Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Riest AG
Vandaag om 12:23:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Bollenwagen, diverse vragen door Jeroen Water
Vandaag om 12:08:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 11:51:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Klompentrein door j.ossebaar
Vandaag om 11:39:54
4 oktober modelspoorbeurs Houten door AlbertG
Vandaag om 11:05:27
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 09:45:32
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door StefanNL_Plays
Vandaag om 08:59:01
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door GD
Vandaag om 08:34:45
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Miniature Holland
Vandaag om 07:55:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
  

Auteur Topic: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik  (gelezen 47152 keer)

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #30 Gepost op: 15 May 2015, 19:21:00 »
De 1300en reden niet voor niets altijd de zwaarste goederentreinen. Niet zo sterk als een 1600, maar door de 6 assen misschien nog wel beter geschikt.
Mischa

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #31 Gepost op: 16 May 2015, 00:05:45 »
De écht zware treinen reden gewoon met een 3 of 4 span 2200'en ervoor, en later werd dat ook wel gedaan in combinatie met E-tractie erbij.

Maar dat was dat bij voorkeur géén weerstandmachine maar een 1600 en die werd dan alleen gebruikt om de trein op snelheid te houden nadat de diesel hem op snelheid gebracht hadden.

De eigenaren van de 125x hebben die machines trouwens beperkt in hun laatste schakelstanden om te zorgen dat niet meer het maximale vermogen van de machines gevraagd kan worden.
Iets wat je van machines van die leeftijd ook niet meer moet willen, dan vraag je om problemen...
« Laatst bewerkt op: 16 May 2015, 00:09:35 door Thom »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #32 Gepost op: 16 May 2015, 03:01:48 »
De 1200 locs waren bij ACTS al beperkt tot Serie-Parallel. Vandaar ook de 6700 die voor de eerste aanzet moest zorgen zodat de weerstanden van de 1200 gespaard werd op lage snelheid. Daar smolten de meeste weerstanden namelijk.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #33 Gepost op: 16 May 2015, 09:00:26 »
Voor ertstreinen stond toentertijd wel degelijk een weerstandsmachine (1300) plus twee 2200-en.
Foto is nog wel te vinden op de site van Nico Spilt.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #34 Gepost op: 16 May 2015, 17:58:45 »
bij voorkeur ...
staat er duidelijk. Ik heb ook zo'n combi klaar voor vertrek op Awhv... dus echt idd het kwam voor!!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #35 Gepost op: 18 May 2015, 15:37:12 »
Zei er iemand dat dat nooit voorkwam? 1600 en 1300 wisselden elkaar af in de ertsdienst, net als bij HSL straks.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #36 Gepost op: 18 May 2015, 16:00:53 »
Maar dan zonder erts!
Gr. Silvester

Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #37 Gepost op: 18 May 2015, 16:18:23 »
Gr. Dieuwe

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #38 Gepost op: 19 May 2015, 10:14:33 »
Vanaf Awhv waren het idd kolen als ik me goed herinner...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #39 Gepost op: 19 May 2015, 12:03:37 »
Maar dan zonder erts!
Misschien hebben ze nog uitbreidingsplannen, 2200'n zijn er ook nog.  ;D

Is iedereen het er nu wel over eens dat de inzet van een 1300 in gemengde dienst met 2200'name planmatig was?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2881
    • foto's op Imgur
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #40 Gepost op: 19 May 2015, 12:35:11 »
Blij dat ik nog 2 ongebruikte Lima 1300'en heb liggen.
Ik had die al in 4 kleuren (turkoise, berlijns blauw, grijs/geel, geel), daar gaat nu dus eindelijk een 5e bij komen...
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #41 Gepost op: 19 May 2015, 21:34:19 »
Volgens mij waren we het daar al over eens toch?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #42 Gepost op: 18 June 2015, 16:10:24 »
Daar leek het niet op.

Ondertussen is bekend geworden dat de 1304 en 1315 beide naar HSL Logistik gaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

thijsdekok

  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • dyslectie
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #43 Gepost op: 18 June 2015, 16:49:37 »


foto van op de rails.

ZW1993

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Lok 1315 gaat van KLOK naar HSL Logistik
« Reactie #44 Gepost op: 18 June 2015, 18:42:10 »
Daar leek het niet op.

Ondertussen is bekend geworden dat de 1304 en 1315 beide naar HSL Logistik gaan.

Hopen dat de beide 1300-en een voorspoedig bestaan bij HSL zullen krijgen  (y) (y)
Mvgr,
Corné