Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tomasso
Vandaag
om 14:47:33
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards
door
daan2353
Vandaag
om 14:37:16
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:29:45
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
Vandaag
om 14:25:07
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:22:34
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:18:38
Rail away
door
Eric v C
Vandaag
om 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22
door
RobbertJan
Vandaag
om 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:45:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 12:59:37
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:12:25
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:05:22
Piko blauwe 1000
door
Benelux795
Vandaag
om 10:58:08
Piko Hobby lok welke condensator er uit?
door
Josephes
Vandaag
om 10:39:56
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:24:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:02:20
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 09:51:54
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 09:45:46
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:52:04
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 08:21:55
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 07:29:56
Platine vraag
door
henk
Vandaag
om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling.
door
Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
03 December 2025, 22:49:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express
door
Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant (gelezen 9883 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #30 Gepost op:
02 June 2015, 11:00:10 »
De aanbesteding gaat hoogstwaarschijnlijk naar Arriva.
Vanmiddag weten we het definitief.
http://www.1limburg.nl/openbaar-vervoer-limburg-naar-arriva?context=default
En de plannen voor het spoorvervoer.
http://www.1limburg.nl/maas-express-rijdt-straks-door-limburg?context=topstory
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
tinus
Offline
Berichten: 1540
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #31 Gepost op:
02 June 2015, 18:13:12 »
Wauw, 15 jaar geen concurrentie op het spoor in Limburg!
Tinus.
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #32 Gepost op:
02 June 2015, 19:24:20 »
Ja, dat heb je wel vaker als een consessie voor 15 jaar wordt toegewezen.
Oftwel, niet anders dan nu. NS op het hoofdrailnet en Arriva de lokale bediening ipv Veolia.
Gelogd
Gr.
Eric
Joop_L
Offline
Berichten: 1587
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #33 Gepost op:
02 June 2015, 20:08:41 »
Nog even wachten wat Veolia gaat doen hè. Die hebben namelijk aangekondigd dat, als Arriva deze concessie mocht gaan doen, zij naar de rechter gaan. Ze hebben na het nieuwtje dat meteen kenbaar gemaakt. Niks is dus nog definitief.
Gelogd
Groeten Joop, machinist Lls
Bert de Jongh
Offline
Berichten: 144
Wat een gezeur hier !!
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #34 Gepost op:
02 June 2015, 20:32:11 »
Nou dan kunnen ze naar de rechter gaan want de concessie gaat naar Arriva.....
http://www.nu.nl/ondernemen/4060611/provincie-limburg-gunt-aanbesteding-arriva.html
«
Laatst bewerkt op: 02 June 2015, 20:36:49 door Bert de Jongh
»
Gelogd
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.
Miljoenenlijn
Offline
Berichten: 327
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #35 Gepost op:
03 June 2015, 00:37:23 »
Doordat de gunning naar Arriva gaat hebben de Duitsers bijna 2/3 van het openbaar vervoer in hun bezit en Arriva is een dochter onderneming van DB,dus waar praten we over,gelukkig geen DB.
Maar wat gaar met het materieel gebeuren,andere sticker,nieuw , lease of tweede handsjees?
gr,
Jo
Gelogd
Jan Breman
Offline
Berichten: 117
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #36 Gepost op:
03 June 2015, 07:28:19 »
Volgens mij word er in een concessie normaal opgenomen dat de nieuwe maatschappij het materieel en personeel overneemt.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22736
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #37 Gepost op:
03 June 2015, 07:46:13 »
De overgang van het personeel is bij wet geregeld.
Geen idee wat er over het materieel in aanbestedingen staat, maar als ik zie wat er in de praktijk gebeurt, lijkt het er toch niet op dat een nieuwe vervoerder het materieel moet overnemen of dat een oude vervoerder het materieel moet afstaan. Het mag wel natuurlijk.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
VFR
Offline
Berichten: 2323
Really old handsome bastard
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #38 Gepost op:
03 June 2015, 08:26:24 »
Als je kijkt naar de aanbestedingen bij het busvervoer in openbaarvervoerland, dan zie je dat de bussen meestal geleased worden en een nieuwe partij gewoon zijn eigen nieuwe bussen gaat leasen. Dus geen overname van materiaal.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1489
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #39 Gepost op:
03 June 2015, 09:51:17 »
Verplicht overnemen van personeel met al hun rechten is niet van toepassing bij personeel van NS. Die kan evt. personeel laten kiezen, maar de ander hoeft ze ook niet persé over te nemen. Als er geen NS'ers over willen, zal Arriva in dit geval moeten werven voor het extra benodigde trein personeel.
Michel
(via mobiel)
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #40 Gepost op:
03 June 2015, 13:36:54 »
Weet je dat wel zeker?
"Mens volgt werk" is inderdaad bij de wet geregeld, en ik kan me niet voorstellen dat de spoorsector c.q. NS daarvan uitgezonderd is.
Bovendien is het een verplichting die op de OVERNEMENDE partij rust, dus niet NS!
Ben op dat punt, in een andere sector dan wel, ervaringsdeskundige ;-)
Gelogd
Michel van den Hof
Offline
Berichten: 1489
Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #41 Gepost op:
03 June 2015, 16:55:53 »
Overname is geregeld in de Wet Personenvervoer 2000. Daar zitten overnames van spoorlijnen en bijbehorend personeel niet in. Voor die overname verplichting in die wet hebben we in het streekvervoer in 1995 weken gestaakt, om die er in te krijgen. Die clausule kwam er in voor de eerste 10 jaar maar. Later is de overnameverplichting er in permanent geworden. Maar NS personeel valt daar dus niet onder.
Ik zit al sinds 1991 in het streekvervoer. Ook al jaren vakbondkaderlid en OR-lid.
Michel
(via mobiel)
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22736
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #42 Gepost op:
04 June 2015, 09:38:14 »
Bij mijn weten is in 2005 de Concessiewet personenvervoer per trein in werking getreden en die wordt beschouwd als onderdeel van de Wet personenvervoer. Sindsdien gelden de regels uit de Wet personenvervoer ook voor spoorconcessies. Voor het hoofdnet is het anders geregeld.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
timtrein
Offline
Berichten: 2099
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #43 Gepost op:
04 June 2015, 10:40:22 »
Arriva is verplicht om het personeel over te nemen, maar als NS ook zelf werk heeft voor hun medewerkers dan mogen ze natuurlijk bij NS blijven. Dat is bij Zwolle - Emmen ook gebeurd.
Gelogd
dwem
Offline
Berichten: 813
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
«
Reactie #44 Gepost op:
04 June 2015, 12:24:53 »
De "oude" werkgever mag personeel alleen in dienst houden bij wederzijdse overeenkomst. Primair is "mens volgt werk". Als de medewerker per sé naar de nieuwe exploitant wil dan heeft hij dat recht volgens wat mij destijds verteld is.
Dirk
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant