Bengt heeft zijn "utedass"

(y)  mooi gedaan. Een mooi kleurtje erop dan kan het zo de baan op.

Groeten Ronald
« Laatst bewerkt op: 25 October 2015, 19:50:37 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Thurbo

• Offline Offline
« Reactie #234 Gepost op: 25 October 2015, 19:26:19 »
Vandaag met een modelspoorvriend ook geweest.
Heb me prima vermaakt, volop leuke banen gezien en genoeg ideeën opgedaan voor de toekomst.

Een klein minpuntje, de leden van de BeNeLux spoor stand waren netjes gekleed in hun blauwe truien met logo maar ik miste de 'nickname' naambadges?
Was dat bewust niet gedaan of vergeten?
P.s. Mooie grote stand trouwens!

Edit: owja heb bij Kleinspoor nog een omnummersetje gekocht voor mijn trix ns cargo 6513.
« Laatst bewerkt op: 25 October 2015, 19:34:32 door Thurbo »
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

HOllandsBouwwerk

• Offline Offline
  • ’Geduld is een schone zaak’
    • h0llandsbouwwerk
« Reactie #235 Gepost op: 25 October 2015, 19:50:17 »
Jammer dat ik na 3 uur al danig vermoeide benen had dat ik de dioramawedstrijd niet eens gevonden/gezien heb... Had graag nóg een bouwwerk van H0llandsbouwwerk willen zien... maar ja.

Menno: Voor jou deze foto’s van  mijn diorama. Ik ben 3e geworden en ben daar zeker heel blij mee  (y)

Volgende week laat ik in een nieuw draadje het bouwen van mijn diorama zien.

Verder over Eurospoor: Wij (Ida & Ik), hebben het ontzettend naar onze zin gehad, veel mensen bij de stand, van jong en oud, van vrouw tot man. (y)
Het was weer een gezellige beurs, zelf weinig kunnen rondlopen en ook van het bouwen aan de Zuivelfabriek is niets van terecht gekomen, maar dat wist ik eigenlijk van te voren ook wel.
Gezichten gezien van de namen die ik hier op het forum vaak tegen kom en natuurlijk de voor mij al bekende gezichten.
Nu eerst even eten en lang uit op de bank.....
Peter is op 27 september 2016 overleden

Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #236 Gepost op: 25 October 2015, 20:03:16 »
Vandaag op Eurospoor gezien:

Het nieuwe gereedschap voor onze Moderators...

railzamboni by draisinenl
De railzamboni.....

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #237 Gepost op: 25 October 2015, 20:52:04 »
Gisteren was voor mij de dag dat ik voor het eerst een modelpoortentoonstelling bezocht. De verwachting was dat ik een indruk zou krijgen van wat er zoal op modelspoor gebied gemaakt wordt. Ik vraag zo vaak van alles en nog wat en dan antwoordt men vaak: ga een naar een tentoonstelling zoals Eurospoor. Welnu, dan ik kan er vanaf gisteren over meepraten.

Vooral een diepe buiging voor deelnemers en organisatoren. Ze moeten dagen van te voren en tijdens de show, wel in een soort roes geleefd hebben. Heb ik als toeschouwer alleen al vandaag de hele dag nodig om bij te komen van alle indrukken, voor hen zal dat wel nog wel heftiger zijn allemaal. Petje af voor wat er gebouwd, versjouwd... en verstouwd is!  (y)

De Franse banen hadden mijn speciale belangstelling uiteraard, maar ook de andere buiten- en binnenlandse bijdragen waren hartstikke de moeite waard. Heel veel bomen gezien, maar de meeste indruk maakten de bomen op het diorama 'Lennebrücke'.

Straalt rust uit, de kunst van het weglaten is toegepast. Dus op tijd gestopt met opvullen/invullen, niks meer aan doen. Mooi, ook die achtergrond!

Helaas heb ik een deel van de tijd die ik er was, verspeeld door te struinen en te verdwalen in de hal van verkoop. Ik had eigenlijk niets nodig, wat ik zoek vind ik daar toch niet, heb ook niks gekocht. De tijd had ik beter kunnen besteden in de tentoonstellingsruimte, had nog graag wat verder gebabbeld met wat bouwers.

Vandaag de vele foto's en filmpjes bekijken en mee aan de slag. Alle foto's met flits kan ik wegdoen, die zijn lelijk geworden. Filmpjes met abrupte stop, pijnlijke ontsporingen heb ik ook gewist, na er nog eens met een geniepige sadistische grijns naar gekeken te hebben. Wat blijft is een mooie herinnering aan een mooie dag.

Oh ja, jammer dat ik die imposante bruggen van Mike gemist heb. Aan de foto's die anderen hier plaatsten zie ik dat ik nog veel meer gemist heb. Volgende keer wellicht meer, en dan wat meer met de bouwers en mede hobbyisten in gesprek proberen te raken.
« Laatst bewerkt op: 25 October 2015, 20:53:57 door HuubvG »
Ik heb al een trein

Servé

• Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Niks kan tippen aan een E1700
« Reactie #238 Gepost op: 25 October 2015, 21:07:56 »
Eindelijk thuis na 4 dagen in de jaarbeurs te hebben rondgewandeld. Zelf stond ik op de stand van PiCommIT, welke recht tegenover de BNLS-stand stond. Vaak heen en weer gewandeld voor tekst en uitleg van het Dinamo-systeem en tussendoor nog wat gezellige babbeltjes gemaakt. Vanochtend vlak nadat de beurs open ging nog de laatste regels code geschreven voor de discoverlichting in de BNLS-hondekop van Hendrik Jan. Verder Martijn geholpen met zijn BR65 ombouw.
Qua detaillering van banen vond ik die kleine Z-baan het mooist, werkelijk prachtig :) Zo veel detaillering op zo'n kleine schaal had ik nog niet eerder gezien. Verder nog een blauwe en een bruine 2400 van Roco meegenomen voor €60,- per stuk (nieuw) (y)
Vriendelijke groet, Servé.

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #239 Gepost op: 25 October 2015, 21:52:13 »
Servé

Mijn dank is nog steeds bijzonder groot voor je hulp. I was stumped....

Gezellige dagen gehad, hoop mensen blij gemaakt bij de testbaan, sommige moeten teleurstellen.

Mijn dank ( en die van het gehele bestuur) gaat natuurlijk uit naar alle vrijwilligers aldaar, zonder jullie was het niet gelukt.

Dank aan Hendrik Jan voor het maken van het zilveren BNLS monster ( en iedereen die daaraan heeft meegewerkt)
Dank aan Jan-Peter en Hans voor de vele gestelde diagnoses en behandelingen/ recepten.
Dank aan alle BNLS-forum baners die een soepele baan hebben opgezet.
Dank aan de heren van de geautomatiseerde banen.
Dank aan alle anderen die ik nog niet heb genoemd.

Ook dank naar Leo uiteraard, die een meer dan uitstekende plek voor ons had neergezet. Nog nooit hadden wij zo een ruimte.

En natuurlijk dank aan Edsko, het bestuurslid die de organisatie van het geheel op zich heeft genomen.

Martijn

PS: Steef, dank voor de knuffels...  ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 25 October 2015, 22:47:47 door Martijn de Kuiper »
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor