Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Ronnor
Vandaag
om 17:21:32
Update: baan in de tropen
door
Joost O
Vandaag
om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:01:18
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 16:50:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
basjuh1981
Vandaag
om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 16:37:54
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:36:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
Vandaag
om 16:17:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
Vandaag
om 15:55:12
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 15:22:42
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 15:09:25
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 14:46:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 14:28:26
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:36:11
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Bert Jolink
Vandaag
om 12:16:06
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:00:34
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 11:20:45
Einde Koemo ballast ???
door
Rick
Vandaag
om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 09:36:49
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:05:18
Station Roodeschool
door
Cor--24
Vandaag
om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits
door
1795
23 april 2024, 22:43:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving (gelezen 13305 keer)
martijn v m
Offline
Berichten: 4452
Heerwijk in H0
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #15 Gepost op:
20 december 2015, 11:11:30 »
flauw hoor
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Marc tramt
Offline
Berichten: 10571
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #16 Gepost op:
20 december 2015, 13:10:20 »
Héél fraai werk Sven. Onderstel is eigen ontwerp neem ik aan?
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #17 Gepost op:
20 december 2015, 17:13:36 »
Cool, in de trein terug en nog 45% batterijtijd over.
Mooi, dat in Engeland wonen. Even een zondag de bergen in, zelfs als je bij Londen woont. Maar terug on topic.
Marc, inderdaad eigen aandrijving. Daar was het om te doen. Zie het plaatje in de eerste bijdrage van dit draadje.
Hier kun je zien hoe ik de wielen heb bevestigd, volgens een eigen concept, geïnspireerd door Halling. Bij de Vario Antrieb van Halling, worden de wielen in plaats gehouden door een afdekplaatje. Bij mij klikken ze in hun plaats, maar is er alsnog een afdekplaatje. Voor de zekerheid, maar ook om het lood af te dekken dat in het grote gat tussen de wielen komt. Bij dit plaatje wordt het duidelijk dat de as met de wormwielen iets te lang is.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #18 Gepost op:
20 december 2015, 17:15:06 »
...maar dat lossen we eenvoudig op.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #19 Gepost op:
20 december 2015, 17:18:39 »
Ik heb (nog) geen foto's van de constructie van het licht, maar dat kunnen jullie zelf ook wel verzinnen. Deze gaat onder de plastic binnenkant door. Als ie straks weer uit elkaar gaat maak ik er wel een foto van. Het is ook wel een interessante bevestiging.
Het lange gele kabeltje wordt voor de binnenverlichting.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #20 Gepost op:
20 december 2015, 17:32:56 »
En als het dan allemaal weer in elkaar zit, heb je hetzelfde trammetje, maar nu met frontverlichting en rijdend. Ik zal later vandaag het filmpje uploaden. De gebruikte motor is redelijk lawaaierig, dus ik zal dat niet nog een keer gebruiken. Maar het was geen dure, dus wat kun je verwachten. Dit was meer een concepttest, zodat ik de techniek kan toepassen op de mooiere Atlas trams.
Wat nog moet gebeuren: binnenverlichting en poppetjes er in. Interieur schilderen zal ik wel niet doen, daar zie je heel weinig van. Maar wellicht denk ik daar anders over met verlichting.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
ronald1956
OHMB Team Mitropa
Offline
Berichten: 1632
Tram&Trein NL- H0
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #21 Gepost op:
20 december 2015, 17:44:51 »
Mooi werk Sven
Gelogd
Met vriendelijke groet , Ronald -
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37208.0.html
Marc tramt
Offline
Berichten: 10571
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #22 Gepost op:
20 december 2015, 18:11:23 »
En nog een panto of trolley er op!
Mooi!
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #23 Gepost op:
20 december 2015, 19:56:48 »
De trolley én panto (ja, deze komt met beiden, welke volgens het
origineel
is) heb ik nog even niet gemonteerd. Hij moet toch nog een keer open.
Video:
https://youtu.be/Koy1fUiKJ3w
«
Laatst bewerkt op: 20 december 2015, 20:42:50 door Sven. Reden: Link aangepast
»
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
martijn v m
Offline
Berichten: 4452
Heerwijk in H0
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #24 Gepost op:
20 december 2015, 20:22:28 »
mooi
vergeet de CHIP paal niet. die maakt het helemaal af
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Marc tramt
Offline
Berichten: 10571
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #25 Gepost op:
20 december 2015, 20:28:10 »
Mooi, nu nog een baantje erbij.
Volgens mij zit er een foutje in je youtube link:
de verbeterde versie
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #26 Gepost op:
20 december 2015, 20:43:27 »
"Baantje erbij"... Wat denkt ie wel niet...
Bedankt, link aangepast.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
skiptram
Offline
Berichten: 467
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #27 Gepost op:
21 december 2015, 09:40:19 »
Sven,
In de hoop dat ik niet je draadje vervuil.
1.Wat is de as-afstand van dit model?
2.Waarom gebruik je geen Vario aandrijving van Halling of wanneer je deze motor te snel is dezelfde aandrijving met Faulhaber/ Maxxon motor.
Of waarom geen PMT aandrijving?
3.Ga je deze bodem ook produceren met variabele as-afstand?
4.Is deze bodem geschikt voor Mashima 10x15 of 10x20?
5.Kun je dit concept ook maken met "drehgestellbalken"om er een aangedreven draaistel van 17-19-21 mm van te maken?
Met groet van Paul
Gelogd
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook:
https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #28 Gepost op:
21 december 2015, 14:53:13 »
Hoi Paul,
1. De asafstand is 25 mm.
2. Voor mij was dit gewoon een "proof of concept", om een standaard aandrijving te maken die ik met elke asafstand zou kunnen maken. De motor had ik nog liggen en ik wilde deze ooit toepassen. Nu kan ik pas zijn eigenschappen zien. Ik zou 'm niet nog eens toepassen. Zo'n Maxon heb ik ook nog liggen, dat was inderdaad de toepassing voor een volgende. Het is wel een kostbaar motortje, terwijl de goedkope Chinese motortjes die in mijn stoomtrams zitten hebben eigenlijk in de praktijk dezelfde kwaliteiten. Dat heb ik al eerder in getest. Alleen kun je daar geen vliegwiel opzetten.
Geen PMT aandrijving omdat dat onnodig duur is voor zo'n goedkoop Atlas modelletje.
3. Wellicht. Pas als ik er compleet tevreden mee ben.
4&5. Het ontwerp is heel flexibel. Dus ja. Ik heb je mail al gezien.
«
Laatst bewerkt op: 21 december 2015, 14:59:37 door Sven
»
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Sven
Offline
Berichten: 7847
Eton Wick, UK
Re: Atlas Lissabon ombouw met aandrijving
«
Reactie #29 Gepost op:
11 februari 2016, 15:03:56 »
Je hebt van die kleine klusjes die je 's nachts wakker houden als je het niet doet. Dit is er zo eentje. Hoewel ik er naar uitkeek, zijn er zoveel andere dingen die ik nog heb te doen. Dus afgelopen week dit trammetje aangepakt. Ik wilde de 5 polige motor vervangen voor een coreless motor, die ik ook succesvol op mijn stoomtrammetjes heb toegepast. Deze motor is stil en kan werkelijk stapvoets rijden. Een verschil in vergelijk met de oude motor, vooral bij het langzaam rijden. Het was een kwestie van omwisselen, draadjes solderen en klaar. Zoals altijd neemt dat iets meer tijd in beslag dan zoals het hier staat, maar gelukkig niet al te lang. De Zimo MX621 zat er al in, CV9 aangepast naar 91, dan rijdt ie langzaam soepel zonder haperen. Koplamp gaat langzaam aan, wat is dat prachtig om te zien.
De door Paul getoonde Maxon motor heb ik ook. Ik heb deze ook geprobeerd en de rijeigenschappen zijn hetzelfde. Het enige voordeel is dat je er een vliegwiel aan zou kunnen hangen, maar buiten dat er geen ruimte is voor een groot vliegwiel, of dat nu 10x de prijs waard is...
Achter de motor ligt een stukje ambachtelijk werk van Smid Sven. Een 1 mm dik stukje lood op een mini aambeeld naar ca 7mm dik in vorm gehamerd. De motor neemt veel minder ruimte in beslag dan de vorige en bij een volgende installatie in hetzelfde model, hoeft er minder interieur weggeslepen worden.
Interieur erin. Een kleurtje komt nog, alsmede de poppetjes, als het licht erin zit. Maar dat houdt mij niet zo wakker.
Onderstel ook nog wat roestig maken. Voor en achter zit een plakje lood. Niet echt nodig, maar geeft het wel een prettig gewicht. Later nog maar eens kijken of ik dat zo laat. Gaat opvallen als er licht in zit. Verven, ergens anders in proppen (plat slaan en onder het interieur. Heb nu de smaak te pakken van het lood hameren. Het is net klei.) of maar helemaal eruit.
Traláá! Vrije doorkijk. De draadjes rechts worden nog georganiseerd als de interieurverlichting is aangelegd.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Atlas Lissabon ombouw met aandrijving