Het zijn de treinen voor de East en West Coast Mainline, wel dus voor verbindingen van Londen naar Schotland maar niet uitsluitend.Meer info hier. Fraai spul overigens.
Geen echte HST toch?
(is al over nagedacht)
Die noemen we dan ook geen Shinkansen.Op hoeveel kilometer spoor is die 200 km trouwens haalbaar?
Captain Deltic begs to differ ;-)FYI: Bi-mode is verzonnen door DfT (ministerie van vervoer). Naast de wetten van het parlement zijn d'r ook nog een paar wetten van de heer Newton. Met de ene kan je wel spotten, maar bij ruzie maken met of het negeren van de andere valt niet uit te sluiten dat je in de problemen komt D'r zit nog al een verschil tussen een "last mile" oplossing en eentje waarbij je substantiële stukken enkel met dieselvermogen moet rijden. De oude HST's hadden voor en (meestal) achterop een forse diesel loc-unit. Onder de bovenleiding sleep je dat mee als loos gewicht. Een lichtere dieselunit laat je vermogen te kort komen wanneer je onder de waslijn vandaan bent.Ik heb geen citaten bij de hand, maar de artikelen van Roger Ford in Modern Railways "informed sources" zijn boeiend leesvoer en helaas, helaas (voor sommigen) ....... de man weet ook nog eens waar hij over praat.Verder zijn de IEP stellen ongeveer de duurste stellen ooit
Heb je een link naar die artikelen? Klinkt interressant.