Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten?
door
Kees-Jan
Vandaag
om 11:56:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
KNed
Vandaag
om 11:49:09
soundprobleem piko 2000 decoder
door
Coen Burki
Vandaag
om 11:46:53
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Huup
Vandaag
om 11:35:19
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:31:21
Raadplaatje
door
henk
Vandaag
om 11:30:14
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:28:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:27:50
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:27:07
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 11:23:25
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Eric B
Vandaag
om 11:12:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 11:11:27
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Gerard
Vandaag
om 11:10:18
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:07:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
basjuh1981
Vandaag
om 11:07:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 11:05:20
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
MathynK
Vandaag
om 10:57:27
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:59:14
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor
door
eitreb
Vandaag
om 09:58:50
Mijn geweatherde modellen
door
jan47
Vandaag
om 09:55:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:22:58
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:56:53
Rondom Charlois
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:48:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
basjuh1981
Vandaag
om 07:41:56
Gezocht decals wit op transparant
door
ruudns
18 November 2025, 23:02:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
18 November 2025, 22:24:13
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Wim1969
18 November 2025, 22:18:43
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
18 November 2025, 21:40:00
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
18 November 2025, 21:06:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Modellbahnwagen
18 November 2025, 20:38:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983 (gelezen 3039 keer)
Jan Breman
Offline
Berichten: 114
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Gepost op:
24 February 2015, 22:02:32 »
Nou, zoals de titel al zegt, na een tweetal eerdere plannen te hebben afgeschoten omdat het te veel ruimte in zou nemen heb ik besloten het iets kleinschaliger aan te pakken.
Het betreft dus het emplacement van Jonker in Veendam zoals dit begin jaren '80 werd gebruikt.
Dit is het plan zoals het nu staat, dit is hoe ik de foto's die ik heb vertaald heb, in samenspraak met iemand die live kennis heeft
De containerterminal zal het model van Brawa zijn.
Het blauwe vierkant word de loods van Jonker en het grijs is laad/losweg
Ik heb vanavond het plan getest en het werkt goed, de sporen zijn goed bereikbaar, hier een paar foto's:
[/URL][/img]
De kleine containerkraan houdt de plek bezet voor de Brawa, maar de grondplaat moet uiteindelijk nog ingebouwd worden.
Hier een foto met de Brawa op z'n plek.
Ten slotte de foto waarmee het voor mij begon, toen ik deze foto zag:
https://www.flickr.com/photos/ahrend01/15032509303/in/photolist-pw3S6H-pRbeVT-qrWWM6-qaDe3f-doQEFK-bmN3j3-oUnxhT-EUpde-bzGUAc-bhf14H-4qTq9H-9akLcD-9zp6vm-9aoUKq-9aoUn5-9aoUJ3-dGvM9K-bSbiXg-fxptDK-4oVoVQ-4qT2Mr
wou ik dat nabootsen.
Dit is het tot nu toe:
Rechts op de foto word een doorgaande lijn, welke ik uiteindelijk ga elektrificeren om toch een MAT '54 te kunnen laten rijden.
De dieseltractie word uiteindelijk door een 500, 2200 en een 2400 verzorgd.
Mocht iemand nog foto's of verhalen van dit emplacement hebben, graag!
Jan
Gelogd
VFR
Offline
Berichten: 2323
Really old handsome bastard
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #1 Gepost op:
24 February 2015, 22:10:47 »
Aha, iets uit het Groningse. Altijd goed!
Is inderdaad een inspirerende foto.
Ga het volgen.
Gelogd
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai
De Wadlander
g-j
Offline
Berichten: 1716
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #2 Gepost op:
25 February 2015, 06:41:59 »
Hallo Jan,
Goed voorbeeld voor een nieuwe baan, veel mogelijkheden. Je schrijft het rechter spoor ga ik van bovenleiding voorzien, welk rechter spoor? En n.a.v. een foto hier eerder op het forum had ik al eens lopen googlen op Jonker Veendam, daar zijn meer foto's van. Ga je ook de loods en het overkapte laadperron bouwen?
Volg modus is aan, veel plezier.
Gert-Jan
Gelogd
Jan Breman
Offline
Berichten: 114
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #3 Gepost op:
25 February 2015, 07:09:58 »
Hoi,
Bedankt voor de complimenten. Met het rechterspoor bedoel ik op het sporenplan het meest rechter spoor, waar het hele emplacement op aansluit zeg maar. Dat word een geëlectrificeerde enkelsporige lijn (zoiets als Zwolle-Emmen).
Ik ben wel van plan de loods te bouwen, maar dan maar een centimeter of 40 diep (het blauwe vlak).
De loods wil ik redelijk natuurgetrouw nabouwen, inclusief roldeuren e.d. het overdekte perron erachter heb ik nu geen ruimte voor, misschien in een volgend huis over een jaar of 2-3
Maar eerst ga ik uitpluizen hoe en waar ik een ringleiding moet maken, de wisselaandrijvingen en andere electra zaken waar ik nu nog niet zoveel van afweet
Jan
Gelogd
Frans Peeters
Offline
Berichten: 1493
Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #4 Gepost op:
25 February 2015, 16:03:28 »
Raar knikje in het spoor naar de loods.
Niet te vermijden of willens-nillens zo?
Gelogd
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw
Edegem -
www.mtdtreinenclub.be
-
Tentoonstelling
MODELSPOOR by MTD
- Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025
Jan Breman
Offline
Berichten: 114
Re: Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983
«
Reactie #5 Gepost op:
25 February 2015, 19:40:00 »
Willens en wetens, bij het grote voorbeeld ligt er ook een soort kleine knik in (weliswaar heel anders, maar toch
)
Verder kan ik zo de weg tussen de sporen iets breder laten en breekt het de rechte lijnen van de sporen een beetje op.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Vrije interpretatie van het Jonker Veendam emplacement medio 1983