Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

TAMS PZS-2.2 door Japie
Vandaag om 16:33:57
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Rico [momfer]
Vandaag om 16:30:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door GD
Vandaag om 16:20:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Besselspoor
Vandaag om 15:45:21
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door AlbertG
Vandaag om 15:21:13
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 13:50:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 13:37:28
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 12:50:29
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08

Poll

Heeft u interesse in een model van de NS 1500 in model ?

Ja, als die komt, neem ik em. (Ho rijders)
173 (85.6%)
Ja, als die komt, neem ik em. (N rijders)
29 (14.4%)

Totaal aantal stemmen: 193

  

Auteur Topic: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)  (gelezen 38842 keer)

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #45 Gepost op: 22 October 2007, 18:05:33 »
H0.. hardstikke welkom!

Een leuk nachtrein sleepje erachter en rijden maar. ;D

Prijs indicatie; 150-225 euro.
Groeten,

Mats

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 593
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #46 Gepost op: 23 October 2007, 08:54:10 »
yep, goed plan, nog steeds ligt er een philotrain ongebouwd in de kast.
zal er toch eens mee moeten beginnen.
ook die kleinspoor is een poging waard.
en ja een stoomloc, van NS oorsprong zal wel mooi zijn. wel gelijk ook 3 rail wisselstroom. en als het even kan met zamac opbouw. dat plastic glimt mij teveel. en welke firma maakt een monument van de wadlopers, nog dit jaar is het exit voor dit materieel, gr wim

Rene_H

  • Gast
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #47 Gepost op: 23 October 2007, 09:03:35 »
Zolang het een leuke prijs blijft, ala de 1300 !!!

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #48 Gepost op: 23 October 2007, 19:48:39 »
Hi Chris,

Ik kan niet achterblijven als 1500 fan!

Graag in drie rail digitaal, geluid niet echt nodig, graag ook rijdende op m-rail alla oplossing 1300 electrotren.

heb gestemd op een H0 versie.

Groet,

Arkadas


Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #49 Gepost op: 23 October 2007, 22:19:08 »
Ik ben zeker geinteresseerd als ik er van uit kan gaan dat de prijs redelijk blijft (€ 200).
Ik ga er zonder meer van uit dat de techniek volgens de hedendaagse normen is.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #50 Gepost op: 23 October 2007, 22:35:26 »
Ik heb zeker interesse in een mooie betaalbare 1500  :)

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2038
  • A-C
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #51 Gepost op: 23 October 2007, 23:04:24 »
Ja graag  ;D
prijs indicatie; rond de €175,- (adviesprijs  :P )

remcy

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • syntus lint in twents kleuren
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #52 Gepost op: 24 October 2007, 01:39:10 »
gereageerd op ho
groet remcy
wachtend op de IRM van rivarossi
groet robert

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3993
  • de hondsrug baan
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #53 Gepost op: 24 October 2007, 10:04:33 »
ook ik ga voor de 1500 in gelijkstroom tussen 150-200 euro dan laat maar komen.

mvgr Mass am see.

gerardgg

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #54 Gepost op: 24 October 2007, 11:08:27 »
Ook ik heb zeker interesse in een mooie betaalbare 1500 

Ronald

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • Fallerbusje komt zo.
    • MSG "De Nieuwe Waterweg"
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #55 Gepost op: 24 October 2007, 17:33:16 »
Ook ik heb er zeer zeker interesse in.
Alles valt en sta uiteindelijk met de prijs.
Ik wil uiteindelijk wel tot de €250 á €300,= gaan maar dan houd het echt op. Als ik zo de reacties lees zal een model tot de € 200,= max €250,= goed scoren. Daarboven zullen er teveel mensen gaan afvallen om voldoende afzet te krijgen.
Fabrikant, doe er je voordeel mee.


Groetjes Ronald
Groetjes Ronald

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #56 Gepost op: 25 October 2007, 08:59:43 »
Ha, eindelijk zou ik zeggen!! (als ie maar onder de 250 blijft)
Greetz:Menno
_____________________________________________
Zo kwam er haast niks en zo is er te veel in eens!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #57 Gepost op: 25 October 2007, 11:37:23 »
Het is de sterkste electro loc van NS geweest jammer dat er maar 7 van rond hebben gereden.  ::)

Zou em meteen aan schaffen als die uit zou kommen.
Is wel iets voor roco , want dat is te minste nog betaalbaar + goede kwaliteit.

Ik zou er wel 180 eurotjes voor over hebben veel duurder moet die ook niet zijn.  :(

Gr Pascal

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #58 Gepost op: 25 October 2007, 11:42:10 »
De sterkste e-loc van de NS? Alle andere e-locs hadden meer vermogen, zelfs de 1100. Er reden er trouwens maar 6 voor de NS. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #59 Gepost op: 25 October 2007, 11:53:10 »
@Rick


De NS-locserie 1500 is een elektrische locomotief die tussen 1970 en 1986 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen. Het waren tweedehands Locomotieven van British Rail.

In de jaren '60 waren er plannen om een serie 1400 te bouwen. Door terugloop van het goederenvervoer bleek er toen geen behoefte te bestaan aan extra locomotieven, en de 1400-serie werd nooit gebouwd.

Door spoorslag '70 en de daarmee gepaard gaande uitbreiding van treindiensten ontstond er in 1969 op korte termijn behoefte aan extra locomotieven. Besloten werd tot overname van 7 locomotieven van British Rail uit 1954, die kort daarvoor buiten dienst gesteld waren. Zij waren reeds geschikt voor het Nederlandse 1500V-gelijkstroom systeem, en daardoor snel inzetbaar. Een daarvan werd gebruikt als plukloc voor reserveonderdelen, de overige 6 werden aangepast aan de Nederlandse omstandigheden en genummerd in de 1500-serie.

Door de instroom van locomotieven van de serie 1600 begin jaren '80 werden de 1500-en overbodig. Zij werden in 1986 buiten dienst gesteld. Er is één locomotief (1501) in Nederland bewaard gebleven. De 1501 is in het bezit van de Werkgroep 1501/KLOK en is rijvaardig. Twee exemplaren (1502 en 1505) gingen terug naar Engeland om daar in museumcollecties te worden opgenomen.

Mijn vader heeft op dit monster rond gereden en hij kan beamen dat dit de sterkste e-loc is.

Hij heeft alle e-loc gereden en nog steeds behalve het 1000tje dat is de enige loc waar nog nooit heeft op gerenden.

Gr Pascal :-*