Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 13:20:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 13:14:41
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 12:59:13
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
  

Auteur Topic: Artitec plan U  (gelezen 143410 keer)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10231
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Artitec plan U
« Reactie #525 Gepost op: 13 november 2016, 12:27:14 »
Citaat van: Paul Bender
Citaat van: Stedahult
En anders:

Begin d'r maar aan, scheelt je misschien nog wel een paar centen..

Helemaal waar  (y)

Nou niet helemaal... Mijn Plan U koste alleen aan onderdelen, plots, verf, decoder etc. al ruim € 475...  :o :o

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7182
Re: Artitec plan U
« Reactie #526 Gepost op: 13 november 2016, 12:32:47 »
Dat is bij jou Karst, maar dan heb je tenminste een model.
Het kan ook van spaanplaat met een Lima pannenkoek motor erin, zo
gedetalieerd hoeft het dan ook niet natuurlijk. Zolang die maar goedkoper
is dan die van Artitec. Die Dilz moet maar kijken met z'n sokken...
Mvh Steef

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Artitec plan U
« Reactie #527 Gepost op: 13 november 2016, 12:35:55 »
Ik wil graag even duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling was om het startsein te geven om Artitec af te branden. Het omgekeerde juist. Het ging er mij om dat men ook (tot dan toe) dezelfde tolerantie aan de grote jongens zou moeten geven. Het steekt mij dat Roco, Märklin etc afgebrand worden om kleine dingetjes en arrogantie verweten wordt. Nu moet ik toegeven dat ik er ook behoorlijk pissig om werd toen Halling zijn prijzen abnormaal verhoogde, maar na een gesprek met iemand gelinkt aan Ferro-train, begreep ik dat het faillissement van Halling een prijsstellingsoorzaak had en de prijsaanpassing dus noodzaak was om het bedrijf rendabel te maken. Het is echter wel zo dat ik nu elders kijk voor gelijke producten voor een redelijke prijs, want je kunt ook overdrijven.

Artitec maakt hier mijn inziens een noodzakelijk juiste beslissing en geeft iedereen nog genoeg tijd op de oude prijs in te schrijven. Ik begrijp alleen niet waarom dat dan niet per direct ingaat. Waarom gaan ze de meerverkoop van komende twee maanden financieren? Ik zie de logica daar niet van in, als je aangeeft dat de kosten hoger zijn dan verwacht. Dat zet vraagtekens bij hun actie. Ik gok er op dat er snel afgelost moet worden. Niks mis mee trouwens. Misschien van de nood een deugd gemaakt.

Overigens bijzonder fraaie plan U. Verleidelijk, maar helaas is mij de ruimte beperkt om deze in mijn huis een mooie plek te geven.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: Artitec plan U
« Reactie #528 Gepost op: 13 november 2016, 12:38:39 »
Wat een eindeloze discussie hier weer die 10% verhoging. We kunnen dit forum beter het "mutsenforum" gaan noemen. Laten we het nu gewoon over plan U hebben en die het niet willen of kunnen betalen, laat je commentaar verder achterwege!!!!

Zolang Artitec nog niet de prijzen van Philotrain heeft moeten we blij zijn. De kwaliteit is gewoon prima

Groet,

Pauw

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec plan U
« Reactie #529 Gepost op: 13 november 2016, 12:43:20 »
Tsja, het is helaas exact dit soort kleinzerig gezanik dat BNLS de naam van zeurforum heeft opgeleverd. En dat kunnen wij als vrijwilligers bij BNLS nog zo proberen af te zwakken, er blijven gewoon gebruikers die altijd wel iets te zaniken om het zaniken hebben. Soms voelt het als vechten tegen de bierkaai.

Eelco

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Artitec plan U
« Reactie #530 Gepost op: 13 november 2016, 12:48:05 »
Henk,

wat is nou je punt? Wil je een leverancier die per direct zijn prijzen aanpast of heb je liever een leverancier die aankondigt dat zijn prijzen over een paar weken wijzigen. Ik begrijp werkelijk het gemiauw niet. Dat je het jammer vindt/boos bent dat de hobby er niet goedkoper op wordt, daar kan ik inkomen. Maar dit afgezeik van een producent die iets vroegtijdig aankondigt begrijp ik werkelijk niet. Ben benieuwd naar de storm van verontwaardiging die op 2 januari 2017 opsteekt nadat zo'n beetje alles wat in deze wereld  te koop is automatisch "inflatie gecorrigeerd" is geworden.

Ted

Ik weet niet waar jij verontwaardiging in mijn teksten leest Ted, maar dan heb je een hoop fantasie nodig. Mijn punt heb ik dacht ik toch wel duidelijk gemaakt. Een prijsverhoging aankondigen is prima.  (y) Ik hoef er alleen niet zo'n wezenloze uitleg bij die toch niet is te controleren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Artitec plan U
« Reactie #531 Gepost op: 13 november 2016, 12:48:16 »
Nou, voor mij heeft die 10% verhoging ervoor gezorgd dat ik nu een 115 in bestelling heb, en ik weet 110% zeker dat ik er super blij mee ga zijn, om het zeuren maar even te doorbreken!  (y)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2451
Re: Artitec plan U
« Reactie #532 Gepost op: 13 november 2016, 13:04:08 »
Ik ben nog niet in de mogelijkheid geweest om de pre-productiemodellen live te aanschouwen (zoals op Eurospoor e.d.).
Er zijn derhalve nog een aantal dingen/details die mij er nog van weerhouden om nu al een exemplaar (en daarbij ook welke uitvoering) voor te bestellen.
Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar de (kort)koppelingen tussen de bakken. Staan de balgen in rechte stilstand naadloos tegen elkaar?
Zowel bij het rijden als in de vitrine. Dat het in de bogen er eventjes minder realistisch uitziet is voor mij geen punt, dat is inherent aan modelbanen, dus daar stoor ik mij niet aan.
Zoals Roco het bij de plan T/V heeft gedaan ben ik heel tevreden over. Het komt prima de bochten door, en in rechte stand staan de bakken naadloos tegen elkaar aan.
Zoals Philotrain het met een twee-standen koppeling heeft opgelost vindt ik een oplossing van niks.

Qua detaillering van met name de deuren twijfel ik zelf nog tussen de 147 (met schuifdeuren en een bij het pre-productiemodel een m.i. te opvallende naad) en de 113 (met zwaaizwenkdeuren, maar nog geen zeer duidelijke detailfoto's van gezien, op de wat minder duidelijke foto's lijkt het hier mee te vallen).

Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Artitec plan U
« Reactie #533 Gepost op: 13 november 2016, 13:13:04 »
jongens, kibbel nog maar even lekker verder hier, ik stap zo in de maybach met chauffeur van de zaak op weg naar schiphol om even met de bedrijfslearjet naar new york te vliegen om daar een paar nieuwe sokken te kopen. Als jullie nou nog even een treintje extra bestellen koop ik er ook nog een onderbroek bij.  8)

Ik koop er twee, op voorwaarde dat je in plaats van een onderbroek een stropdas koopt.   (y)


Steyn

guest7823

  • Gast
Re: Artitec plan U
« Reactie #534 Gepost op: 13 november 2016, 13:13:28 »
Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd naar de (kort)koppelingen tussen de bakken. Staan de balgen in rechte stilstand naadloos tegen elkaar?
Zowel bij het rijden als in de vitrine. Dat het in de bogen er eventjes minder realistisch uitziet is voor mij geen punt, dat is inherent aan modelbanen, dus daar stoor ik mij niet aan.

Yep. Zelf gezien toen het proefmodel bij Grasland / BNLS modulebaan z'n rondjes reed.

Of het helemaal 100% naadloos was daar heb ik geen aandacht aan besteed, maar "het spul stond strak tegen elkaar aan". Zowel stilstaand als rijdend

Dash 8

  • The light at the end of the tunnel is a freight train coming your way
  • Offline Offline
  • Berichten: 147
    • http://s143.photobucket.com/albums/r121/dash8EMD/?action=view&current=kopstation2.jpg
Re: Artitec plan U
« Reactie #535 Gepost op: 13 november 2016, 14:51:26 »
Twee stropdassen!

Bert de Jongh

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Wat een gezeur hier !!
Re: Artitec plan U
« Reactie #536 Gepost op: 14 november 2016, 10:10:02 »
Wat een eindeloze discussie hier weer die 10% verhoging. We kunnen dit forum beter het "mutsenforum" gaan noemen. Laten we het nu gewoon over plan U hebben en die het niet willen of kunnen betalen, laat je commentaar verder achterwege!!!!

Zolang Artitec nog niet de prijzen van Philotrain heeft moeten we blij zijn. De kwaliteit is gewoon prima



Helemaal mee eens  (y).  Men verwacht een model van Philotrain kwaliteit voor een lima prijs...... 10% prijsverhoging levert hier gelijk wel weer 40% meer gezeik en gezeur op  ;D  36 pagina's gemekker en er is nog geen één model de toonbank over geweest.....

@ Dilz:

Ook ik heb 2 plan U's besteld, dus naast sokken en een onderbroek kan je nu ook de stropdas meenemen  ;D ;D
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Artitec plan U
« Reactie #537 Gepost op: 14 november 2016, 10:11:22 »
goed bezig, jongens! Mijn dank is groot. 8)  :angel:

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: Artitec plan U
« Reactie #538 Gepost op: 14 november 2016, 11:26:38 »
Dit draadje gaat over de door Artitec uit te brengen Plan U.
Gelieve het daar bij te houden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Artitec plan U
« Reactie #539 Gepost op: 17 november 2016, 14:57:36 »
Chris plaatst zojuist een foto van de middenbak van de Plan U op Facebook. Met zwarte randjes om de ramen en grijze raamstijlen!