Nu heb ik altijd begrepen dat dit in H0 veel nauwer luistert dan in N, en daarom zal het bij N ook niet nodig zijn dit soort truken uit te halen.
Die zaag snedes zijn nodig voor een goede werking.
Hoi Gerard,Kan jij mij uitleggen waarom het bij de SL-E399F zonder die zaagsnedes niet goed zou kunnen werken?
(1) Er zijn 3 verschillende delen op het wissel hier die van polariteit moeten kunnen veranderen - ik heb ze maar even gekleurd.... met de latere toevoegingGroen en geel kun je altijd samen schakelen, dus dan ziet het er zo uit:....dus als je lang genoeg kijkt zie je gewoon 2 wissels met 2 frogs
(2) Peco geeft met alle Electrofrogs altijd de mogelijkheid om die delen die van polariteit moeten veranderen, elektrisch te schakelen, zonder hoeven te vertrouwen op contact van de wisseltongen.
Bij H0 zijn de marges kleiner en zul je sneller met een wielflens sluiting maken dan in N. Daarom zul je bij H0 bij peco wissels bijv. wel de tongen willen mee ompolen met het puntstuk terwijl daar bij N geen noodzaak voor is.
Nee, juist omgekeerd. Bij Peco Electrofrogwissels polen de twee tongen standaard om met het puntstuk. Dat gezaag moet ervoor zorgen dat iedere wisseltong altijd de polariteit van de aanliggende rail heeft.Maar in schaal n heb ik de ingreep nooit nodig gehad.