Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07

Auteur Topic: Voordelige treinkaartjes  (gelezen 146616 keer)

Bart Mestrom

• Offline Offline
Re: Voordelige treinkaartjes
« Reactie #180 Gepost op: 16 July 2012, 12:47:01 »
Ik kwam dit tegen:
Voor 25 euro 2 personen aan het reizen.

https://www.mijnvolkswagen.nl/Mijn+Volkswagen/Nieuws/12+07+04+NS+aanbod+dagkaart.htm

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #181 Gepost op: 16 July 2012, 13:49:55 »
Tijdens de spits tijden op doordeweekse dagen, dus 's ochtends en 's middags kun je niet in checken, maar wel uit checken.
Voor iedere rit moet je in checken, voor iedere keer dat je wilt overstappen/uitstappen zal je moeten uit checken.
In het weekend (waar ik hem voor ga gebruiken, ivm. het niet oneindig aantal verlofdagen) is er geen spits, dus is de kaart de gehele dag geldig.

Ik hoop dat het hiermee duidelijk is.

Groeten,

Christoph

Bart Mestrom

• Offline Offline
« Reactie #182 Gepost op: 16 July 2012, 14:03:36 »
Als je een reis plant met een handmatige via (dus een station invullen bij Via) dan moet je op je Via station uit- en inchecken. Is het een gedwongen via dan hoeft het niet.

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #183 Gepost op: 16 July 2012, 14:29:48 »
Maar het is toch een dagkaart?
Je hoeft niet bij te betalen oid, dus je kunt toch eigenlijk gewoon om 6:30 op het beginstation inchecken,
En 's avonds weer op datzelfde station uitchecken? Dan ben je toch de hele dag ingecheckt als de conducteur langskomt?

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #184 Gepost op: 16 July 2012, 14:31:18 »
Een Dombo-vraag:

Dat van die daluren baart me zorgen. Vooral de middagspits. Hoewel... het is een algemene dagkaart, dus als ik na 9 uur incheck (om 'm geldig te maken) kan ik volgens mij gewoon de hele dag reizen, uitstappen, verder reizen etc.
Zonder ooit uit te checken zelfs want de kaart verloopt vanzelf wel en hij is niet op naam met een saldo of zo.
Eigenlijk moet je uitchecken volgens de voorwaarde die Bart al schetst, en als je het stationsgebied wil verlaten: als jij dus in dat ene leuke plaatsje uitstapt omdat je een leuke plek langs de vrije baan hebt gezien, dien je eigenlijk uit te checken: straks kan je op de grotere stations ook niet anders, omdat de poortjes dan dicht zijn.

Inderdaad is uitchecken aan het einde van de dag eigenlijk niet nodig en ik denk ook dat er heel wat mensen zijn die dat (bewust) 'vergeten'.
Een geweldige aanbieding - of zie ik iets over het hoofd in de voorwaarden???
Hoe zien jullie dat...
Zo'n geweldige aanbieding vind ik het niet: voor 14,50 mag je alleen in NS-treinen zitten en toevallig dit keer ook in al het reguliere streekvervoer van de RET. Voor 14,50 of 14,99 mag je echter heel vaak ook van alle treinen in Nederland gebruik maken.
Dit, samen met de absurde voorwaarden die aan die wegwerpchipkaart verbonden zijn, maakt het naar mijn mening niet tot zo'n geweldige aanbieding.

Aanvulling: Officieel valt dat onder terugreizen naar het incheck-station en is dus niet toegestaan. In de praktijk zal het niet zo'n vaart lopen, als het apparaat al werkt of je chipkaart überhaupt gescand wordt.
« Laatst bewerkt op: 16 July 2012, 14:37:30 door Menno »

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #185 Gepost op: 16 July 2012, 15:14:18 »
Maar het is toch een dagkaart?
Je hoeft niet bij te betalen oid, dus je kunt toch eigenlijk gewoon om 6:30 op het beginstation inchecken,
En 's avonds weer op datzelfde station uitchecken? Dan ben je toch de hele dag ingecheckt als de conducteur langskomt?

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=81856&productId=131860
Hier de voorwaarde, dus als je om 6:30 uur wil inchecken is dit niet mogelijk en zal je moeten wachten tot 9:00 uur. Als je eerder bent ingecheckt mag je je reis afmaken tot het station waar je overstapt of uitstapt. Je moet tenslotte op alle stations waar je uit de trein stapt uitchecken en in de volgende trein zal je weer moeten inchecken.

Citaat van: Menno
Dit, samen met de absurde voorwaarden die aan die wegwerpchipkaart verbonden zijn, maakt het naar mijn mening niet tot zo'n geweldige aanbieding.

De absurde voorwaarde heb ik nog niet kunnen ontdekken, ik hoop dat je deze nog eens duidelijk kunt maken?

Citaat van: Menno
Aanvulling: Officieel valt dat onder terugreizen naar het incheck-station en is dus niet toegestaan. In de praktijk zal het niet zo'n vaart lopen, als het apparaat al werkt of je chipkaart überhaupt gescand wordt.

Is dit na het in- en uit-checken niet gewoon een retour kaartje? of blijf je de hele dag in 1 trein zitten en stap je niet uit? ;)

Groeten,

Christoph

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #186 Gepost op: 16 July 2012, 15:26:18 »
Ehm.. even wachten.
Ik had begrepen dat dit een dagkaart was? Dan mag je dus de hele dag in alle treinen van de ns lijkt me?
Zoals normaal gesproken met de papieren kaartjes ook is?
Ik zie hier op de blokker site dit staan:
Citaat
Inchecken NS: ma t/m vr vóór 6.30, tussen 9.00-16.00 en ná 18.30, za en zo hele dag. Eenmaal ingecheckt in de daluren kun je wel reizen in de spitsuren. Uitchecken kan altijd.
Dan mag je dus voor 6:30 ook inchecken lijkt me.
Omdat je in NS treinen blijft (het is immers een NS dagkaart) hoef je niet steeds in en uit te checken dacht ik.
Dan kan je dus gewoon om 6:30 inchecken en dan ben je de hele dag verder ingecheckt bij controle toch?
Je hoeft pas weer uit te checken met die kaart als je de RET dagkaart wil gebruiken dan.

gr. Viktor

Binkie

• Offline Offline
  • Soms zou ik willen dat ik een kat was .....
« Reactie #187 Gepost op: 16 July 2012, 16:31:09 »
@ Victor

Zo had ik het ook begrepen, hoop dat het ook zo is, anders kan het nog lastig worden...

Grt Peter

smalspoorcompagnie

• Offline Offline
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
« Reactie #188 Gepost op: 16 July 2012, 16:38:47 »
@ Viktor: zoals jij het begrijpt zou ik het ook willen toepassen - tenzij iemand de voorwaarden anders kan uitleggen. Zijn hier geen conducteur-meelezers, of nog beter kantoormedewerkers van NS (van de afdeling die dit soort voorwaarden bedenken) ??

@ Bart: gelijk een VW-code gevraagd en gekregen - maar hoe weten ze nou dat mijn volkswagen 1:43 is en niet 1:1?
Ik hoefde er niets voor te doen en kreeg de code gewoon toegemaild...eng gewoon.

Wel een interessant onderwerp: goedkoop reizen voor gevorderden. ;D

Guillaume
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #189 Gepost op: 16 July 2012, 16:44:27 »
Hier de voorwaarde, dus als je om 6:30 uur wil inchecken is dit niet mogelijk en zal je moeten wachten tot 9:00 uur.
Er zit een marge van 5 minuten op die tijd.
Je moet tenslotte op alle stations waar je uit de trein stapt uitchecken en in de volgende trein zal je weer moeten inchecken.
Nee, dat klopt dus niet.

Je moet alleen uitchecken als je het stationsgebied verlaat, of een omweg maakt die zeg maar 'niet nodig' is.
Voorbeeld: jij wil van Amsterdam naar Hilversum. Dat kan in 1 rechte lijn, maar jij vindt het leuker om te reizen via Utrecht Centraal. In voorbeeld 1 mag je zo vaak de trein uitstappen als je wilt en zonder uitchecken rondhangen op de stations: pas zodra je het stationsgebied wil verlaten moet je in theorie uitchecken.
Bij voorbeeld 2 mag je tot aan Utrecht naar believen uitstappen en rondhangen op alles wat er tussen in aan stations ligt zonder uit te checken, maar zodra je vanaf Utrecht naar Hilversum wil moet je uitchecken en weer inchecken, omdat het geen rechte lijn is.
De absurde voorwaarde heb ik nog niet kunnen ontdekken, ik hoop dat je deze nog eens duidelijk kunt maken?
Ik vind een technische beperking niet in te kunnen checken in de spitsuren maar vervolgens wel mooi in die uren te mogen reizen knap absurd.
Is dit na het in- en uit-checken niet gewoon een retour kaartje? of blijf je de hele dag in 1 trein zitten en stap je niet uit? ;)
Nee, het is een dagkaart als product op een wegwerpchipkaart. Vanaf het incheckmoment is deze kaart een dag geldig (je zou 24 uur denken, maar in de praktijk komt het waarschijnlijk op einde dag-dienstregeling neer)
Overal waar je het stationsgebied verlaat of een omweg maakt die niet direct nodig is om op je bestemming te komen, dien je uit te checken en vervolgens weer in te checken.
Ik had begrepen dat dit een dagkaart was? Dan mag je dus de hele dag in alle treinen van de ns lijkt me?
Zoals normaal gesproken met de papieren kaartjes ook is?
Ja, maar de papieren kaartjes zijn ook makkelijker dan welke chipkaart ook: de chipkaart is bedacht om elk voordeel dat papier, zij het als enkeltje, retourtje, dagkaart of abonnement, om zeep te helpen. Je moet als je een dagkaart hebt, steeds in- en uitchecken als de situatie daar om vraagt.

Misschien dat wij er allemaal naast zitten, maar dit waren de vorige 2-3 wegwerpchipkaartdagproduct-aanbiedingen ook de voorwaarden.

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #190 Gepost op: 16 July 2012, 17:13:52 »
Maar hoe bepaald dat systeem wat 'de rechte lijn' is?
Stel ik stap in Groningen in de trein en ik ga naar 's-Hertogenbosch.
Dan kan ik via Utrecht, of via Nijmegen.
Zit niet echt een duidelijke omweg in als je het op de kaart bekijkt.
Hoe doen ze dat dan?
Bovendien ben je toch voor de conducteur en zijn scanner gewoon ingecheckt? En daar gaat het om toch?

gr. Viktor

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #191 Gepost op: 16 July 2012, 17:37:05 »
« Laatst bewerkt op: 16 July 2012, 17:39:41 door J J H S »
Jeroen

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #192 Gepost op: 16 July 2012, 17:40:32 »
Dat bepaalt de reisplanner van de NS, je mag de snelste route nemen of de route met de minste overstappen (als dat niet de snelste is). Of je met de OV chip dagkaart steeds moet in en uitchecken weet ik niet, dat lijkt me niet nodig aangezien het een dagkaart is. Wel verloopt een check in na 6 uur dus moet je voor die tijd misschien even uit- en inchecken voor de geldigheid.

Overal waar je het stationsgebied verlaat of een omweg maakt die niet direct nodig is om op je bestemming te komen, dien je uit te checken en vervolgens weer in te checken.
In het eerste geval niet, je mag je reis onderbreken dus op de reis A - B mag je tussentijds op C uitstappen en hoef je volgens mij niet in- of uit te checken. Met een papieren kaartje mag dat immers ook.

Wat is trouwens het probleem met tussendoor in-/uitchecken als je de hele dag door rondreist? Je kaart verloopt ondertussen toch niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #193 Gepost op: 16 July 2012, 17:43:17 »
Het probleem is dat als je voor 6.30 inchecked je ook in de spits mag reizen doordeweeks ;)
Als je dan steeds moet in en uitchecken tussendoor kan dat niet.
Maar bedankt voor de link, zal ik maar eens bekijken :P

Edit: even gelezen, ik denk zo dat de conducteur helemaal niet moeilijk doet omdat het toch een dagkaart is.
« Laatst bewerkt op: 16 July 2012, 17:46:30 door Viktor »

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #194 Gepost op: 16 July 2012, 17:43:51 »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.