Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko lok digitaal rijdt direct weg door MartinRT
Vandaag om 17:28:24
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Montanbahn
Vandaag om 16:53:46
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Martin Welberg
Vandaag om 16:49:28
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28

Poll

Heeft u interesse in een model van de NS 1500 in model ?

Ja, als die komt, neem ik em. (Ho rijders)
173 (85.6%)
Ja, als die komt, neem ik em. (N rijders)
29 (14.4%)

Totaal aantal stemmen: 193

  

Auteur Topic: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)  (gelezen 35200 keer)

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #45 Gepost op: 22 oktober 2007, 18:05:33 »
H0.. hardstikke welkom!

Een leuk nachtrein sleepje erachter en rijden maar. ;D

Prijs indicatie; 150-225 euro.
Groeten,

Mats

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 579
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #46 Gepost op: 23 oktober 2007, 08:54:10 »
yep, goed plan, nog steeds ligt er een philotrain ongebouwd in de kast.
zal er toch eens mee moeten beginnen.
ook die kleinspoor is een poging waard.
en ja een stoomloc, van NS oorsprong zal wel mooi zijn. wel gelijk ook 3 rail wisselstroom. en als het even kan met zamac opbouw. dat plastic glimt mij teveel. en welke firma maakt een monument van de wadlopers, nog dit jaar is het exit voor dit materieel, gr wim

Rene_H

  • Gast
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #47 Gepost op: 23 oktober 2007, 09:03:35 »
Zolang het een leuke prijs blijft, ala de 1300 !!!

Arkadas

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #48 Gepost op: 23 oktober 2007, 19:48:39 »
Hi Chris,

Ik kan niet achterblijven als 1500 fan!

Graag in drie rail digitaal, geluid niet echt nodig, graag ook rijdende op m-rail alla oplossing 1300 electrotren.

heb gestemd op een H0 versie.

Groet,

Arkadas


Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #49 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:19:08 »
Ik ben zeker geinteresseerd als ik er van uit kan gaan dat de prijs redelijk blijft (€ 200).
Ik ga er zonder meer van uit dat de techniek volgens de hedendaagse normen is.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
  • Mat'54 766
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #50 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:35:26 »
Ik heb zeker interesse in een mooie betaalbare 1500  :)

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1958
  • A-C
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #51 Gepost op: 23 oktober 2007, 23:04:24 »
Ja graag  ;D
prijs indicatie; rond de €175,- (adviesprijs  :P )
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

remcy

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
  • syntus lint in twents kleuren
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #52 Gepost op: 24 oktober 2007, 01:39:10 »
gereageerd op ho
groet remcy
wachtend op de IRM van rivarossi
groet robert

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3752
  • de hondsrug baan
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #53 Gepost op: 24 oktober 2007, 10:04:33 »
ook ik ga voor de 1500 in gelijkstroom tussen 150-200 euro dan laat maar komen.

mvgr Mass am see.

gerardgg

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #54 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:08:27 »
Ook ik heb zeker interesse in een mooie betaalbare 1500 

Ronald

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • Fallerbusje komt zo.
    • MSG "De Nieuwe Waterweg"
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #55 Gepost op: 24 oktober 2007, 17:33:16 »
Ook ik heb er zeer zeker interesse in.
Alles valt en sta uiteindelijk met de prijs.
Ik wil uiteindelijk wel tot de €250 á €300,= gaan maar dan houd het echt op. Als ik zo de reacties lees zal een model tot de € 200,= max €250,= goed scoren. Daarboven zullen er teveel mensen gaan afvallen om voldoende afzet te krijgen.
Fabrikant, doe er je voordeel mee.


Groetjes Ronald
Groetjes Ronald

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1790
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2007, 08:59:43 »
Ha, eindelijk zou ik zeggen!! (als ie maar onder de 250 blijft)
Greetz:Menno
_____________________________________________
Zo kwam er haast niks en zo is er te veel in eens!!
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #57 Gepost op: 25 oktober 2007, 11:37:23 »
Het is de sterkste electro loc van NS geweest jammer dat er maar 7 van rond hebben gereden.  ::)

Zou em meteen aan schaffen als die uit zou kommen.
Is wel iets voor roco , want dat is te minste nog betaalbaar + goede kwaliteit.

Ik zou er wel 180 eurotjes voor over hebben veel duurder moet die ook niet zijn.  :(

Gr Pascal

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #58 Gepost op: 25 oktober 2007, 11:42:10 »
De sterkste e-loc van de NS? Alle andere e-locs hadden meer vermogen, zelfs de 1100. Er reden er trouwens maar 6 voor de NS. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Pascal.

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
Re: Stichting Beneluxspoor.net Poll (12) Een 1500 in model (Ho, N)
« Reactie #59 Gepost op: 25 oktober 2007, 11:53:10 »
@Rick


De NS-locserie 1500 is een elektrische locomotief die tussen 1970 en 1986 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen. Het waren tweedehands Locomotieven van British Rail.

In de jaren '60 waren er plannen om een serie 1400 te bouwen. Door terugloop van het goederenvervoer bleek er toen geen behoefte te bestaan aan extra locomotieven, en de 1400-serie werd nooit gebouwd.

Door spoorslag '70 en de daarmee gepaard gaande uitbreiding van treindiensten ontstond er in 1969 op korte termijn behoefte aan extra locomotieven. Besloten werd tot overname van 7 locomotieven van British Rail uit 1954, die kort daarvoor buiten dienst gesteld waren. Zij waren reeds geschikt voor het Nederlandse 1500V-gelijkstroom systeem, en daardoor snel inzetbaar. Een daarvan werd gebruikt als plukloc voor reserveonderdelen, de overige 6 werden aangepast aan de Nederlandse omstandigheden en genummerd in de 1500-serie.

Door de instroom van locomotieven van de serie 1600 begin jaren '80 werden de 1500-en overbodig. Zij werden in 1986 buiten dienst gesteld. Er is één locomotief (1501) in Nederland bewaard gebleven. De 1501 is in het bezit van de Werkgroep 1501/KLOK en is rijvaardig. Twee exemplaren (1502 en 1505) gingen terug naar Engeland om daar in museumcollecties te worden opgenomen.

Mijn vader heeft op dit monster rond gereden en hij kan beamen dat dit de sterkste e-loc is.

Hij heeft alle e-loc gereden en nog steeds behalve het 1000tje dat is de enige loc waar nog nooit heeft op gerenden.

Gr Pascal :-*