Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:30:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:24:03
Welke CV wijzigen Piko DSB 1147 soundloc door ArjanB
Vandaag om 02:08:02
Modelbaan Beltheim. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:03:40
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:02:19
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:00:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:54:26
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door hmmglaser
19 November 2025, 23:34:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
19 November 2025, 23:29:29
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door hmmglaser
19 November 2025, 23:27:13
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
19 November 2025, 23:14:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 November 2025, 22:56:09
Raadplaatje door Cc72000
19 November 2025, 22:55:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Vislijn
19 November 2025, 22:44:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
19 November 2025, 22:33:59
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
19 November 2025, 22:20:54
Bf Kibronn door Benelux795
19 November 2025, 22:19:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
19 November 2025, 22:12:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
19 November 2025, 21:49:33
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
19 November 2025, 21:37:54
Train-o-Matic Shine binnenverlichting. door ArjanB
19 November 2025, 21:22:50
NS Mat 35 Maple Leaf door Railpassie
19 November 2025, 19:41:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 November 2025, 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
19 November 2025, 18:51:42
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
19 November 2025, 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
19 November 2025, 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
19 November 2025, 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
19 November 2025, 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
19 November 2025, 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
19 November 2025, 15:13:54
  

Auteur Topic: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015  (gelezen 56008 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9006
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #195 Gepost op: 27 June 2015, 20:49:44 »
Zijn die aandrijvingen, die Halling levert, echt betrouwbaar? Trams rijden langzaam; is er spraken van een pendelas of een efficient vliegwiel, met nadruk op efficient?

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #196 Gepost op: 27 June 2015, 20:57:23 »
De Halling aandrijvingen staan bekend als de best verkrijgbare tram aandrijving, met betrouwbare slijtvaste onderdelen, goede verkrijgbaarheid van onderdelen en lage totale bouwhoogte (bij de meeste types). Er zijn diverse maten vliegwielen verkrijgbaar en de motoren zijn kleine Mabuchi motoren, die speciaal voor Halling worden geproduceerd met 2 uitgaande assen. Standaard zijn die alleen te koop met 1 uitgaande as.

Mvg,
Michel

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7770
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #197 Gepost op: 27 June 2015, 23:15:56 »
@ Reinout & Son: dat filmen ging fanatiek  ;) , krijgen we de eindmontage nog 'ns te zien?

Zoonlief heeft het inmiddels helemaal zelf aan elkaar geplakt. Handig zo'n iphone. https://www.youtube.com/watch?v=nmvFr7VN-Ak.

Ik moet 'em nog eens wat uitleggen qua monteren en qua geleidelijke camera-bewegingen, maar voor poging 1 is het niet slecht :) Jouw baan staat zo rond minuut drie. En de laatste anderhalve minuut is leuk gefilmd van naast de trambestuurder.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9006
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #198 Gepost op: 27 June 2015, 23:23:34 »
De Halling aandrijvingen staan bekend als de best verkrijgbare tram aandrijving, met betrouwbare slijtvaste onderdelen, goede verkrijgbaarheid van onderdelen en lage totale bouwhoogte (bij de meeste types). Er zijn diverse maten vliegwielen verkrijgbaar en de motoren zijn kleine Mabuchi motoren, die speciaal voor Halling worden geproduceerd met 2 uitgaande assen. Standaard zijn die alleen te koop met 1 uitgaande as.

Mvg,
Michel
Rijden, rustig stoppen en probleemloos, rustig optrekkend weer wegrijden is dus geen probleem? En dat geldt ook voor de tweeassige onderstellen, frames?

smalspoorcompagnie

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #199 Gepost op: 27 June 2015, 23:51:03 »
Zoonlief heeft het inmiddels helemaal zelf aan elkaar geplakt.
Reinout

Leuk geworden - die komt er wel. Volgende keer moet ik wel achter even opruimen voor ik een eenmansfilmploegje achter laat kijken.

Guillaume
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2188
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #200 Gepost op: 28 June 2015, 12:55:05 »
Halling-aandrijvingen zijn in feite gemoderniseerde (en gelukkig dus ook verder verbeterde) ROCO-aandrijvingen. Het verschil tussen twee-asser en 'meer-asser' is echter volledig conform de waarheid: zéker bij een grotere radstand zijn er problemen, ondanks alle electronica... Maar daar komt vást wel eens een oplossing voor.

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Volgende halte: Openluchtmuseum! op 20 & 21 juni 2015
« Reactie #201 Gepost op: 04 July 2015, 23:56:38 »
 <a href="https://m.youtube.com/v/9EVYgR_MzS4" target="_blank" class="new_win">https://m.youtube.com/v/9EVYgR_MzS4</a>

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk