Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Prestige Models : ervaringen door Dennis1984
Vandaag om 15:58:43
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit  (gelezen 29047 keer)

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #60 Gepost op: 11 March 2015, 15:32:21 »

Voor mij de omgekeerde weg  ;)
« Laatst bewerkt op: 11 March 2015, 15:58:33 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #61 Gepost op: 11 March 2015, 22:37:17 »
Als dan over een jaartje of anderhalf wordt aanbevolen om de sleepogen te verwijderen, is net de laatste plan V uit de reizigersdienst genomen ;)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #62 Gepost op: 12 March 2015, 01:09:27 »
Word het treinstel  toch hersteld?
Ik had dan toch eerder verwacht enkeltje snijbrander,omdat er al veel  stellen naar sloop zijn gegaan.
groet dennie

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #63 Gepost op: 12 March 2015, 11:15:16 »
Ik had het over alle stellen, niet over de 957 (??) in het bijzonder. Dat achterop lopende V'tje zal ongetwijfeld weer in dienst komen, dat voorste stel heeft nog maar een halfjaar te gaan dus die maakt niet zoveel kans meer vermoed ik.

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #64 Gepost op: 12 March 2015, 12:49:55 »
Dat de achteroplopende plan V wel weer in dienst zal komen lijkt mij stug, de neus is er dan wel redelijk doorheen gekomen, maar ik ben bang dat alles uit het zicht, waar de koppeling vast zit, zo krom is als een hoepel.
Groeten, Ronald.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #65 Gepost op: 12 March 2015, 13:44:46 »
Dat stel is nog nodig tot december 2016. Als NS tientallen miljoenen aan DD-AR en DDM-1 kan uitgeven vanwege acute materieelnood zal een nieuwe koppeling er nog wel vanaf kunnen, gok ik zomaar...
Haarlem heeft hele bakken nieuw opgebouwd die uitgebrand, doorgezakt, verkreukeld, doorzeefd of anderszins in puin lagen, ik denk niet dat dit echt een punt is.

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #66 Gepost op: 12 March 2015, 15:04:26 »
Kunnen is wat anders dan economisch zijn. Ik zou er niet verbaasd van zijn als de hele wagenbak ontzet is, sowieso zal het 'onmisbare' treinstel tijdens het herstel ontbreken, maar de eventuele verborgen schade valt voor mij vanaf hier ook niet te beoordelen. Kortom, we gaan het zien.
Groeten, Ronald.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #67 Gepost op: 13 March 2015, 18:47:55 »
Gewoon voor de leuk en de beeldvorming:

https://youtu.be/bVVMHKScVck

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #68 Gepost op: 13 March 2015, 20:52:11 »
Verhelderend filmpje, Sander! Goed idee om dat te posten.

Ik klikte in eerste instantie een beetje door het filmpje heen, gewoon elke 15 seconden even klikken. En ik was bij de ongeluksplek (net na het viadukt) zonder een sein gezien te hebben. Pas bij een tweede keer zorgvuldig kijken viel me het dwergsein op, vlak voor het viadukt. Met de juiste wegbekendheid weet je natuurlijk wel dat er daar eentje staat, maar hij is wel wat onopvallend.

Rare situatie. Eigenlijk rij je met je reguliere reizigerstrein een beetje achteraf over een rangeerterreintje, tenminste die indruk wordt door het filmpje gewekt. (Volgens mij is dit eerder ook al opgemerkt).

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

piet-spoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #69 Gepost op: 13 March 2015, 22:15:48 »
Mi dwergseinn vervangen door hoge seinen en omdat hier dus ook passagierstreinen rijden voorzien van ATB-VV!
Dit maakt dit fimpje dus wel duidelijk.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #70 Gepost op: 13 March 2015, 22:25:53 »
Dwergsein op een verhoogde voet zetten is al voldoende. Verder vind ik, maar dat is mijn mening, de situatie nou niet echt zorgwekkend of onoverzichtelijk. ATB VV installeren is wel een optie ja.
Groeten Joop, machinist Lls

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #71 Gepost op: 13 March 2015, 22:33:43 »
Het dwergsein staat al enigszins verhoogd, ik weet zat seinen die slechter zichtbaar zijn...
Wel opvallend dat bijvoorbeeld in andere rijrichting, waar 3e spoor aansluit op hoofdspoor (sein 108, voor wissel 101) er wel ATBvv ligt maar voor sein 96 niet... heeft sein 74 wel ATBvv? Kan ik 1-2-3 niet vinden (ben er ook niet bekend)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1904
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #72 Gepost op: 13 March 2015, 22:47:39 »
Dwergsein op een verhoogde voet zetten is al voldoende.

Volgens mij staat het dwergsein toch al op een verhoogde voet?



Maar of het dwergsein daardoor beter opvalt betwijfel ik...

Groet,

Bert

die (gezien de eerdere reactie hieronder) weer teveel tijd nodig had om e.e.a. te produceren....  ;)

Het dwergsein staat al enigszins verhoogd, ik weet zat seinen die slechter zichtbaar zijn...

« Laatst bewerkt op: 13 March 2015, 23:50:14 door Bert_Apd. Reden: aanvulling aangepast, kon blijkbaar verkeerd worden begrepen, sorry »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #73 Gepost op: 13 March 2015, 22:56:16 »
Dat had ik wel gezien, en ik ben bekend met de situatie daar. ;) 
Groeten Joop, machinist Lls

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1904
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Passagiertrein botst op goederentrein op Tilburg Universiteit
« Reactie #74 Gepost op: 13 March 2015, 23:05:29 »
Ik ben maar een leek, maar als deze "opstelling" zich op de weg zou voordoen verdient de wegbeheerder geen compliment...

Zoekplaatje voor de machinist...  :-[ Hoe moeilijk kun je het iemand maken...

Groet,

Bert
« Laatst bewerkt op: 13 March 2015, 23:07:07 door Bert_Apd »