Hebben de meeste locs van de privaten niet wat meer vermogen dan een 6400?
Grenslast voor een V100 is (meen ik) 800 tot 1000 ton bij 100 km/u.Grenslast voor een V100 is (meen ik) 1400 tot 1600 ton bij 100 km/u en zelfs hoger bij 60km/u.
Ik heb ervaring op de G1206, G2000 en 6400. G2000 is wel aardig en lijkt in bediening wel wat op de 6400 maar het blijft hydro en dat is erg jammer.Duitsers kennen eigenlijk ook alleen maar hydro locomotieven, toen ze destijds met de 6400 gingen rijden de ene na de andere trein in stukken getrokken. "Dass ist doch eine rangierkarre" hoppa en daar stonden ze weer met een kolentrein in 2 of 3 stukken. Ze vonden het maar niks die 6400.
@Klaas jou verhaaltje klopt met mijn ervaringen met dieseltractie, maar bij een moderne draaistroom motor lijkt het omgekeerde te gebeuren, trekkracht neemt toe naarmate de snelheid verhoogt.