Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met inloggen door Keska
Vandaag om 14:37:25
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 13:39:20
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
  

Auteur Topic: Nieuwe fly-over Asra  (gelezen 2749 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Nieuwe fly-over Asra
« Gepost op: 15 June 2015, 21:30:45 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik
voor treinen van Schiphol naar de Westtak.

https://youtu.be/k7wz0TMBoMU

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #1 Gepost op: 15 June 2015, 22:01:02 »
Ik vind de overgang naar het fly-over spoor niet echt lekker overkomen.
Dat had zat soepeler/gestroomlijnder gekund lijkt me.

En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

Mvg,
Michel

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2015, 02:06:11 »
Daar is geen ruimte voor. Er hoeven geen hoge snelheidswissels in, 80 km/h is genoeg. Harder mag toch niet. ;D
De overloopwissels liggen er goed in, overgangen zijn lekker soepel.

Luidruchtig? Valt reuze mee, en met de verkanting is niks mis. 
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2015, 18:27:10 »
Mss dat een boogsmeerinstallatie nog wat verlichting biedt qua geluid. Ownee tegenwoordig hebben we het over een spoorstaafconditioneringssysteem geloof ik....

Qua verkanting en rijgedrag is het gewoon een typische 80km/h boog waar er zoveel van zijn. (in Amsterdam) Er is mij niets bijzonders opgevallen.

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2015, 21:51:20 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik

Inmiddels 2 1/2 week nu, eerste week enkelspoor verbinding westtak-schiphollijn, de flyover in twee richtingen met wisselende rijrichting (uiteraard).


En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

- De luidruchtigheid" komt volgens mij door de digitale opname, denk maar eens aan een telefoongesprek waarbij de gesprekspartner opmerkt dat er veel achtergrondlawaai is.
- Verkanting in een wissel? Hoe had je dat gerealisseerd hebben? Zowiezo onnodig bij 80 en wat als je rechtdoorgaat? Moet dan de trein ook overhellen, of een mechanisme die de rechtdoorgaande spoorstaaf weer naar een horizontale positie terug brengt? Anders gaat de trein ook overhellen als deze rechtdoor gaat! En wat te denken bij het tegenwissel, moet die dan in de tegengestelde verkanting gebracht worden? Geeft nog meer bewegingen als het al gerealiseerd zou kunnen worden. En zeer oncomfortabel!

JKLX mcn Thalys
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2015, 21:54:47 »
Nee, verkanting uiteraard alleen in de boog, zodat je er met minder bijgeluid doorheen kunt. Maar de opname kan e.e.a. zeker versterkt hebben

Michel
(via mobiel)