Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: NS 6300 te Almelo  (gelezen 19844 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #30 Gepost op: 20 August 2015, 19:34:50 »
Schijnt de sfeer te moeten verhogen bij PP. Doet vermoeden dat de opdrachtgever ook wel een liefhebber is.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7601
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #31 Gepost op: 20 August 2015, 19:46:24 »
Prachtige replica! Wat ze met de overgeblevene.........................................................................
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #32 Gepost op: 20 August 2015, 19:58:21 »
Op de facebook van PP lees ik dat de replica daar buiten komt te staan op een binnenterrein. Een aannemer is al bezig geweest met het aanleggen van een stuk spoor.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #33 Gepost op: 20 August 2015, 20:30:38 »
Ah, buiten op een binnenterrein, dat verklaart een hoop...
Spoor 0 adept

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #34 Gepost op: 20 August 2015, 20:31:39 »
Mooie 6300. Dan kunnen we nu de volgende actie starten; allemaal een selfie bij die machine maken, foto mailen naar het NSM met het bijschrift: het is hier fantastisch  ;D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #35 Gepost op: 20 August 2015, 20:39:57 »
 :D (y)
« Laatst bewerkt op: 20 August 2015, 20:44:38 door NS8714. Reden: overbodig citaat verwijderd, gebruik de \'reageer\' knop. »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #36 Gepost op: 20 August 2015, 21:31:22 »
En het NSM reageert met: "Maar wij hebben de echte."  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #37 Gepost op: 20 August 2015, 21:49:21 »
Past niet door de loodsdeuren zo te zien.

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #38 Gepost op: 20 August 2015, 21:49:56 »
Hoe gaan ze die ooit uit die loods krijgen? Lijkt erop dat de deuren lager zijn.

Groet REné
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

guest7823

  • Gast
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #39 Gepost op: 20 August 2015, 22:12:40 »
Wellicht verkijk ik me er op maar is die drijfstang tussen schuifwerk en voorste drijfas niet wat aan de korte kant? Het lijkt me dat de wielen net niet geheel rond kunnen komen zo.

De 6300-en hadden relatief korte drijfstangen, dus ja dat klopt. Het was krap, maar het ging. O.a. dankzij de schuine ligging van de cilinders

En stond het drijfwerk linksbuiten en rechtsbuiten in werkelijkheid ook 180 graden t.o.v. elkaar gedraaid?

Scherp waargenomen  (y). Binnenliggend cilinders staan onder 90o

Binnen-buiten (per kant) onder 180o O.a. omdat je dan de schuifbeweging met tuimelhefbomen kan doen.

Dus ja: ook buiten-buiten hoort onder 90o te staan en niet onder 180o zoals nu.

Ik hoop dat ze de moeite nemen e.a. aan te passen. Het model is dusdanig nauwkeurig / compleet  nagebouwd dat dit echt een jammertje is en relatief makkelijk te verhelpen naar ik vermoed.

guest7823

  • Gast
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #40 Gepost op: 20 August 2015, 22:45:53 »
Revisiedata: iemand ???

Maar volgens mij stonden die maar op een kant op de cilinderzijkant en niet aan beide zijden.

Kan ik nu echter voorlopig even niet opzoeken / controleren

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #41 Gepost op: 20 August 2015, 22:58:24 »
Ooit nagekeken tbv een zeker model, die data zouden er moeten staan maar stonden er in de praktijk eigenlijk helemaal niet, alleen de 17 heeft ze in het NSM... Ook op zwartwitfoto's zouden die witte teksten toch wel moeten opvallen.

guest7823

  • Gast
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #42 Gepost op: 20 August 2015, 23:07:42 »
Ik weet wel dat ik op diverse foto's op stoomlocs op een cilinderzijkant revisiedata heb zien staan.

Ik weet echter niet of dat bij de 6300-en ook het geval is geweest. De cilinderzijkanten is een van de locaties geweest voor dergelijk info.

Vierkante locjes hadden het ergens op de schortplaten staan. Bij de LTM 26 staat het links op de voorste bufferbalk en ik neem even gemakshalve aan dat dit is gebeurd nav historische foto's.

Op de NS 7742 staat het nergens, maar dat wil niet zeggen dat het er nooit op heeft gestaan.

Zit op dit moment een ruime honderd kilometer van mijn naslagwerken vandaan, maar daarmee wel lekker dicht bij de LTM 26, waar ik vandaag mijn schep en wat andere zaken lekker voor morgen kon laten staan   ;D

Een blije Kniesoor (drie dagen achterelkaar scheppen en maandag nog een keer :P en vrijdag terug naar toen)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #43 Gepost op: 20 August 2015, 23:24:07 »
Ja, alleen op de cilinder of op het frame onder de voetplaat aan de linker zijde. In rijrichting gezien. En de volgorde was toch ook altijd HKPS?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: NS 6300 te Almelo
« Reactie #44 Gepost op: 21 August 2015, 15:36:16 »
Als je dan toch al zoiets fraais in elkaar laat zetten   :P .... was het dan niet mogelijk om deze creatie zelfstandig rijdend te krijgen of denk ik daar nu net te gemakkelijk over ???
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....