Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 3502 van zwart naar groen
door
orientexpress
Vandaag
om 21:42:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 21:29:08
Märklin 2025
door
basjuh1981
Vandaag
om 21:19:31
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:54:25
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:48:04
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:00:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 19:48:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 19:32:14
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Simplex
Vandaag
om 18:57:06
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:53:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:03:41
Led verlichting knippert
door
Menno
Vandaag
om 18:02:59
't Boemeltje
door
Huup
Vandaag
om 17:54:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308
door
klusser
Vandaag
om 17:18:57
Seinschakelaar
door
klusser
Vandaag
om 16:58:24
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
Vandaag
om 15:29:57
Roco wagon openen
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:52:36
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 13:43:17
De wijntrein
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:39:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Falkenberg
Vandaag
om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:54:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid (gelezen 2391 keer)
Jerome
Offline
Berichten: 361
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Gepost op:
05 October 2007, 16:51:20 »
Hallo
Ik ben bezig met het maken een baanplaan voor een baan met Peco55 rails.
Voor het schaduwstation wat moeilijk bereikbaar zal zijn moet ik nu een keuze maken tussen 2 wissels van peco, de SLE392F
of SLE396F (beide met electrofrog).
De eerste is kleiner en ook goedkoper (en ik heb er toch wel een paar nodig..).
Heeft iemand ervaring met de SLE392F? is deze bedrijfszeker, of kan ik toch beter gaan voor de SLE396F?
Dank voor je hulp
Mvg, Jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
KroKo
Offline
Berichten: 424
Will It Be You?
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #1 Gepost op:
05 October 2007, 17:05:49 »
Ik mag toch aannemen dat de bedrijfszekerheid van beide wissels identiek is. Beide hebben de zelfde constructie. Voertuigen gaan door beide wissels lekker soepel.
Groet,
Erik
Gelogd
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #2 Gepost op:
05 October 2007, 17:14:07 »
Hallo,
Dat zou ik ook denken...
Ik heb echter nu een kleine proefbaan met rails van Minitrix en ik heb toch wel wat problemen met de kleinere wissels in vergelijking met de grotere op de baan. Soms blijft er een trein of wagon hangen achter de wissels.
Ik vraag me af of dat bij Peco ook zo is.
Mvg, jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #3 Gepost op:
05 October 2007, 17:45:08 »
Ik heb bijde wissels.
Het enige verschil zijn de afmetingen en de daarmee gepaard gaande prijs.
Duurzaam en bedrijfszeker zijn ze zeker!
Door een veertje in de wissel ben je er ook zeker van dat de wissel ten alle tijden goed sluit. (handig als je er op moet vertrouwen in een schaduwstation waar je moeilijk bij kan)
Verder is het zo dat als je een degelijke niet te veel buigbare ondergrond hebt met eventueel nog een laagje geluidsisolatie de wissel prima fuctioneerd. Het nummer maakt daarbij niet uit.
Ook is het bij bijde wissels zo dat als je ze electrisch wenst aan te sturen je:
1 een sterke mortor moet hebben
2 of de veer er uit moet halen
1 is in geval van bedrijfszekerheid volgens mij de beste oplossing (doe ik ook) Hiervoor gebruik ik de wisselspoelen die ook door Peco geleverd worden.
Mocht je meer vragen hebben hierover hoor ik het wel
m.v.g.
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #4 Gepost op:
05 October 2007, 20:23:21 »
Hallo Mark,
Dank voor je antwoord.
Dat scheelt toch weer in de kosten
Ik ben nog in dubio welke aandrijving ik ga gebruiken. Vanwege de prijs denk ik aan Conrad. (ik overweeg ook Hofmann, maar dat is wel weer een stuk duurder)
Ik heb ergens gelezen dat de Peco aandrijvingen stroom vreten en soms problemen geven. Jij hebt die ervaring dus niet?
Groet, J
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Henk Kooiman
Offline
Berichten: 341
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #5 Gepost op:
05 October 2007, 21:26:32 »
Hoi Jeroen,
Ik denk dat ik een jaar of 5 terug behoorlijk problemen had met de peco wisselaandrijvingen. Bij het digitaal gebruik wel te verstaan.
Eerst werden ze aangestuurd door Viessmann wisseldecoders. Deze en soortgelijke wisseldecoders worden begrensd op 2A. (heb ik me door de kenners laten vertellen)
Raf Braun heeft toen een 3A wisseldecoder ontworpen. (met externe voeding) Na dat ik deze ben gaan gebruiken, kan ik niet anders zeggen dan dat ze zeer betrouwbaar werken. Ze zijn heel sterk en in staat de veerdruk te overwinnen. Hierdoor liggen de tongen dus goed aan.
Nadeel: Die decoders zijn alleen wat duurder dan de gemiddelde.
Verdere bijkomstigheid: Ze gaan goed hoorbaar om. Een behoorlijke klap als je ze bijv. met een minitrix vergelijkt. Persoonlijk prefereer ik die klap met de zekerheid dat hij goed omgaat dan een slap klikje met het idee "gaat ie nu om of niet". Maar goed dat is persoonlijk.
mvg
Henk
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid