Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 14:37:16
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 14:29:45
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 14:25:07
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 14:22:34
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 14:18:38
Rail away door Eric v C
Vandaag om 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22 door RobbertJan
Vandaag om 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:45:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 12:59:37
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald Halma
Vandaag om 11:12:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:05:22
Piko blauwe 1000 door Benelux795
Vandaag om 10:58:08
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Josephes
Vandaag om 10:39:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 10:33:17
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:24:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:02:20
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 09:51:54
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 09:45:46
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af. door Kees-Jan
Vandaag om 08:52:04
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 08:21:55
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 07:29:56
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
  

Auteur Topic: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant  (gelezen 9877 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #30 Gepost op: 02 June 2015, 11:00:10 »
De aanbesteding gaat hoogstwaarschijnlijk naar Arriva.
Vanmiddag weten we het definitief.
http://www.1limburg.nl/openbaar-vervoer-limburg-naar-arriva?context=default

En de plannen voor het spoorvervoer.
http://www.1limburg.nl/maas-express-rijdt-straks-door-limburg?context=topstory


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #31 Gepost op: 02 June 2015, 18:13:12 »
Wauw, 15 jaar geen concurrentie op het spoor in Limburg!  ???

Tinus.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #32 Gepost op: 02 June 2015, 19:24:20 »
Ja, dat heb je wel vaker als een consessie voor 15 jaar wordt toegewezen.  ::)
Oftwel, niet anders dan nu. NS op het hoofdrailnet en Arriva de lokale bediening ipv Veolia.
Gr.
Eric

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #33 Gepost op: 02 June 2015, 20:08:41 »
Nog even wachten wat Veolia gaat doen hè. Die hebben namelijk aangekondigd dat, als Arriva deze concessie mocht gaan doen, zij naar de rechter gaan. Ze hebben na het nieuwtje dat meteen kenbaar gemaakt. Niks is dus nog definitief. 
Groeten Joop, machinist Lls

Bert de Jongh

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Wat een gezeur hier !!
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #34 Gepost op: 02 June 2015, 20:32:11 »
Nou dan kunnen ze naar de rechter gaan want de concessie gaat naar Arriva.....

http://www.nu.nl/ondernemen/4060611/provincie-limburg-gunt-aanbesteding-arriva.html
« Laatst bewerkt op: 02 June 2015, 20:36:49 door Bert de Jongh »
Geachte psycholoog, ik kan u melden dat ik niet spoor. Uit zelfanalyse blijkt dat ik geen trein ben.

Miljoenenlijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #35 Gepost op: 03 June 2015, 00:37:23 »
Doordat de gunning naar Arriva gaat hebben de Duitsers bijna 2/3 van het openbaar vervoer in hun bezit en Arriva is een dochter onderneming van DB,dus waar praten we over,gelukkig geen DB.
Maar wat gaar met het materieel gebeuren,andere sticker,nieuw , lease of tweede handsjees?

gr,

Jo 

Jan Breman

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #36 Gepost op: 03 June 2015, 07:28:19 »
Volgens mij word er in een concessie normaal opgenomen dat de nieuwe maatschappij het materieel en personeel overneemt.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22736
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #37 Gepost op: 03 June 2015, 07:46:13 »
De overgang van het personeel is bij wet geregeld.
Geen idee wat er over het materieel in aanbestedingen staat, maar als ik zie wat er in de praktijk gebeurt, lijkt het er toch niet op dat een nieuwe vervoerder het materieel moet overnemen of dat een oude vervoerder het materieel moet afstaan. Het mag wel natuurlijk.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #38 Gepost op: 03 June 2015, 08:26:24 »
Als je kijkt naar de aanbestedingen bij het busvervoer in openbaarvervoerland, dan zie je dat de bussen meestal geleased worden en een nieuwe partij gewoon zijn eigen nieuwe bussen gaat leasen. Dus geen overname van materiaal.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #39 Gepost op: 03 June 2015, 09:51:17 »
Verplicht overnemen van personeel met al hun rechten is niet van toepassing bij personeel van NS. Die kan evt. personeel laten kiezen, maar de ander hoeft ze ook niet persé over te nemen. Als er geen NS'ers over willen, zal Arriva in dit geval moeten werven voor het extra benodigde trein personeel.

Michel
(via mobiel)


dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #40 Gepost op: 03 June 2015, 13:36:54 »
Weet je dat wel zeker?
"Mens volgt werk" is inderdaad bij de wet geregeld, en ik kan me niet voorstellen dat de spoorsector c.q. NS daarvan uitgezonderd is.
Bovendien is het een verplichting die op de OVERNEMENDE partij rust, dus niet NS!
Ben op dat punt, in een andere sector dan wel, ervaringsdeskundige  ;-)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #41 Gepost op: 03 June 2015, 16:55:53 »
Overname is geregeld in de Wet Personenvervoer 2000. Daar zitten overnames van spoorlijnen en bijbehorend personeel niet in. Voor die overname verplichting in die wet hebben we in het streekvervoer in 1995 weken gestaakt, om die er in te krijgen. Die clausule kwam er in voor de eerste 10 jaar maar. Later is de overnameverplichting er in permanent geworden. Maar NS personeel valt daar dus niet onder.

Ik zit al sinds 1991 in het streekvervoer. Ook al jaren vakbondkaderlid en OR-lid.

Michel
(via mobiel)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22736
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #42 Gepost op: 04 June 2015, 09:38:14 »
Bij mijn weten is in 2005 de Concessiewet personenvervoer per trein in werking getreden en die wordt beschouwd als onderdeel van de Wet personenvervoer. Sindsdien gelden de regels uit de Wet personenvervoer ook voor spoorconcessies. Voor het hoofdnet is het anders geregeld.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2099
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #43 Gepost op: 04 June 2015, 10:40:22 »
Arriva is verplicht om het personeel over te nemen, maar als NS ook zelf werk heeft voor hun medewerkers dan mogen ze natuurlijk bij NS blijven. Dat is bij Zwolle - Emmen ook gebeurd.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Aanbesteding Limburg krijgt een staart: NS zet bestuurders Q-buzz aan kant
« Reactie #44 Gepost op: 04 June 2015, 12:24:53 »
De "oude" werkgever mag personeel alleen in dienst houden bij wederzijdse overeenkomst. Primair is "mens volgt werk". Als de medewerker per sé naar de nieuwe exploitant wil dan heeft hij dat recht volgens wat mij destijds verteld is.

Dirk