Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 22:18:55
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
Vandaag om 22:14:22
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 22:13:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:08:01
Programmeren cv door maartenvdb
Vandaag om 22:06:35
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
Vandaag om 21:41:52
Tams app door reinderlf
Vandaag om 21:41:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:40:15
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
Vandaag om 21:35:29
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:36:15
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 20:35:21
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
Vandaag om 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
Vandaag om 18:37:10
Modelbaan Beltheim. door mass am see
Vandaag om 18:10:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:52:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:16:33
Wat was jullie allereerste loc? door wob
Vandaag om 17:00:42
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 16:10:59
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 186174 keer)

Sebastiaan1201

• Offline Offline
  • Ik spoor niet.
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #195 Gepost op: 23 October 2015, 23:01:10 »
Hallo Allemaal.

Het was een leuke dag op Eurospoor. Veel mooie banen gezien.

Vanmorgen vroeg vertrokken met de OV pas van mijn vader. Ik heb er zelf geen 1.
Met de bus en dan in Apeldoorn op de trein stappen. Ik die pas voor dat paaltje houden.
Krijg ik te lezen, de kaart is niet geldig. Ik denk krijg nou wat. Ik proberen wat ik wou. maar het ging niet.
Ik een perronchef aan gesproken. Die zie dat ik de kaart moest activeren. Zei voor gedaan. Ik hem geactiveerd. Yes met de trein. Ik dacht al, er staat genoeg geld op de pas. Krijg als je alleen maar aan het spoor werkt en niet met de trein gaat.
Trein om 9.02 gemist. Is niet erg. Kon ik nog een bakkie koffie pakken en shagie roken.
Natuurlijk al die mensen die ook met de trein gingen. Lekker vol. Dan na aankomst bijna vergeten uit te checken. Even terug lopen waar de trein gestopt was. Hey geen paaltje. ik weer naar boven. staan de paaltjes bij de plek waar je het station verlaat. Ik moet toch iets vaker met de trein.
Naar de jaarbeurs. Bij de loket een kaartje gehaald van 17,50 euro. Doorlopen de borden wijzen de weg.
Bij binnenkomst recht door lopen langs de pro verkopers. Kom ik gelijk op de Beneluxspoor stent.
Ik heb leuke dingen gezien. Zoals de H0 baan en de N baan en die Duitse brug. Die zag er gaaf uit. Terwijl de brug nog niet af is. Op de H0 baan. Die Duitse stenen brug. De beste man (ik ben zijn naam kwijt) zei dat hij de zelfde brug in spoor 1 gaat bouwen. Dan krijgt de brug een lengte van 3,60 meter. Gaaf. De rest was ook mooi. De N baan is in ontwikkeling. Maar dat gaat ook mooi worden. Ik denk er hard over na om ook een N module te maken. Maar heb geduld. De baan uit Osnabruck is een hele mooie baan met een spiraal vormige schaduw station. Veluwe Zoom. Mooie baan. En niet te vergeten onze Joop met zijn Haarlem station uit 1842. Als ik mijn niet vergis. Ik zijn Kaaswinkel mogen aanschauwen. Geweldig.
Na al dat moois. Ben ik wezen shoppen. Ik had een verlanglijstje in mijn hoofd wat ik wou. Dat heb ik gevonden. Ik ben dik tevreden. Af en toe had ik wel het gevoel van ben ik niet al eens langs geweest. Langs al die krampjes. Ik heb wel verlekkerd aan al die goederen, passagiers wagons en loks. Maar ja geld groeit niet op mijn rug. Andere keer. Tegen 16.30 vond ik het mooi geweest. Ik denk slim te zijn. Ik ga in de stad wat eten en dan neem ik een trein later. Vanwegen de Legoworld bezoekers. 19.36 uur de trein naar Enschede. Ik kon een plekje vinden. Maar bij Amersfoort ging het laatste deel van de trein niet verder. Iedereen wil in die eerste. Bom vol. Ik denk ik pak de volgende van 20.23 uur. Komt er maar 1 koploper treinstel. Weer bom vol. Maar ik heb Apeldoorn gehaald. Mooi wat een avontuur kan trein reizen zijn in Nederland.

Maar verder een geslaagde dag. Bedankt medeleden van Beneluxspoor. toppie.

Groetjes Sebastiaan

Sebastiaan1201

• Offline Offline
  • Ik spoor niet.
« Reactie #196 Gepost op: 23 October 2015, 23:29:53 »
Hier bij de Foto's.

Dat is de H0 baan.

Nu de N baan.

Dan nog wat foto's van Haarlem van Joop.

Dan de Kaaswinkel en metaalbedrijf van Joop.

Sorry een beetje wazig.

Zo dat zijn de foto's. Ik heb van andere banen geen foto's gemaakt. Om dat ik dacht, dat komt later wel. Ik wou eerst gaan shoppen bij de kraampjes.

Gr Sebastiaan

Witte-Veder

• Offline Offline
« Reactie #197 Gepost op: 23 October 2015, 23:30:10 »
Ook ik heb vandaag Eurospoor bezocht samen met een vriend. Rond 10:30 uur aangekomen en allereerst maar enige informatie ingewonnen bij Artitec en de firma Markenburg. Bij de laatste fabrikant was ik enorm verbaasd over de stevigheid van het gebruikte materiaal.

Daarna uitgebreid de helft van de banen in hal 12 verkend. Er stonden een aantal fraaie banen waarbij de Veluwe Zoom en de Amerikaanse baan. Ook de Almelose strijkfabriek en één van de Franse banen (met fraaie brug over een rivierdal) vielen in positieve zin op.

Hierna was het tijd om even de aandacht op de innerlijke verzorging te richten om aansluitend de markt af te struinen. Helaas heb ik de gewenste RET bus niet kunnen vinden. Wel een wagon van Van Dieren van Piko en een klassieke 'Snoek'.

Toen begon de tijd wel enigszins te dringen en zijn we de andere helft van de banen in hal 12 gaan verkennen. Ook de stand van de site bezocht, waar ik verrast was door de variëteit in de modules. Daarnaast is de Osnabruck baan mij nog bijgebleven. Als laatste hebben we de A4 Diorama wedstrijd nog even bekeken en toen was het alweer bijna 16:30 uur en dus een mooie tijd om te gaan. Al met al een behoorlijk grote beurs waar je de tijd goed in de gaten moet houden.

Carpe diem / Ed

Gezelligheid kent geen tijd! / Ed

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #198 Gepost op: 24 October 2015, 05:42:15 »
Ik heb de foto's nog maar even overgeslagen. Straks zelf kijken. Ik ga met een paar vrienden en wil daar pas alles zien. Helaas een paar beetjes te vroeg wakker. Dus dan nog maar even hier wat schrijven en zo ontbijten. Degenen die gaan vandaag.....tot straks. Voor degenen die niet gaan......ik zal ook proberen leuke foto's te maken.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Herwim Frank

• Offline Offline
  • De Franklin Rail Compagnie
« Reactie #199 Gepost op: 24 October 2015, 06:53:22 »
Hallo

Een kleine reactie van mij deze keer zonder foto's.
Ben om 9.20 vertrokken uit Bilthoven op mijn scootmobiel en reed zoals altijd naar de grote ingang
van de Jaarbeurs aan de Croezelaan.
Kwam in een enorme mensen stroom terecht wat ik daar nog nooit heb mee gemaakt en ik kom toch al
jaren op verschillende beurzen.
Wat ik wel wist is dat er ook de Legobeurs was dus ik dacht nou dit zijn mensen van beide beurzen.
Op een gegeven moment in de grote hal en gang na ± in 15 min 15 meter verder gekomen te zijn
vond ik het vreemd dat ik alleen Legoreclame zag en niets over Euro spoor.
Gelukkig kwam ik een medewerker van de Jaarbeurs tegen die mij dus aangaf dat inderdaad hier alleen de
Legobeurs bezoekers hier liepen en dat Eurospoor helemaal aan de andere kant van de Jaarbeurs was.
Moest terug rijden en dan om het Jaarbeurs terrein naar de achterkant, nou de moet zonk in m'n schoenen.
Gelukkig was de Jaarbeurs medewerker zo vriendelijk om voor mij een geheime deur ergens te openen en
ik keek in een enorm donker gat.
Als u nu door deze twee hallen heen rijd waar u in de verte het licht ziet dan komt u vanzelf in de buurt van hal 12.
Nou dat heb ik nog nooit mee gemaakt en dan merk je pas hoe groot deze hallen zijn, in ieder geval ik had het gevoel
in de eerste spoortunnel van deze dag te rijden.
Na ongeveer 10 minuten gereden te hebben kon ik dan eindelijk hal 12 binnen.

Mijn belangrijkste doelen waren vandaag niet direct banen kijken maar kennis te maken met mede BNLS'ers en waar
kon ik dat het beste doen bij de BNLS stand natuurlijk.
Een pakketje afgeven aan Paul Bender.
En wat ophalen bij GM&S Piet Peetoom

Bij de BNLS stand kennis gemaakt met de persoon die achter Hollands bouwwerk verschuilt, wat een mooie dingen maakt Peter.
Leuke informatie gekregen mijn dank daarvoor.
Ook nog een tijdje gekeken en wat vragen gesteld bij ( O jé hoe hete deze persoon ook weer) hij was bezig met het insolderen
van een LSD Ledje in een SIK, Elektronica is toch altijd weer een apart ding.

Daarna beide hallen in een snel tempo door gereden en ± 13.00 weer richting huis gegaan met een voldaan gevoel.
Mijn doelstellingen voor dit bezoek waren ruimschoots gehaald.
Waarschijnlijk ga ik morgen of zondag nog een keer en dan om beter naar de banen te kijken, Hal 11 sla ik dan over.
Ik hoop dat een ieder die naar Euro spoor gaan vinden wat ze zoeken en wens ieder fijne dagen toe.
En o ja natuurlijk de BNLS stand weer bedankt voor de mooie en leuke ervaring die ik daar weer heb opgedaan.
gr,
Herwim Frank 

PS: Sorry de reactie is wat groter uitgevallen  ;D

O jé  ik zie ineens dat er onder  "ditjes en datjes" ook een kopje is gemaakt wat hebben we gezien en meegenomen van Eurospoor.
Moderatoren willen jullie zo vriendelijk zijn mijn opmerking hierboven om te zetten naar de juiste plek, bij voorbaat bedankt.
« Laatst bewerkt op: 24 October 2015, 07:01:13 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #200 Gepost op: 24 October 2015, 07:22:14 »
Jaaaa Dag nummer 2!

Tot zo voor alle bezoekers vandaag.

Jan-Peter en de rest op de Beneluxspoor.net stand.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

pixon

• Offline Offline
« Reactie #201 Gepost op: 24 October 2015, 07:39:52 »
gisteren besloten om te gaan we moesten lang rijden door hele mooie natuur dus gelijk maar foto's maken

In de buurt een plaatsje voor de auto kunnen vinden.

Na het pakeren van de auto moesten we nog een stuk lopen langs huizen en natuur en boederijen en besloten om via een zijweg langs het spoor te lopen waar de treinen langs ons heen raasden.

Na een heerlijke wandeling moesten we nog even het kanaal over dus even de veer/pont te pakken

Eenmaal aangekomen op utrecht centraal daar de tram gepakt naar de jaarbeurs

Na de lange reis zijn we aan gekomen en het was druk. heel veel mensen

Dat kwam ook daardat er legoland was en dat liep niet goed er kwam een opstootje tussen de mensen van legoland en de mensen van de treinwereld dus de politie moest optreden om de boel te zussen

Wij kozen voor een rondleiding door de plaatselijke bierbrouwerij.

Van dat bier drinken krijg je honger dus naar de braadworsten stand

En op het einde met de gratis pendeldienst .....

.......zijn we nog in de plaatselijke pud een afsluitertje gaan halen

Kortom een hele toffe dag de video's volgen

« Laatst bewerkt op: 24 October 2015, 07:49:45 door pixon »
volg me updates via  twitter
marklinbaan      http://twitter.com/pixonenco
on30 baan         http://twitter.com/pixON30
on30baan foto's http://twitpic.com/photos/pixON30

Witte-Veder

• Offline Offline
« Reactie #202 Gepost op: 24 October 2015, 09:03:05 »
In mijn eerdere post was ik nog vergeten te melden dat we de pech hadden dat er op diverse banen plots een storing van het treinverkeer optrad. Ook het car systeem dat ik aan het bezichtigen was reden de auto's ineens niet meer volgens schema. Sterker nog, 1 vrachtwagen drukte de rest van de baan.

Ik zal ook enkele foto's posten. Deze zijn helaas niet van geweldige kwaliteit (gemaakt met smartphone en afhankelijk van de aanwezigheid van kunstlicht).

De Almelose strijkfabriek :

Veluwsezoom:

Japan in het klein (Kato was ook op de beursvloer / de markt te vinden)

Één van de aanwezige Franse banen:

Voor wat vertier was er ook een dragrace vol in gang, de mogelijkheid van minigolf en hebben we ook nog eens de dierentuin bezocht.

Tot slot een korte impressie van enkele van de aanwezige diorama's.

Note to self: volgende keer toch maar die fatsoenlijke, zwaardere camera mee.

Carpe diem / Ed

Gezelligheid kent geen tijd! / Ed

Miss Stedahult

• TM. GDMB
  • Offline Offline
« Reactie #203 Gepost op: 24 October 2015, 16:26:40 »
Gisteren moest ik helaas de hele dag voor mijn werkgever vol maken,  maar vandaag gezellig met de jongens in de BNLS stand vertoefd. Een enkele poging gedaan om als treinenverpleegster Hans te assisteren maar dat is toch wel erg griezelig wanneer je met andermans materieel en ook nog de nodige kijkers bezig bent. Morgen neem ik wel wat Evergreen, lijm, hobbymesje en andere meuk mee om te laten zien dat je daar ook leuk mee kan bouwen  ;)
Danielle is op 31 juli 2017 overleden

Met een railgroet van Danielle ;-)

Duitse N-spoor module Petrushafen

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #204 Gepost op: 24 October 2015, 16:39:26 »
Gisteren een leuke dag gehad op €spoor. Een paar decoratie dingen gekocht voor mijn toekomstige spoor-1 baan. De prachtige A4  (y) (y) (y) (y) inzendingen bewonderd en gestemd! Veel bekenden gesproken. Altijd weer een leuk uitje daar in Utrecht.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

GD

• Offline Offline
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
« Reactie #205 Gepost op: 24 October 2015, 16:43:35 »
Ik ben vandaag met de jongens geweest (helaas zijn die meestal sneller klaar dan ik). Het was een leuke beurs met voor elk wat wils. Ik kwam zelf speciaal voor Loch Tat en Outwell Village basin, banen die ik al lang uit de bladen en van internet ken en nu een kans om ze eens live te zien. Een leuk gesprek gehad met een van de heren die Loch Tat bemenst. Ook de andere Britse banen waren de moeite waard, vond ik. Een leuke verrassing vond ik het baantje met de Portram uit Toyama. Ik heb er zelf ook nog een paar in een doos liggen (zo'n project dat nooit is afgekomen). Even bijgekletst met Steef. Nog een kudde schapen (60 stuks) in 1:160 gekocht. Hoeveel schapen zouden er op dat eiland leven? Nu nog allemaal van een zwarte kop voorzien om ze een meer Brits karakter te geven. Ook nog wat vissers en edelherten in 1:160 en een fotograaf met flitslicht. Leuk om eens ergens langs de baan te zetten. Trainspotters komen ook nogal veel voor in GB. Maar weinig foto's gemaakt, ik vraag me elke keer weer af waarom ik die camera toch steeds weer meesleep. Al met al een leuk dagje uit.

Groeten,
Gerard

WeKra

• Offline Offline
    • Facebook
« Reactie #206 Gepost op: 24 October 2015, 17:59:15 »
hij was bezig met het insolderen van een LSD Ledje in een SIK,

Dat Sikje zag vast alle kleuren van de regenboog...
Check ook mijn Facebook

Patrick1975

• Offline Offline
« Reactie #207 Gepost op: 24 October 2015, 18:30:20 »
Wij zijn gisteren ook geweest. Ben samen met de kinderen geweest. Dit is de enige beurs
waar mijn dochter en zoon van 4 ook mee kunnen en willen. :P
Niet veel gekocht, 10 jaguars voor een auto transporter, wat losse auto's, een roco gesloten goederenwagon
met reclame 44100, 2 nieuwe kalkwagens van Sachenmodelle 14106 voor 2 tientjes (y)
En nog wat 12mm grasvezel. Had via MP van de week een digitale Trix V80 en 2 Bemo H0 wagons voor smalspoor vervoer gekocht. Daar kunnen we mooi ons Roco verbaan lok op zetten.
Effe bij stadsgenoot Peter langs en zijn, maar ook de andere A4 dio's te bekijken. Hoog nivo (y)
Ook de de dio's van jeugd, geweldig!
Tot volgend jaar!
« Laatst bewerkt op: 24 October 2015, 18:32:36 door Patrick1975 »
Have fun every day, before you know it's..........

Herwim Frank

• Offline Offline
  • De Franklin Rail Compagnie
« Reactie #208 Gepost op: 24 October 2015, 19:54:51 »
Hallo

Ik ben vandaag voor de tweede dag geqweest.
Gister met de doelstelling om kennis te maken met mede hobbyisten van die zich laten horen op voor
ons bekende site Beneluxspoor.
En vandaag in eerste instantie het zelfde en vervolgens wat meer te zien van de diverse aanwezige banen.
Ik begrijp dat het een heel karwij is om h.e.e.a. uit te regelen en mensen te ronselen die tijd hebben om de stand te bemannen.
Toch hoop ik dat een volgende keer er meer aandacht wordt geschonken aan het laten zien hoe maken we iets en waarvan.
Vol lof voor Peter van Seuren die mooie dingen liet zien hoe en op welke manier je kan omgaan met kunststof platen en oude
tubes mayonaise kwamen ook aan de orde.
Ook  Steef was een genot om naar te kijken hoe hij bezig was met het vervuilen van wagons d.m.v. gebruik van poeders.
Ik denk dat dit soort aktiviteiten meer aanwezig zouden moeten zijn, verder misschien een wat vrolijker aankleding iets meer uitnodigend voor de bezoeker, het was nogal een donker geheel.

Maar nogmaals ik ben bewust dat ik aan de zijlijn makkelijk praten heb en niet de boel hoeft te organiseren en te regelen.
Mijn opmerkingen zijn ook niet bedoelt als commentaar maar als een vurige wens die volgens mij meer personen zouden aantrekken.
En dat is toch de bedoeling van deze beurs en van ons modelspoor hobbyisten om de hobby en Beneluxspoor site te promoten.
gr,
Herwim 
« Laatst bewerkt op: 24 October 2015, 20:07:35 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

JeanR

• Offline Offline
« Reactie #209 Gepost op: 24 October 2015, 21:45:24 »