Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Lolke Bijlsma
Vandaag
om 05:34:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
30 September 2025, 23:01:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
30 September 2025, 22:56:41
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
sncf231e
30 September 2025, 22:32:34
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
hervé
30 September 2025, 22:30:43
Raadplaatje
door
grossraumwagen
30 September 2025, 22:30:34
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27)
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 22:22:48
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
Pauldg
30 September 2025, 22:08:01
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
30 September 2025, 22:06:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
30 September 2025, 21:52:03
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
30 September 2025, 21:35:28
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Klaas Zondervan
30 September 2025, 21:33:58
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
30 September 2025, 21:19:52
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
30 September 2025, 20:20:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
30 September 2025, 20:04:27
NS-1000 in spoor-1
door
Edwin2121992
30 September 2025, 19:54:11
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500
door
Remco vM
30 September 2025, 19:52:58
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
30 September 2025, 19:24:53
Roco 290 digtaliseren
door
Herb73
30 September 2025, 19:12:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
einte
30 September 2025, 19:11:57
Modelspoorbaan van Einte
door
741230
30 September 2025, 19:00:11
Motor geluid
door
Johnwater
30 September 2025, 17:35:12
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Chris Westerduin
30 September 2025, 16:20:55
Roco 2400, h0
door
spoorzeven
30 September 2025, 16:17:27
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum
door
Seinhuis
30 September 2025, 16:11:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
30 September 2025, 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
30 September 2025, 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
30 September 2025, 15:31:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
30 September 2025, 14:42:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
martijn v m
30 September 2025, 13:03:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983 (gelezen 2976 keer)
Jan Breman
Offline
Berichten: 102
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Gepost op:
24 February 2015, 22:02:32 »
Nou, zoals de titel al zegt, na een tweetal eerdere plannen te hebben afgeschoten omdat het te veel ruimte in zou nemen heb ik besloten het iets kleinschaliger aan te pakken.
Het betreft dus het emplacement van Jonker in Veendam zoals dit begin jaren '80 werd gebruikt.
Dit is het plan zoals het nu staat, dit is hoe ik de foto's die ik heb vertaald heb, in samenspraak met iemand die live kennis heeft
De containerterminal zal het model van Brawa zijn.
Het blauwe vierkant word de loods van Jonker en het grijs is laad/losweg
Ik heb vanavond het plan getest en het werkt goed, de sporen zijn goed bereikbaar, hier een paar foto's:
[/URL][/img]
De kleine containerkraan houdt de plek bezet voor de Brawa, maar de grondplaat moet uiteindelijk nog ingebouwd worden.
Hier een foto met de Brawa op z'n plek.
Ten slotte de foto waarmee het voor mij begon, toen ik deze foto zag:
https://www.flickr.com/photos/ahrend01/15032509303/in/photolist-pw3S6H-pRbeVT-qrWWM6-qaDe3f-doQEFK-bmN3j3-oUnxhT-EUpde-bzGUAc-bhf14H-4qTq9H-9akLcD-9zp6vm-9aoUKq-9aoUn5-9aoUJ3-dGvM9K-bSbiXg-fxptDK-4oVoVQ-4qT2Mr
wou ik dat nabootsen.
Dit is het tot nu toe:
Rechts op de foto word een doorgaande lijn, welke ik uiteindelijk ga elektrificeren om toch een MAT '54 te kunnen laten rijden.
De dieseltractie word uiteindelijk door een 500, 2200 en een 2400 verzorgd.
Mocht iemand nog foto's of verhalen van dit emplacement hebben, graag!
Jan
Gelogd
VFR
Offline
Berichten: 2323
Really old handsome bastard
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #1 Gepost op:
24 February 2015, 22:10:47 »
Aha, iets uit het Groningse. Altijd goed!
Is inderdaad een inspirerende foto.
Ga het volgen.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
g-j
Offline
Berichten: 1704
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #2 Gepost op:
25 February 2015, 06:41:59 »
Hallo Jan,
Goed voorbeeld voor een nieuwe baan, veel mogelijkheden. Je schrijft het rechter spoor ga ik van bovenleiding voorzien, welk rechter spoor? En n.a.v. een foto hier eerder op het forum had ik al eens lopen googlen op Jonker Veendam, daar zijn meer foto's van. Ga je ook de loods en het overkapte laadperron bouwen?
Volg modus is aan, veel plezier.
Gert-Jan
Gelogd
Jan Breman
Offline
Berichten: 102
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #3 Gepost op:
25 February 2015, 07:09:58 »
Hoi,
Bedankt voor de complimenten. Met het rechterspoor bedoel ik op het sporenplan het meest rechter spoor, waar het hele emplacement op aansluit zeg maar. Dat word een geëlectrificeerde enkelsporige lijn (zoiets als Zwolle-Emmen).
Ik ben wel van plan de loods te bouwen, maar dan maar een centimeter of 40 diep (het blauwe vlak).
De loods wil ik redelijk natuurgetrouw nabouwen, inclusief roldeuren e.d. het overdekte perron erachter heb ik nu geen ruimte voor, misschien in een volgend huis over een jaar of 2-3
Maar eerst ga ik uitpluizen hoe en waar ik een ringleiding moet maken, de wisselaandrijvingen en andere electra zaken waar ik nu nog niet zoveel van afweet
Jan
Gelogd
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1482
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #4 Gepost op:
25 February 2015, 16:03:28 »
Raar knikje in het spoor naar de loods.
Niet te vermijden of willens-nillens zo?
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025
Jan Breman
Offline
Berichten: 102
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #5 Gepost op:
25 February 2015, 19:40:00 »
Willens en wetens, bij het grote voorbeeld ligt er ook een soort kleine knik in (weliswaar heel anders, maar toch
)
Verder kan ik zo de weg tussen de sporen iets breder laten en breekt het de rechte lijnen van de sporen een beetje op.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983