Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 11:09:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 10:59:37
NS 1700 transfers door Roelof R
Vandaag om 10:36:28
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
  

Auteur Topic: Nieuwe fly-over Asra  (gelezen 2632 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Nieuwe fly-over Asra
« Gepost op: 15 June 2015, 21:30:45 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik
voor treinen van Schiphol naar de Westtak.

https://youtu.be/k7wz0TMBoMU

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #1 Gepost op: 15 June 2015, 22:01:02 »
Ik vind de overgang naar het fly-over spoor niet echt lekker overkomen.
Dat had zat soepeler/gestroomlijnder gekund lijkt me.

En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

Mvg,
Michel

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #2 Gepost op: 16 June 2015, 02:06:11 »
Daar is geen ruimte voor. Er hoeven geen hoge snelheidswissels in, 80 km/h is genoeg. Harder mag toch niet. ;D
De overloopwissels liggen er goed in, overgangen zijn lekker soepel.

Luidruchtig? Valt reuze mee, en met de verkanting is niks mis. 
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #3 Gepost op: 16 June 2015, 18:27:10 »
Mss dat een boogsmeerinstallatie nog wat verlichting biedt qua geluid. Ownee tegenwoordig hebben we het over een spoorstaafconditioneringssysteem geloof ik....

Qua verkanting en rijgedrag is het gewoon een typische 80km/h boog waar er zoveel van zijn. (in Amsterdam) Er is mij niets bijzonders opgevallen.

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #4 Gepost op: 16 June 2015, 21:51:20 »
Voor den liefhebbert  ;)

De nieuwe fly-over bij Riekerpolderaansluiting sinds kort in gebruik

Inmiddels 2 1/2 week nu, eerste week enkelspoor verbinding westtak-schiphollijn, de flyover in twee richtingen met wisselende rijrichting (uiteraard).


En de boog is met die max 80 nog best luidruchtig.
Nog niet goed ingesleten, of de verkanting niet helemaal je van het?

- De luidruchtigheid" komt volgens mij door de digitale opname, denk maar eens aan een telefoongesprek waarbij de gesprekspartner opmerkt dat er veel achtergrondlawaai is.
- Verkanting in een wissel? Hoe had je dat gerealisseerd hebben? Zowiezo onnodig bij 80 en wat als je rechtdoorgaat? Moet dan de trein ook overhellen, of een mechanisme die de rechtdoorgaande spoorstaaf weer naar een horizontale positie terug brengt? Anders gaat de trein ook overhellen als deze rechtdoor gaat! En wat te denken bij het tegenwissel, moet die dan in de tegengestelde verkanting gebracht worden? Geeft nog meer bewegingen als het al gerealiseerd zou kunnen worden. En zeer oncomfortabel!

JKLX mcn Thalys
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Nieuwe fly-over Asra
« Reactie #5 Gepost op: 16 June 2015, 21:54:47 »
Nee, verkanting uiteraard alleen in de boog, zodat je er met minder bijgeluid doorheen kunt. Maar de opname kan e.e.a. zeker versterkt hebben

Michel
(via mobiel)