Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
Vandaag
om 16:06:19
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
Rick
Vandaag
om 16:03:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 15:48:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Rick
Vandaag
om 15:09:14
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:02:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:38:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 13:30:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
defender
Vandaag
om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik
door
defender
Vandaag
om 12:45:24
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
sncf231e
Vandaag
om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2
door
Huup
14 August 2025, 15:59:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid (gelezen 2359 keer)
Jerome
Offline
Berichten: 361
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Gepost op:
05 October 2007, 16:51:20 »
Hallo
Ik ben bezig met het maken een baanplaan voor een baan met Peco55 rails.
Voor het schaduwstation wat moeilijk bereikbaar zal zijn moet ik nu een keuze maken tussen 2 wissels van peco, de SLE392F
of SLE396F (beide met electrofrog).
De eerste is kleiner en ook goedkoper (en ik heb er toch wel een paar nodig..).
Heeft iemand ervaring met de SLE392F? is deze bedrijfszeker, of kan ik toch beter gaan voor de SLE396F?
Dank voor je hulp
Mvg, Jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
KroKo
Offline
Berichten: 424
Will It Be You?
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #1 Gepost op:
05 October 2007, 17:05:49 »
Ik mag toch aannemen dat de bedrijfszekerheid van beide wissels identiek is. Beide hebben de zelfde constructie. Voertuigen gaan door beide wissels lekker soepel.
Groet,
Erik
Gelogd
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #2 Gepost op:
05 October 2007, 17:14:07 »
Hallo,
Dat zou ik ook denken...
Ik heb echter nu een kleine proefbaan met rails van Minitrix en ik heb toch wel wat problemen met de kleinere wissels in vergelijking met de grotere op de baan. Soms blijft er een trein of wagon hangen achter de wissels.
Ik vraag me af of dat bij Peco ook zo is.
Mvg, jeroen
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #3 Gepost op:
05 October 2007, 17:45:08 »
Ik heb bijde wissels.
Het enige verschil zijn de afmetingen en de daarmee gepaard gaande prijs.
Duurzaam en bedrijfszeker zijn ze zeker!
Door een veertje in de wissel ben je er ook zeker van dat de wissel ten alle tijden goed sluit. (handig als je er op moet vertrouwen in een schaduwstation waar je moeilijk bij kan)
Verder is het zo dat als je een degelijke niet te veel buigbare ondergrond hebt met eventueel nog een laagje geluidsisolatie de wissel prima fuctioneerd. Het nummer maakt daarbij niet uit.
Ook is het bij bijde wissels zo dat als je ze electrisch wenst aan te sturen je:
1 een sterke mortor moet hebben
2 of de veer er uit moet halen
1 is in geval van bedrijfszekerheid volgens mij de beste oplossing (doe ik ook) Hiervoor gebruik ik de wisselspoelen die ook door Peco geleverd worden.
Mocht je meer vragen hebben hierover hoor ik het wel
m.v.g.
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #4 Gepost op:
05 October 2007, 20:23:21 »
Hallo Mark,
Dank voor je antwoord.
Dat scheelt toch weer in de kosten
Ik ben nog in dubio welke aandrijving ik ga gebruiken. Vanwege de prijs denk ik aan Conrad. (ik overweeg ook Hofmann, maar dat is wel weer een stuk duurder)
Ik heb ergens gelezen dat de Peco aandrijvingen stroom vreten en soms problemen geven. Jij hebt die ervaring dus niet?
Groet, J
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Henk Kooiman
Offline
Berichten: 341
Re: Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid
«
Reactie #5 Gepost op:
05 October 2007, 21:26:32 »
Hoi Jeroen,
Ik denk dat ik een jaar of 5 terug behoorlijk problemen had met de peco wisselaandrijvingen. Bij het digitaal gebruik wel te verstaan.
Eerst werden ze aangestuurd door Viessmann wisseldecoders. Deze en soortgelijke wisseldecoders worden begrensd op 2A. (heb ik me door de kenners laten vertellen)
Raf Braun heeft toen een 3A wisseldecoder ontworpen. (met externe voeding) Na dat ik deze ben gaan gebruiken, kan ik niet anders zeggen dan dat ze zeer betrouwbaar werken. Ze zijn heel sterk en in staat de veerdruk te overwinnen. Hierdoor liggen de tongen dus goed aan.
Nadeel: Die decoders zijn alleen wat duurder dan de gemiddelde.
Verdere bijkomstigheid: Ze gaan goed hoorbaar om. Een behoorlijke klap als je ze bijv. met een minitrix vergelijkt. Persoonlijk prefereer ik die klap met de zekerheid dat hij goed omgaat dan een slap klikje met het idee "gaat ie nu om of niet". Maar goed dat is persoonlijk.
mvg
Henk
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Nspoor: Peco 55 wissels ervaringen in bedrijszekerheid