Wiring for Standard 12v. DC Systemsand for Digital Command Control (DCC)Wiring a Peco Electrofrog turnout is moreor less the same for both standard 12v DClayouts and for DCC layouts. DCC is moresensitive to any slight short circuits. YourPeco Electrofrog turnout can be used intwo ways.Option 1Use the turnout straight from the box. In thisway the polarity of the frog is switched bythe point blades. This is the simplest optionbut some locomotives with long wheelbasesmay electrically short the open point blade/switch rail and the stock rail by touchingboth rails simultaneously. If your rollingstock suffers from this problem, applyoption 2 below.Option 2This option is particularly recommendedfor DCC operation. Modify the wiring onthe underside of the turnout as shown infigure 2. This method requires that the twowires linking the centre rails, illustrated at(A), be removed. A single pole switch (PL-13or PL-15) must then be linked to the pointmotor (switch machine) PL-10 to change thepolarity of the frog. An extra modificationbut one that is not entirely necessaryprovided all rail surfaces are kept clean,is to connect the centre rail to its neareststock rail (B). This modification means thatthe centre rails are no longer relying onpoint blade contact for their current supply.It is important to note that this should bedone only if the other two wires linking thecentre rails (A) have already been removed.
Hallo,Blijkbaar hebben een aantal "goede raad"-gevers òf nog nooit een Peco spoor N code 55 Electrofrog wissel in handen gehad òf nooit goed bekeken...
Met de electronica voor servo's is het al helemaal gemakkelijk te regelen, zoals Wim kennelijk heeft gedaan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.
Heb net nog even gekeken, maar er loopt duidelijk een draad van het wissel naar het hartstuk!
Trouwens, welk type wissel heb jij bekeken?Groeten,Bert
Deze zaagsnede wordt ook toegepast ter voorkoming van ongewilde kortsluiting (die je juist bij digitaal rijden niet wilt ivm afschakelen van de centrale) tussen de niet aanliggende wisseltong en de rail zelf. Door onjuiste wielafstand kan een wielflens contact maken tussen de rail en de niet aanliggende, tegengesteld gepoolde wisseltong. Tevens is het schakelen van het hartstuk door de wisseltongen zelf op de langere duur niet betrouwbaar gebleken door corrosie/vuil tussen de wisseltong en aanliggende rail.
This is the simplest optionbut some locomotives with long wheelbasesmay electrically short the open point blade/switch rail and the stock rail by touchingboth rails simultaneously. If your rollingstock suffers from this problem, applyoption 2 below.
Citaat van: Bert_Apd op 23 maart 2015, 20:52:41Deze zaagsnede wordt ook toegepast ter voorkoming van ongewilde kortsluiting (die je juist bij digitaal rijden niet wilt ivm afschakelen van de centrale) tussen de niet aanliggende wisseltong en de rail zelf. Door onjuiste wielafstand kan een wielflens contact maken tussen de rail en de niet aanliggende, tegengesteld gepoolde wisseltong. Tevens is het schakelen van het hartstuk door de wisseltongen zelf op de langere duur niet betrouwbaar gebleken door corrosie/vuil tussen de wisseltong en aanliggende rail.