Haha, nee, hier nog een. Mijn eindbestemming is altijd het schaduwstation maar dat is kennelijk niet wat bedoeld wordt.
Het probleem is ook dat de nabestaanden vaak geen idee hebben wat de waarde van zo'n collectie is en waar ze er mee naartoe moeten. Dan wordt er al snel een opkoper gebeld en die biedt uiteraard veel minder dan de echte waarde omdat hij er ook op verdienen wil. Terwijl als je alles los zou verkopen via Marktplaats, fora en beurzen zou je er veel meer voor gekregen hebben.
Dan zal wel blijken dat de verzameling misschien iets groter is dan ik altijd heb beweerd, maar dat is dan dus opeens een financiële meevaller.
Het probleem is ook dat de nabestaanden vaak geen idee hebben wat de waarde van zo'n collectie is en waar ze er mee naartoe moeten. Dan wordt er al snel een opkoper gebeld en die biedt uiteraard veel minder dan de echte waarde omdat hij er ook op verdienen wil. Terwijl als je alles los zou verkopen via Marktplaats, fora en beurzen zou je er veel meer voor gekregen hebben. Voor de verzekering heb ik een keer een taxateur over de vloer gehad. Hij vond dat elk LS rijtuig 20 euro waard was, want "meer krijg je daar echt niet voor". Dus dat blijft een moeilijk verhaal. Je kunt ook niet van je nabestaanden verwachten dat ze elk item van een grote verzameling apart gaan verkopen. Ze hebben dan al genoeg aan hun hoofd.Mvg, Peter
Vandaag dacht ik weer eens na over wat er met mijn treinen moet gebeuren als ik ooit het hoekie om ga.Aangezien het over het algemeen de "grijze plaag" is die deze hobby bedrijft en het gros van de jeugd hier niet echt in geïnteresseerd is vroeg ik me af of er forumleden zijn die al een eindbestemming voor hun modelbaan hebben bedacht.Ik ben benieuwd !