Een Dombo-vraag:Dat van die daluren baart me zorgen. Vooral de middagspits. Hoewel... het is een algemene dagkaart, dus als ik na 9 uur incheck (om 'm geldig te maken) kan ik volgens mij gewoon de hele dag reizen, uitstappen, verder reizen etc. Zonder ooit uit te checken zelfs want de kaart verloopt vanzelf wel en hij is niet op naam met een saldo of zo.
Een geweldige aanbieding - of zie ik iets over het hoofd in de voorwaarden???Hoe zien jullie dat...
Maar het is toch een dagkaart?Je hoeft niet bij te betalen oid, dus je kunt toch eigenlijk gewoon om 6:30 op het beginstation inchecken, En 's avonds weer op datzelfde station uitchecken? Dan ben je toch de hele dag ingecheckt als de conducteur langskomt?
Dit, samen met de absurde voorwaarden die aan die wegwerpchipkaart verbonden zijn, maakt het naar mijn mening niet tot zo'n geweldige aanbieding.
Aanvulling: Officieel valt dat onder terugreizen naar het incheck-station en is dus niet toegestaan. In de praktijk zal het niet zo'n vaart lopen, als het apparaat al werkt of je chipkaart überhaupt gescand wordt.
Inchecken NS: ma t/m vr vóór 6.30, tussen 9.00-16.00 en ná 18.30, za en zo hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kun je wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
Hier de voorwaarde, dus als je om 6:30 uur wil inchecken is dit niet mogelijk en zal je moeten wachten tot 9:00 uur.
Je moet tenslotte op alle stations waar je uit de trein stapt uitchecken en in de volgende trein zal je weer moeten inchecken.
De absurde voorwaarde heb ik nog niet kunnen ontdekken, ik hoop dat je deze nog eens duidelijk kunt maken?
Is dit na het in- en uit-checken niet gewoon een retour kaartje? of blijf je de hele dag in 1 trein zitten en stap je niet uit?
Ik had begrepen dat dit een dagkaart was? Dan mag je dus de hele dag in alle treinen van de ns lijkt me?Zoals normaal gesproken met de papieren kaartjes ook is?
Overal waar je het stationsgebied verlaat of een omweg maakt die niet direct nodig is om op je bestemming te komen, dien je uit te checken en vervolgens weer in te checken.
Kijk even hier Viktorhttp://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/ovchipkaart/reizen-met-de-ov-chipkaart