Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f  (gelezen 7427 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2015, 12:50:59 »
Kon je hem nog vinden?
Mvh Steef

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2015, 13:04:44 »
Ja  ;D Hij lag netjes tegen de wand aan op de teststrecke... dus altijd in het zicht. Daarom had ik ook iets van: "ik moet daar mee verder....". Daar ligt nog een projectje te wachten ;)  ;D We knutselen nu gewoon lekker verder......

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2015, 21:22:21 »
Zo... Weer een paar stappen verder...

Ik zal nooit het niveau bereiken van de heren treinendoktors "Jan-Peter" en "Hans Sprinter". Dat wetende doe ik het rustig aan met een goede handleiding. En wat snel schetswerk van hoe ik het wil hebben. Dan nog is het soms iets helemaal omgooien omdat het volgens mij niet wil passen :) Zo wordt het interieur van het rijtuig:



Aan de slag met draadjes, de montage van de binnenverlichting. Deze plak ik met dubbelzijdig tape op de steunen van de wanden. De verlichting schijnt naar boven om een meer "gelijkmatig" verlichting te krijgen. Dan kan ik ook nog de pot op de print gebruiken om eventueel wat te dimmen.



De decoder krijgt een plaats in het rijtuig. Ik had het idee om zo min mogelijk draadjes van voor naar achter te laten lopen... Dus een gezamelijk plus print aan 1 kant voor de ledjes aan die zijde met 1 draad naar de gezamelijke plus-print aan de zijde met de decoder. Alle seinbeelden krijgen een eigen voorschakelweerstand zoals aangegeven in de handleiding. En bij iedere stap controleren of alle ledjes nog werken. Dat is toch wel het belangrijkste van de hele zaak ;)  ;D

Dus de laatste loodjes qua soldeerwerk en dan de boel testen en goed zetten in de decoder (programmeren).

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2015, 00:03:34 »
Hallo Ronald,

Dat ziet er perfect uit!  (y)

Zodra je helemaal klaar bent kom ik bij jou de eerste brief posten, met de sortering in de wagon zal het zeker goed komen...  ;)

Groetjes,

Bert

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6129
  • ***
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2015, 08:55:09 »
 (y) Ziet er goed uit. Het is een Hufing lichtstrip zie ik. Draai de potmeter dan maar alvast op max, dat geeft zat licht, kun je de strip gewoon met de leds naar beneden leggen. Ik plak ze tegenwoordig net een paar stukjes dubbelzijdige tape van de Action tegen het dak ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #20 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:27:49 »
Bijna gereed of toch niet?

Vandaag maar eens de kleine dingen afgemaakt. Het geheel maar eens weer in elkaar proberen te zetten. :)



Het werk vordert gestaag... Nog even de laatste draadjes aan de bovenste led. De draadjes van de decoder nog even op de juiste plek solderen. Dan is het testen :) Het dak is nog niet gemonteerd. Mocht het fout zijn dan kan ik er nu nog makkelijk bij ;)  Alles werkte voortreffelijk. Alles op de juiste sterkte gezet, want de ledjes zijn toch wel schijnwerpers.  ;D

Draai de potmeter dan maar alvast op max, dat geeft zat licht, kun je de strip gewoon met de leds naar beneden leggen.

De ledverlichting naar boven is toch wat beter. Het lijkt net of de preisers tegen het dak aan zitten ;) Dus het is mooier als de verlichting omhoog schijnt. Dan moet er nog wel wat alu-folie tegen het dak om lichtlekkage te voorkomen. Dat heb ik al wel gezien.

Dan helemaal gereed? Ja, dat wel... nog even het dak er op klikken en dan zijn we klaar. Goed kijken past alles goed? Ja en nee... Het lijkt wel of het dak een millimeter verkeerd gaat zitten. Even goed kijken en passen. Verdomd, het moet 180 graden gedraaid worden. Dan zitten de stekkers niet meer goed. Van het weekend maar eens de stekkers naar de andere kant brengen. Dan kan het dak ook op de juiste manier erop.  ;D

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 681
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #21 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:36:24 »
helaas, dat van dat dak 180gr omgedraaid had ik ook :-\
Maar bij mij nog geen binneninrichting: fraai Ronald!

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, DigiKeijs DR5000 en DR5033, S88 en LocoNet, Koploper
Voorheen Intellibox 6500

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #22 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:38:57 »
Dank je wel.

Ik zag het aan de hele kleine nummers op de dakrand.... daar staat 1 t/m 4. Op de juiste manier staan ze in het midden van de deuren. Op de niet juiste manier staat nr 4 aan de zijkant van de deur...  ::)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #23 Gepost op: 30 oktober 2015, 08:56:22 »
Gisteravond heb ik mijn exemplaar terug gekregen,verlichting in het rijtuig is apart schakelbaar,het rijtuig toont elk mogelijk "seinbeeld" aan beide zijde's   8)
Een voormalig forumherder heeft dit voor me gedaan aangezien ik t zelf niet had gekund.  (y)
Als ik vanmiddag tijd heb dan zal ik het rijtuig op de baan zetten en invoeren in de multimuis om daarna wat plaatjes ervan te maken.
Heb ik gelijk een vraag aangaande dit rijtuig,in welke samenstelling kan ik het rijtuig inzetten ?
Zijn er combinaties die niet gaan ook qua locs ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #24 Gepost op: 01 november 2015, 21:00:15 »
Zo... gereed  ;D

Even de stekkertjes omgezet naar de andere zijde van het dak. Het dak terug kunnen plaatsen en de volgende foto's kunnen maken ;)



Je ziet toch nog wel wat van de binnenzijde. Dat viel mij best wel mee. Vooral als de binnenverlichting aan is zie je nog wel wat door de ramen heen. Dan natuurlijk de verlichting op één van de koppen:



De sluitseinen geven iets een gloed naar de randen van de ramen. Ik heb bij het verbouwen de ledjes rechtstreeks aan de binnenzijde geplakt. Daar zit ook het doorzichtige plastic van de ramen. Het valt niet echt op.



De onderste frontseinen zijn wat feller dan de bovenste lamp. Dat vind ik best wel okee :) Ik ben tevreden met de ombouw en aangebrachte extra's. Op naar een volgend project!

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Ombouw en/of pimpen Saschenmodelle / Tillig Post4m-a/26 f
« Reactie #25 Gepost op: 02 november 2015, 11:49:17 »
Fraai stukje werk!  (y)

Groetjes
Bert