Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
Vandaag
om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
Vandaag
om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
prutser
Vandaag
om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:59:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 17:39:39
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
Vandaag
om 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
Vandaag
om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 16:17:47
Grootspoor in Frankrijk
door
martijnhaman
Vandaag
om 16:04:41
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 16:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
prutser
Vandaag
om 16:01:24
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
Vitrinekast
door
741230
Vandaag
om 12:05:48
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Thom
Vandaag
om 02:36:02
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad
door
Luit
01 August 2025, 21:20:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid (gelezen 2349 keer)
Jerome
Offline
Berichten: 361
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Gepost op:
05 October 2007, 16:51:20 »
Hallo
Ik ben bezig met het maken een baanplaan voor een baan met Peco55 rails.
Voor het schaduwstation wat moeilijk bereikbaar zal zijn moet ik nu een keuze maken tussen 2 wissels van peco, de SLE392F
of SLE396F (beide met electrofrog).
De eerste is kleiner en ook goedkoper (en ik heb er toch wel een paar nodig..).
Heeft iemand ervaring met de SLE392F? is deze bedrijfszeker, of kan ik toch beter gaan voor de SLE396F?
Dank voor je hulp
Mvg, Jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
KroKo
Offline
Berichten: 424
Will It Be You?
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #1 Gepost op:
05 October 2007, 17:05:49 »
Ik mag toch aannemen dat de bedrijfszekerheid van beide wissels identiek is. Beide hebben de zelfde constructie. Voertuigen gaan door beide wissels lekker soepel.
Groet,
Erik
Gelogd
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #2 Gepost op:
05 October 2007, 17:14:07 »
Hallo,
Dat zou ik ook denken...
Ik heb echter nu een kleine proefbaan met rails van Minitrix en ik heb toch wel wat problemen met de kleinere wissels in vergelijking met de grotere op de baan. Soms blijft er een trein of wagon hangen achter de wissels.
Ik vraag me af of dat bij Peco ook zo is.
Mvg, jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #3 Gepost op:
05 October 2007, 17:45:08 »
Ik heb bijde wissels.
Het enige verschil zijn de afmetingen en de daarmee gepaard gaande prijs.
Duurzaam en bedrijfszeker zijn ze zeker!
Door een veertje in de wissel ben je er ook zeker van dat de wissel ten alle tijden goed sluit. (handig als je er op moet vertrouwen in een schaduwstation waar je moeilijk bij kan)
Verder is het zo dat als je een degelijke niet te veel buigbare ondergrond hebt met eventueel nog een laagje geluidsisolatie de wissel prima fuctioneerd. Het nummer maakt daarbij niet uit.
Ook is het bij bijde wissels zo dat als je ze electrisch wenst aan te sturen je:
1 een sterke mortor moet hebben
2 of de veer er uit moet halen
1 is in geval van bedrijfszekerheid volgens mij de beste oplossing (doe ik ook) Hiervoor gebruik ik de wisselspoelen die ook door Peco geleverd worden.
Mocht je meer vragen hebben hierover hoor ik het wel
m.v.g.
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #4 Gepost op:
05 October 2007, 20:23:21 »
Hallo Mark,
Dank voor je antwoord.
Dat scheelt toch weer in de kosten
Ik ben nog in dubio welke aandrijving ik ga gebruiken. Vanwege de prijs denk ik aan Conrad. (ik overweeg ook Hofmann, maar dat is wel weer een stuk duurder)
Ik heb ergens gelezen dat de Peco aandrijvingen stroom vreten en soms problemen geven. Jij hebt die ervaring dus niet?
Groet, J
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Henk Kooiman
Offline
Berichten: 341
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #5 Gepost op:
05 October 2007, 21:26:32 »
Hoi Jeroen,
Ik denk dat ik een jaar of 5 terug behoorlijk problemen had met de peco wisselaandrijvingen. Bij het digitaal gebruik wel te verstaan.
Eerst werden ze aangestuurd door Viessmann wisseldecoders. Deze en soortgelijke wisseldecoders worden begrensd op 2A. (heb ik me door de kenners laten vertellen)
Raf Braun heeft toen een 3A wisseldecoder ontworpen. (met externe voeding) Na dat ik deze ben gaan gebruiken, kan ik niet anders zeggen dan dat ze zeer betrouwbaar werken. Ze zijn heel sterk en in staat de veerdruk te overwinnen. Hierdoor liggen de tongen dus goed aan.
Nadeel: Die decoders zijn alleen wat duurder dan de gemiddelde.
Verdere bijkomstigheid: Ze gaan goed hoorbaar om. Een behoorlijke klap als je ze bijv. met een minitrix vergelijkt. Persoonlijk prefereer ik die klap met de zekerheid dat hij goed omgaat dan een slap klikje met het idee "gaat ie nu om of niet". Maar goed dat is persoonlijk.
mvg
Henk
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid