NS-MeereiskaartDe NS-Meereiskaart werkt eigenlijk hetzelfde als de Railrunner alleen is deze geldig voor volwassenen. Dit kaartje is ook alleen geldig in combinatie met een volwaardig vervoersbewijs (dat kan dus ook een reductiekaartje, OV-jaarkaart of een kaartje wat gekocht is met bijv. een voordeelurenabonnement zijn). Dit kaartje is geldig op hetzelfde traject als waar het volwaardige treinkaartje geldig is.U koopt bijvoorbeeld weer hetzelfde retourtje Tilburg - Den Haag HS 2e klas, dan is de NS-Meereiskaart ook geldig op dat traject (zowel heen als terugreis) in de 2e klas. Een NS-Meereiskaart wordt alleen bij speciale gelegenheden en acties verstrekt door NS en kan normaal gesproken niet worden gekocht.Vergeet ook de NS-Meereiskaart niet af te stempelen op het perron vóórdat u vertrekt.
Wat ik btw wel raar vind is dat een retour of weekend retour tegenwoordig het zelfde kost als 2x enkele reis. Dan kun je het retourtje net zo goed afschaffen lijkt mij.
Maar nogmaals, je maakt het als NSR ook bijzonder onhelder als je afstapt van het eenvoudige idee dat je voor een treinreis betaalt.
Die voorwaarden kun je gewoon van de NS site afhalen dus niks voor inter NS gebruik.
Een dag iemand mee laten reizen is iets anders dan op het moment van controle willekeurig roepen "bij wie kan ik zwaan-kleef-aan doen"?
Er lijkt mij niks mis dat je op het perron iemand aanspreekt of je mee mag reizen. Volgens NS is dat verboden. Laat dat dan maar in de voorwaarden zien.
Citaathttp://reizen-en-recreatie.infonu.nl/binnenland/58489-ns-spoordeelweken.html
http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/binnenland/58489-ns-spoordeelweken.html
…dat je op dat moment gewoon te laat was en je verlies moet nemen.
Citaat van: NSDeze persoon dient wel uw reisgezelschap te zijn en u dient dezelfde reis te maken.
Deze persoon dient wel uw reisgezelschap te zijn en u dient dezelfde reis te maken.
…die trein rijd toch. Dan kunnen er beter meereizers in zitten waarvan er enkele zonder "extra echte betaler" zijn. Die reizigers die nu de trein nemen en waarvan dan een deel meereist zijn toch mooi weer extra.
De reacties zijn best vermakelijk.
Wie weet probeer ik het deze maand nog wel een keer. Dan zal ik maar meteen een oproep doen: wie wil als reisgezelschap fungeren?
Als je de grenzen van een regeling opzoekt, kan het voorkomen, dat je een vermeend grensgebied ontdekt, alwaar een bepaalde handeling niet verwijtbaar / aanrekenbaar zou lijken. Het opzoeken van die grenzen is voor risico van degene, die dat doet. De praktijk leert, dat het soms (of vaak?) door een ongelukkig toeval of een incidentele omstandigheid is (hier: te laat vragen), dat het "verkeerd" afloopt. Tja, zo werkt dat.
Erg zwakke alternatieve bron. Geen officiële voorwaarden.
Hoezo vermakelijk?Waar dan?
Voorwaarden NS-MeereiskaartNeem iemand gratis een dag met u mee in de trein met de NS-Meereiskaart.•In de envelop vindt u 2 NS-Meereiskaarten. De 1e kaart is geldig van 14 juli t/m 5 augustus 2012 en de 2e is geldig van 6 augustus t/m 31 augustus 2012.•Elke NS-Meereiskaart is maar één dag te gebruiken om iemand gratis met u mee te laten reizen.•U mag met de NS-Meereiskaart ofwel één persoon boven de 12 jaar één dag mee laten reizen ofwel twee personen met een leeftijd van 4 t/m 11 jaar één dag mee laten reizen.•De NS-Meereiskaart is ook geldig in combinatie met Keuzedagen.