BeneluxSpoor.net forum
Materieel => BeneluxSpoor.net polls modelspoor => Topic gestart door: Chris op 20 oktober 2007, 23:30:24
-
Zie de vraag, meer kan ik er niet van maken.
Voor de mensen die geen idee hebben waar we het over hebben ;
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/1500_2.jpg)
Dit is een serieuze poll mensen !
-
Zeer goed idee Chris.
-
Helemaal top. Als hij komt koop ik hem zeker.
Voor modelspoormensen uit Venlo zoals ik een must.
Rob
-
kunnen we hier alleen ja stemmen?
heb namelijk al een kleinspoor.
dus geen belang bij een ander.
tinus.
-
Ja natuurlijk!
Ik heb er ook al één van Philotrain, maar één om echt mee te gaan rijden, voorzien van een dcc decoder is al jaren een droom.
Mooi voor een stammetje met plan K, plan N en een stalen D.
Dat wordt dan hopenlijk de vervolg poll :)
Erich
p.s. schaal 1 : 87
-
Staat bij mij wat NS loc's betreft met stip op 1 van gewenste modellen. De plan K, plan N en stalen D zijn ook zeer welkom.
-
Hoi Tinus
Het nee stemmen zit in de volgende polls er niet meer bij.
Je kunt hier eventueel vertellen waarom je het model niet zou willen hebben.
-
Aan welke fabrikant moeten we dan denken?
Heb zelf al een kleinspoor maar als er aan ander model komt en deze ziet er beter uit zal ik hem zeker nemen, niet dat ik over de kleinspoor ontevreden ben.
-
Mmmhhh.. ik vind dit wel iets voor Mehano.... ;D
-
Zéér welkom model zelfs! Roco, LSM of Mehano...zijn wat mij betreft de merken die een NS 1500 mogen uitbrengen. Staat ook leuk voor een stammetje NS ICR rijtuigen die binnenkort worden uitgeleverd. Maak me maar gek. :P
Jeroen
-
Er is een fabrikant die er oren naar heeft, maar die naam geven we (nog) niet.
Maar wil wel een oriënterend onderzoek.
-
Dus kunnen dit wel als serieus beschouwen?
Enig idee in welke prijsklasse deze dan terecht komt?
-
Elke poll die hier staat is serieus. Ze gaat vanuit de stichting, dus geen droom of wens, maar een signaal van een fabrikant/importeur of het over de streep trekken van een twijfelende fabrikant/importeur.
Geen idee welke prijsklasse.
-
ok duidelijk
-
Dat klinkt veelbelovend, ben erg benieuwd wat dit wordt.
-
'K zat meer aan een (http://www.hetutrechtsarchief.nl/hua_online_images/atlantis/medium/243/163243.jpg) te denken...
Afbeelding van Het Utrechts Archief. (http://www.hetutrechtsarchief.nl/atlantis_record.asp?ID=163243)
Die eeuwige Engelse toaster kennen we nu wel... :-|
-
Jammerrrrr maar helaas.
-
Zeker een lok om aan te schaffen.
Als tie qua prijs en detaillering tussen de kleinspoor en philotrain in zit.
Gr,
Bart
-
Leuk initiatief hij mag inderdaad wel komen.
-
Zeker, als het maar Minitrix/Fleischmann prijzen worden in plaats van Philotain prijzen. :)
-
ja mag wel komen
als die komt die van mij een stametje icr`s te hangen van lsm
-
van mij mag hij ook zeker komen :) maar dan niet in de ''gebruikelijke'' prijsklassen :'( 150euro vind ik een mooie prijs ;D dus de 1e die de NS 1500 voor dit prijsje uitbrengt.. ;D ;D
-
Hebbehebbehebbe!
Het model is speciaal genoeg om in de collectie te hebben.
Oscar
-
Ik heb al een 1500 van Jophispoor, ik krijg er eentje van Kleinspoor, maar als een 'gewoon' merk ermee uitkomt neem ik hem zeker!
Want de Kleinspoor met zijn Finescale wieltjes is zeer moeilijk om te rijden op wissels, en de Jophispoor is qua detaillerings niveau ook niet echt top (het is wel een prachtmodel, maar niet zoals bijvoorbeeld de nieuwe roco RAm)
Dus als hij uit komt, neem ik er zeker een!
Willem
-
Een 1500 mooi gedetaileerd , Roco Fl* kwalitijd of LSm daar ga ik voor.
Cor
-
Deze is zeker welkom ;D
-
Ja, in 1:87 wil ik hem wel hebben.
Ik hoop dat er verschillende nummers gaan komen, zodat een ieder zijn eigen nummer op het model kan bevestiggen. Uiteraard de 1501 tot en met de 1505 ;D, hierbij horen dan ook wel de verschillende namen die op de één of andere manier bevestigd moeten worden.
Groeten,
Christoph
-
De 1506 is een te hoog nummer voor je ?
-
laat maar komen ;D
-
laat het waar zijn die 1500. Dan een Plan N van MK Modelbouw (2008), Plan K (Roco tzt of zelf 2 Plan D's verzagen) en een Stalen D IV van Kleinspoor, man man wat een treintje.
De 1500 trok de ICR in combinatie met een Stalen D rond 1981/1982 omdat er nog geen BKD-rijtuigen ICR waren afgeleverd toen, ook een leuke combi.
We wachten af...
Wim
-
De 1506 is een te hoog nummer voor je
Oeps, foutje bedankt uiteraard hoort deze er ook bij.
Groeten,
Christoph
-
Chris,
zou je wellicht ook mee kunnen nemen in het orienterend onderzoek dat het voor veel mensen (volgens mij) gewenst is dat de loc 360mm bogen kan rijden? Het knikbare draaistel van de electrotren 1300 is hierbij wat mij betreft een grandioze oplossing!
De 1500 hoort natuurlijk thuis in mijn 1974 tijdperk, dus ik heb ja gestemd, maar dan moet ie wel 360mm kunnen rijden en wisselstroomproof zijn, maar da's tegenwoordig niet meer zo heel vaak een probleem.
Groetjes,
Jeroen
-
geven we beslist door.
-
Ik wil der ook wel 1 in 3-rail digitaal (+sound !! ) ! Heb dus Ja gestemt :P.
Groetjes,
Marcel
-
Ik heb (nog) geen ja gestemd, hangt af van de prijs en de kwaliteit. Boven de 300 euro ben ik zeker niet geinteresseerd. Daaronder hangt het er vanaf wie 'm uitbrengt en in welke kwaliteit (Ho).
-
geven we beslist door.
Kijk, dat zou heel fijn zijn, hopelijk gaat de fabrikant er dan ook mee aan de slag. Dat maakt het inzetten van deze loc op zoveel meer modelbanen mogelijk! Chris, in ieder geval hartelijk dank dat je dit item mee wilt nemen en zo wie zo voor alle moeite die jullie doen om te proberen om dit soort modellen in productie te krijgen!
Groet,
Jeroen
-
het zou natuurlijk mooi zijn als er weer een nederlandse lok bij komt maar
hoe zit het met de rijtuigen dat waren toch plan N en of plan k dus het zou
leuk zijn als de bijpassende rijtuigen ook uit komen.
het is al weer lang geleden het afscheid (1986).
mvgr Evert Masselink.
-
Ik heb ja voor H0 gestemd, de prijs moet voor mij alleen niet hoger liggen dan de gemiddelde 16/1700 van Roco.
-
En wat nu als je dit model niet wilt? Hoe moet je dat dan aangeven in deze poll? ;)
mvg,
Gert (die 'm overigens best wel wil in H0)
-
Goed plan, helaas valt'ie buiten mijn tijdperk (1930-1955 NS), anders had ik hem wel willen hebben.
Waar ik op zit te wachten is een echte Nederlandse stoomlok, niet een Duitse met doorgestreept nummer of een na de oorlog aangeschafte Zweedse of Zwitserse lok.
Ik vind, dat het onderhand wel eens tijd wordt, dat daar ook eens iets van op de markt komt.
Gr., Ed
-
Jazeker laat maar komen. wordt dan nummer 3
1504 en 1505 zijn er al.
Van Triang en van Kleinspoor.
:D
-
Wouw Chris,
dat zou mooi zijn als dit gerealiseerd zou kunnen worden. Op een bruikbaar model voor op mijn baan zit ik eigenlijk al jaren stiekem te wachten. Heb laatst wel een model gekocht op basis van een Trawos kap (2e hands), maar......
Mijn voorkeur gaat uit naar een een 3-rail digitaal variant, schaal 1:87 exact, in de ns uitvoering. Zou leuk zijn als de lok een lok-nummer krijgt van een van de loks die in 1986 bij hun afscheids tour Boxtel (waar ik woon) aandeden. Als prijs indicatie zou ik zeggen zo rond de € 250.
-
Goede middag allen,
Hoop dat er door dit initiatief de 1500 uit gaat komen.
Heb deze lok al jaren willen hebben, maar ja de Philotrain viel toch een beetje
buiten het budget.
Heb dus wel een heel heel veel geduld moeten hebben
(en nog ).
Maar ja, met de 1000 serie en de Hondekop is het toch ook goed gekomen.
Nogmaals, hulde voor dit initiatief.
Met vriendelijke groeten
Hans Vermaat.
(die niet zo'n echte zelfbouwer is vaan rollend materieel)
-
Ik heb ook ja gestemd, met de opmerking dat hij in het budget dient te passen. Als de fabrikant deze serie kan maken voor tussen de 150 en 200,- euro, voor de huidige kwaliteit die je bij Roco en Mehano ziet, ben ik tevreden.
Groet,
Roelof
-
Het zou erg leuk zijn als hij uitkomt. Ik heb ja voor h0 gestemd. :)
Wesley
-
H0.. hardstikke welkom!
Een leuk nachtrein sleepje erachter en rijden maar. ;D
Prijs indicatie; 150-225 euro.
-
yep, goed plan, nog steeds ligt er een philotrain ongebouwd in de kast.
zal er toch eens mee moeten beginnen.
ook die kleinspoor is een poging waard.
en ja een stoomloc, van NS oorsprong zal wel mooi zijn. wel gelijk ook 3 rail wisselstroom. en als het even kan met zamac opbouw. dat plastic glimt mij teveel. en welke firma maakt een monument van de wadlopers, nog dit jaar is het exit voor dit materieel, gr wim
-
Zolang het een leuke prijs blijft, ala de 1300 !!!
-
Hi Chris,
Ik kan niet achterblijven als 1500 fan!
Graag in drie rail digitaal, geluid niet echt nodig, graag ook rijdende op m-rail alla oplossing 1300 electrotren.
heb gestemd op een H0 versie.
Groet,
Arkadas
-
Ik ben zeker geinteresseerd als ik er van uit kan gaan dat de prijs redelijk blijft (€ 200).
Ik ga er zonder meer van uit dat de techniek volgens de hedendaagse normen is.
Ernest
-
Ik heb zeker interesse in een mooie betaalbare 1500 :)
-
Ja graag ;D
prijs indicatie; rond de €175,- (adviesprijs :P )
-
gereageerd op ho
groet remcy
-
ook ik ga voor de 1500 in gelijkstroom tussen 150-200 euro dan laat maar komen.
mvgr Mass am see.
-
Ook ik heb zeker interesse in een mooie betaalbare 1500
-
Ook ik heb er zeer zeker interesse in.
Alles valt en sta uiteindelijk met de prijs.
Ik wil uiteindelijk wel tot de €250 á €300,= gaan maar dan houd het echt op. Als ik zo de reacties lees zal een model tot de € 200,= max €250,= goed scoren. Daarboven zullen er teveel mensen gaan afvallen om voldoende afzet te krijgen.
Fabrikant, doe er je voordeel mee.
Groetjes Ronald
-
Ha, eindelijk zou ik zeggen!! (als ie maar onder de 250 blijft)
Greetz:Menno
_____________________________________________
Zo kwam er haast niks en zo is er te veel in eens!!
-
Het is de sterkste electro loc van NS geweest jammer dat er maar 7 van rond hebben gereden. ::)
Zou em meteen aan schaffen als die uit zou kommen.
Is wel iets voor roco , want dat is te minste nog betaalbaar + goede kwaliteit.
Ik zou er wel 180 eurotjes voor over hebben veel duurder moet die ook niet zijn. :(
Gr Pascal
-
De sterkste e-loc van de NS? Alle andere e-locs hadden meer vermogen, zelfs de 1100. Er reden er trouwens maar 6 voor de NS. ;)
-
@Rick
De NS-locserie 1500 is een elektrische locomotief die tussen 1970 en 1986 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen. Het waren tweedehands Locomotieven van British Rail.
In de jaren '60 waren er plannen om een serie 1400 te bouwen. Door terugloop van het goederenvervoer bleek er toen geen behoefte te bestaan aan extra locomotieven, en de 1400-serie werd nooit gebouwd.
Door spoorslag '70 en de daarmee gepaard gaande uitbreiding van treindiensten ontstond er in 1969 op korte termijn behoefte aan extra locomotieven. Besloten werd tot overname van 7 locomotieven van British Rail uit 1954, die kort daarvoor buiten dienst gesteld waren. Zij waren reeds geschikt voor het Nederlandse 1500V-gelijkstroom systeem, en daardoor snel inzetbaar. Een daarvan werd gebruikt als plukloc voor reserveonderdelen, de overige 6 werden aangepast aan de Nederlandse omstandigheden en genummerd in de 1500-serie.
Door de instroom van locomotieven van de serie 1600 begin jaren '80 werden de 1500-en overbodig. Zij werden in 1986 buiten dienst gesteld. Er is één locomotief (1501) in Nederland bewaard gebleven. De 1501 is in het bezit van de Werkgroep 1501/KLOK en is rijvaardig. Twee exemplaren (1502 en 1505) gingen terug naar Engeland om daar in museumcollecties te worden opgenomen.
Mijn vader heeft op dit monster rond gereden en hij kan beamen dat dit de sterkste e-loc is.
Hij heeft alle e-loc gereden en nog steeds behalve het 1000tje dat is de enige loc waar nog nooit heeft op gerenden.
Gr Pascal :-*
-
Ja dat wist ik. Het vermogen van de e-locs van de NS:
1000: 2800 kW
1100: 1900
1200: 2208
1300: 2850
1500: 1764
1600: 4540
Het lijkt me dus niet de sterkste. ;)
-
Waarom kan ik in de poll geen "nee" kiezen? Het lijkt me misschien ook wel interessant om te weten hoeveel mensen voor nee kiezen.
Ikzelf vind deze loc niet interessant, eigenlijk omdat ik hem zelf nooit echt heb zien rijden (in echte dienst) en het een beetje een vreemde eend vind in het rijtje elocs van de ns (1100/1200/1300/1600/1700/1800)
Koen
-
Met roco-achtige rijeigenschappen is hij ook hier zeer welkom!!!
mvg, Martin
-
ik heb hem ook nooit zien rijden en hij past ook niet in het plaatje wat ik voor ogen heb van mijn baan.
maar ik heb wel meer materiaal wat daar niet in past en mijn virtrine niet gaat verlaten. Ik heb de 1500 altijd mooi gevonden, dus ik wil hem wel in de vitrine hebben staan
-
Astie van Roco zou zijn, is dat een klap op de vuurpijl voor Roco natuurlijk na te hebben gescoord met de TEE en aankomende 24/2500!!
Greetz:Menno
__________________________________________________
IK ZEI: ASTIE ik zeg niet hij word.....!! (voor t geval van....)
-
Waarom kan ik in de poll geen "nee" kiezen? Het lijkt me misschien ook wel interessant om te weten hoeveel mensen voor nee kiezen.
De Nee optie hebben we nu juist afgeschaft omdat het er helemaal niet toe doet hoeveel mensen nee zeggen. Het is namelijk niet representatief omat men van alles spoort. Ik spoor zwitsers en amerikaans. Wat heeft het nou voor zin om bij elke nederlandse poll nee in te vullen? Nee, laat hen die intresse hebben maar ja zeggen, dat verkoopt teminste.
-
Ook ik heb opja HO gestemd maar die 1500 lok is niet echt mijn tijdperk maar dat maa0kt niks uit ik er rijden wel verschillende materieel rond die totaal niet bij de tijdperk hoort.
Maar ik ben de andere mee eenshij moet wel betaalbaar worden en ik denk aan een adviesprijs van rond de 150 euro voor een digitale versie.
Groeten
Erik-Jan
-
Ik weet nog niet zo zeker of ik een 1500 neem maar het is wel een mooie aanvulling op mijn collectie. :)
Ik denk dat 150 euro inderdaad een goede prijs is, maar ja alle treinen zijn tegenwoordig behoorlijk duur dus je weet maar nooit. Nou ja we zullen wel zien.
Mvgr Jan Wiebrand
-
en het een beetje een vreemde eend vind in het rijtje elocs van de ns (1100/1200/1300/1600/1700/1800)
Koen
Leuk toch voor de afwisseling ;)
-
Ik weet nog niet zo zeker of ik een 1500 neem maar het is wel een mooie aanvulling op mijn collectie. :)
Ik denk dat 150 euro inderdaad een goede prijs is, maar ja alle treinen zijn tegenwoordig behoorlijk duur dus je weet maar nooit. Nou ja we zullen wel zien.
Mvgr Jan Wiebrand
als hij uitgebracht word dan zal hij wel niet rond de 150 liggen, ik denk meer ronde de 200 a 250 euro :d
-
en waar is dat op gebaseerd?
-
Dat denk ik gewoon !
-
Ik denk dat dat dan ook wel de prijs zal zijn. Als je kijkt hoe duur locomotieven zijn die nieuw ontwikkeld zijn en dan ook nog digitaal zit je meestal zeker boven de 150 euro. Plus zullen er niet heel erg veel worden verkocht want hij is alleen voor Nederland en er zijn er maar weinig van geweest. Hij komt dan wel uit Engeland maar daar hebben ze meestal toch een iets andere schaal.
-
super als hij komt. en dan hoop ik van roco. Het zo ook leuk als hij als setje komt met 2 of 3 wagonnen. en dan wel digitaal in ho
-
Roco Roco!!
Greetz: Menno
-
Ik denk LSM in een set met de ICR's ? ;D
-
neehjo geen icr's, van die blauw crème rijtuigen ;D (weet ff niet meer hoe ze heten) staat veel mooier vin ik
-
waarom staat er geen nee tussen?
Daan
-
Omdat die keuze geen informatie geeft aan een fabrikant die het model eventueel in productie zou willen nemen.
Anders gezegd:
"Is er een dokter in de zaal?"
"Ik ben geen dokter!"
"Ik ook niet!"
"Mijn broer is dokter, maar die zit op het moment in Australië!"
Dat soort antwoorden is niet zinvol en hetzelfde geldt voor de optie 'nee' bij deze vraag. Wat hebben we er aan om te weten dat 43 deze loc niet zullen kopen? Vandaar.
- Peter
-
Nou alleen hier al 135 keer ja dus ik zou zeggen uitbrengen dat ding.
-
Omdat die keuze geen informatie geeft aan een fabrikant die het model eventueel in productie zou willen nemen.
Dat ben ik niet met je eens, Peter.
De vraag luidt immers niet voor niets: "Heeft u interesse in een model van de 1500"
Dat is dus een gesloten vraag met twee mogelijke antwoorden: Ja en Nee.
Maar het nee antwoord kan ik dus niet geven.
Nu weet je alleen maar hoeveel mensen interesse hebben, maar niet hoeveel dat niet hebben.
De nee optie geeft wel degelijk informatie, want daarmee kun je het in het juiste perspectief zetten.
Je weet dan nl. een percentage en dat geeft meer informatie dan alleen maar een getal zonder context.
De vergelijking met de dokter gaat dan ook mank.
Ik verbaas me dus ook over het ontbreken van een Nee optie.
Groetjes,
Robin
-
Robin,
het is m.i. niet relevant de optie nee aan te zetten.
Het betreft hier NL modellen, wanneer een ieder die andere schaal of ander land rijdt op nee gaat stemmen komt hier toch een compleet raar antwoord uit wat waarschijnlijk over de 1000x nee inhoudt.
relevanter is de informatie die vrijkomt wanneer men het model wil hebben in welke schaal, kleur enz. en of men deze ook aanschaft.
Een model zal namelijk pas bij een x aantal afnames geproduceerd kunnen worden.
mvg,
Sander
-
Waarom is er een poll nodig om een fabrikant over de streef te trekken? Een te lage omzet ed. sturen de fabrikanten zelf de laatste tijd naar het rijk der fabelen ( zie bv het uitbrengen van de DE TEE waarvan er nu meer merken een model hebben uitgebracht dan er 1:1 modellen hebben gereden en Roco die een 1100 wil uitbrengen terwijl de meeste hobbyisten al een ma/tr hebben). De ontwikkeling van het model van een 1500, waar nog geen seriemodel van is, is toch even veel als bv.een 1100 terwijl de verkoop ten allertijden hoger uit komt als van een 1100 waarvan er al vele van verkocht zijn. Of zie ik dat verkeerd? En het model kan ook in Engeland worden uitgebracht als deze op schaal is want dat valt in OO toch niet zo op.
En of ik een wil hebben, Ja natuurlijk want die ontbreekt nog.
Groet René
-
Dat snap ik wel, maar we weten allemaal dat er nog een heel verschil zit tussen zeggen dat je iets doet en het ook daadwerkelijk doen.
Daarnaast zegt dit getal alleen iets over de BLNS gebruikers, en niets over de rest van de modelspoorders in Nederland dus welke waarde deze info heeft voor fabrikanten is mij nog niet geheel duidelijk.
Het antwoord is nl. in sterke mate afhankelijk van allerlei parameters, waarvan je er zelf al een paar noemt, zoals kleurstelling, maar bijvoorbeeld ook of het model ook in een 3-rail utvoering beschikbaar komt bijvoorbeel.
Maar de belangrijkste parameter is toch wel de prijs.
Ik blijf dus van mening dat alleen de twee Ja antwoorden van nu te weinig informatie geven.
Je kunt veel nauwkeuriger informatie verkrijgen als je een aantal opties in de poll opneemt, mbt verschillende uitvoeringsvormen en daarbij randvoorwaarden stelt aan de prijzen.
Je moet dan antwoorden hebben als: "Ja, in die en die uitvoering, kleurstelling en railsysteem".
Daarnaast zou je dan ook een aantal "Nee want..." antwoorden op moeten nemen.
Op die manier krijg je een veel gedetailleerde beeld en heeft de fabrikant veel nauwkeuriger in beeld op welke uitvoeringen we zitten te wachten, en wat dus het meest rendabel is.
Groetjes,
Robin
-
Over je eerste deel: als er van de 1500 (niet alle aangemelde zijn allemaal actief, daarom ongeveer 1500) actieve gebruikers ongeveer een tiende zegt dat hij hem neemt, is toch een redelijke indicatie
-
Robin, volgens mij heb je nu toch te hoge verwachtingen over een poll.
Het geeft een idee hoeveel mensen er enige interesse in hebben. Welke mensen er geen interesse hebben is gewoon niet interessant. En interesse tonen en zo'n ding daadwerkelijk aanschaffen zijn twee zaken: 100 mensen die 'ja' zeggen is in werkelijkheid een lager aantal dat daadwerkelijk tot aanschaf overgaat.
Dat is allemaal bekend. En we gaan er geen compleet statistisch onderzoek van maken, want (a) volgens mij hebben we geen statistici in de modellencommissie zitten en (b) dat is veel te bewerkelijk.
Waar de polls voor zijn is om interesse te peilen voor een bepaald model en dat vervolgens bij fabrikanten aanhangig te maken. En dan is het aantal mensen dat het model niet wil, omdat ze geen geld hebben of omdat het de verkeerde schaal is of het verkeerde tijdperk of het verkeerde land of de verkeerde stand van de maan volkomen irrelevant.
Stel, we zetten hier een poll neer "Wie wil er een V-IRM6 met de correcte 1:87 voor alle bakken?" en er reageren vijf mensen positief, dan weten we daardoor dat dit model waarschijnlijk geen kans maakt.
Meer is het niet.
- Peter
-
Beetje hetzelfde als vragen:"Wie wil een ijsje?" en iemand antwoord:" ik niet".
Overigens moet het al raar gaan als ik 'm niet zou kopen. Zit al jaren te wachten op een betaalbare 1500. Met betaalbaar bedoel ik iets tussen de 100 en 250 euro, hangt natuurlijk een beetje van de kwaliteit af.
-
Jophispoor dan? En kleinspoor is duurder ofniet?
Ik heb nu een Jophispoor, maar als een ander merk met een betaalbare zou uitkomen, zou ik die denk ik ook wel nemen...
Willem
-
voor 180 euro en wat knutselwerk en wat uren heb je een kleiNSpoor compleet.
mvg,
Sander
-
Prijs en kwaliteit zijn moeilijke normen.
Uiteindelijk beslist een des betreffende koper of hij de verhoudingen zodanig vindt dat ie het model een x bedrag waard vindt.
Hierbij twee foto`s die een verschil in prijs maar ook zeker in kwaliteit weergeven.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0069.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0066_2.jpg)
Uiteraard blijft altijd een groep mensen zeggen dat ze Philotrain niet kunnen betalen.
Ik zeg op mijn beurt dat dat wel kan, je moet er alleen wel dingen voor laten(lees andere modellen).
Maar dit zou een discussie worden die heel lang door zou kunnen gaan, maar wat ik absoluut niet wil.
Ik wou alleen een verschil in prijs aangeven waar dan ook een andere detailering aan vast zit.
Groeten,
Dennis.
En nee ik zou hem niet kopen omdat ie niet (meer) in mijn tijdperk past.
-
ik durf het bijna niet te vragen...welke is van philotrain? links of rechts?
Wesley
-
1501 is de kleinspoor, 1502 de philotrain (duidelijk te zien aan de cabine ramen...) ;)
-
aha, weet ik dat ook weer
-
Hallo,
Een kort berichtje:
- Ik heb niet gestemd omdat ik IRL nog nooit een 1500 heb gezien.
- Ik zag dat een aantal mensen zich afvroeg waarom er geen 'nee'-keuzemogelijkheid is, terwijl Chris wel heeft aangegeven dat een gemotiveerde ontkenning gewenst is:
Klik hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=6562.msg99015#msg99015)
Met vriendelijke groet,
Tom
-
De Philotrain ziet er zeer gelikt uit, de KleiNSpoor komt niet in de buurt van deze lok.
Ik heb al 2 bouwsets in elkaar gezet, zeer leuk werk.
Zal de komende maanden de derde bouwset ook maar in elkaar zetten.
Ik had deze op MP te koop staan, helaas weinig reacties.
Volgens mij zijn de mensen bang voor messing.
Deze lok rijd subliem op een goede baan.
Goed, dit bovenstaande is geheel off topic.
Maar als Roco deze lok zou uitbrengen zal ik er zeker 1 aanschaffen!
Rob
-
Dat inelkaar zetten is nu net mijn probleem. Anders had ik er al lang één of meerdere gehad. Ben gewoon niet zo handig. Mocht er geen nieuwe uitkomen dan moet ik langzamerhand toch maar eens gaan nadenken over een philotrain 1500. Ben alleen bang dat zo'n (super) loc m'n andere loc's dan wat 'magertjes' doet overkomen.
-
Dat is het probleem van philotrain heb je een keer 1 model dan wil je ze allemaal. Maar ja die van philotrain ziet er gewoon super uit.
-
Ik zie het liefs dat roco em uit brengt.
Als hij komt ::)
Ik hoop dat iemandt die uit brengt als hij maar niet te duur is ,denk dat veel NS lief hebbers er op zitten te wachten . ;D
Ik wel dus :-X ;D
Maybe kan roco weer stunten door dit model uit te brengen en dan weer voor een zacht prijsje. ::)
Gr.Pascal