Ja kennelijk. Want er staat wel een risico tegenover lijkt me. De kans op defecten is groter en ook de kans dat de 1300 dan een tijd defect blijft is groter. Als zo'n leaseapparaat defect raakt is het of snel gerepareerd of er staat een nieuwe voor de deur.
Iemand deze al gezien?Foto: J. de Groot
De Rivarossi is afkomstig van een professionele spuiter uit het Oosten van het land
Hoi,Henks laatste vraag wordt dagelijks beantwoord, ja, anders deden de maatschappijen het niet.Er zullen een aantal zaken meespelen:Beschikbaarheid; Die opknappertjes zijn 'direct' inzetbaar, het orde boek voor een nieuwe lok zit meestal vol (ook inkrimping bij productie).
Depricatie\afschrijving: Een opknappertje kost een x keer de oud ijzerprijs, en zal bij terug levering niet veel minder waard zijn. Lage of zelfs geen afschrijving.
.Cashflow: Een enkel oudje kan vaak zonder extra positie (lening) uit de lopende middellen worden aangeschaft. Naar de bank om een extra lening voor een nieuwe lok gaat minder vloeiend dan vroeger.Onderhoudbaarheid: Dat kan twee kanten op. Techniek is simpeler, echter de reserve onderdelen zijn lastiger. Heb je de laatste afgedekt, dan is het interessant.
Beschikbaarheid machinisten\bediening: Ik kan me voorstellen dat er nog genoeg zijn die wel op een oude lok mogen rijden, maar niet op iets computer gestuurd/space age. Deze reden, en dat geef direct toe, zou niet van toepassing kunnen zijn.