Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:56:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:43:22
Roco Plan T door marco
Vandaag om 15:41:57
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Joz
Vandaag om 14:26:56
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 14:26:21
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
  

Auteur Topic: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??  (gelezen 11819 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #15 Gepost op: 02 February 2015, 15:44:08 »
Met gekoppelde stellen op Amf-Ed en enkele stellen op Amf-Bnc heb je 3x2+2 = 8 stellen nodig.
Met de huidige vijf Proti (is dat de meervoud van Protos? ;D ), minus de GTW, plus drie nieuwe Proti = precies 8; dus geen reserve meer.
Met de huidige vijf Proti, drie nieuwe Proti, èn behoud van de GTW (die als solo stel dan op Amf-Bnc kan blijven rijden met een andere solo Protos het andere halve uur) = 9; dus één reserve, net als nu.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #16 Gepost op: 02 February 2015, 16:59:37 »
Extra Protossen is altijd een goed idee!  (y)

Kunnen de Protos en GTW met elkaar overweg eigenlijk?

Gr. Marten
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #17 Gepost op: 02 February 2015, 18:25:37 »
Nee, zijn van een totaal verschillende bouwer...

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2851
    • Richie's homepage
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #18 Gepost op: 02 February 2015, 18:45:36 »
Maar ze kunnen elkaar misschien wel wegslepen? Als de koppeling mechanisch past. Misschien ook nog luchtkoppeling.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #19 Gepost op: 02 February 2015, 19:13:34 »
Ik weet niet hou het bij jullie zit.
Bij ons in België, hebben alle treinstellen/motorwagens hulpkoppelingen/remslangen aan boord, waardoor de stellen met eender welke loc kan weggesleept worden. (niet alle series van treinstellen hebben dezelfde koppeldozen / GF-koppelingen, en kunnen bijgevolg niet onderling met elkaar gekoppeld worden)



Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #20 Gepost op: 02 February 2015, 20:04:06 »
In Nederland rijden zowat alle treinstellen met een Scharfenberg-koppeling. Bij mechanisch koppelen (geen elektrische doorverbinding dus) worden standaard de luchtleidingen doorverbonden. Hulpkoppelingen zijn niet standaard op treinstellen aanwezig. Maar daar staat tegenover dat de winter-wegsleeplocs 6400 die hulpkoppeling dan weer wel standaard op de loc heeft zitten.
Groetjes,
Emiel

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #21 Gepost op: 02 February 2015, 20:44:16 »
De reden van die gtw 2/8 inplaats van 2/6 is dat een protos 2 meer capaciteit heeft dan een 2 delige gtw.
En de protos kan ook in langere stellen geleverd worden als ze willen.
Zullen waarschijnlijk weer 2tjes worden maar wie weet.

En wel logisch dat die gtw dan weggaat. Is een eenling voor connexxion en puur een noodgreep geweest.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #22 Gepost op: 02 February 2015, 21:19:13 »
Als die GTW naar arriva gaay zou me het niks verbazen als die op Emmen-zwolle komt te rijden :-).

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #23 Gepost op: 02 February 2015, 21:39:11 »
is die ook niet met die order meegelift?
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #24 Gepost op: 02 February 2015, 22:07:17 »
Ik weet niet hoe lang die connexxion GTW al rijd?  maar de arriva  rijd net 2jaar :-).

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #25 Gepost op: 02 February 2015, 22:15:49 »
Die van Cxx ook

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #26 Gepost op: 03 February 2015, 09:24:20 »
Ik weet niet hoe het met de koppeling van de GTW zit, maar de Protos kan door een Mat'64 (en dan dus ook door ICM/SGM/IRM/SLT) worden gesleept.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #27 Gepost op: 03 February 2015, 12:56:02 »
Dan zal de combinatie van Protos en GTW ook wel kunnen. GTW kan ook met redelijk veel ander materiaal overweg. Bij sommige combinaties kan het hoogteverschil tussen de AKs wel eens vervelend zijn, maar meestal is dit op te lossen. (b.v. luchtveren wat lager zetten)

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #28 Gepost op: 03 February 2015, 13:28:59 »
Koppelingen van bepaald type en plaatsingshoogte dicteren helpt ook!!!

Andre_ede

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #29 Gepost op: 03 February 2015, 13:41:24 »
Citaat
Connexxion wil opnieuw Protos-treinen bestellen bij de Duitse treinfabrikant Fahrzeugtechnik Dessau. Na een moeilijke periode rond 2010 waarin het bedrijf bijna failliet ging, is het in 2012 overgenomen door TransTec Vetschau, een fabrikant van draaistellen. Fahrzeugtechnik Dessau heeft Connexxion verzekerd dat de treinen binnen anderhalf jaar geleverd kunnen worden. Connexxion is tevreden over de Protos-treinen. “Overstappen op een andere leverancier ligt dan niet voor de hand, mede in verband met het onderhoud”, aldus woordvoerder Herman de Gooijer van Connexxion.

Bron: http://www.ovmagazine.nl/2014/11/geld-voor-spitstreinen-op-valleilijn-1701/