Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Hendrik Jan
Vandaag om 19:34:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 19:30:42
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??  (gelezen 11831 keer)

Rob quaedvlieg

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
    • Grootspoor foto's
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #45 Gepost op: 08 February 2015, 13:26:24 »
Dat ze van het GTW stel af willen heeft ook te maken dat bij het GTW de zandstrooier is afgesloten, omdat zand niet samen gaat met de substantie die uit de Protos stellen komt.
Conclusie de GTW heeft met glad waar moeite met de baan. Ook is het natuurlijk in de eigenwerkplaats veel prettiger als je 1 type treinstel hebt.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #46 Gepost op: 08 February 2015, 15:30:07 »
Hoe gaan ze dan om met gestrooid zand tussen Amersfoort en Barneveld? Daar rijd immers ook ander materieel dan dat van connexxion.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #47 Gepost op: 08 February 2015, 17:06:47 »
Op de vrije baan heb je normaal gesproken natuurlijk geen zand nodig, of er moet eens een keer een goederentrein ergens tot stilstand komen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #48 Gepost op: 08 February 2015, 17:09:57 »
en reizigerstreinen strooien niet als ze tot stilstand komen?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #49 Gepost op: 08 February 2015, 19:05:40 »
Conclusie de GTW heeft met glad waar moeite met de baan. Ook is het natuurlijk in de eigenwerkplaats veel prettiger als je 1 type treinstel hebt.

De nieuw te bouwen Protos zal op meerdere punten afwijken van de huidige stellen... onder andere door tussentijds aangescherpte eisen en ook vanwege veranderde inzichten. FTD liet al eerder een Protos V2 zien, zoiets zal het wel worden gok ik.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #50 Gepost op: 08 February 2015, 21:48:03 »
en reizigerstreinen strooien niet als ze tot stilstand komen?
Er zijn maar weinig treinen die uberhaupt zand aan boord hebben  ;)
Bij NSR houdt dat wel op met de 1700'en.

Daarnaast lijkt het verhaal me een beetje vaag, wat je aan zand strooit, is voordat de volgende trein komt allang weer van de spoorstaaf kop gereden of gewaaid...
Verder vraag ik me af wat voor iets die Protos dan wel niet strooit...
« Laatst bewerkt op: 08 February 2015, 21:50:52 door Thom »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #51 Gepost op: 08 February 2015, 22:04:26 »
Ik meen ooit iets van wielflensconditionering op de kopdraaistellen te hebben gelezen. Daar zal zand wel aan plakken, en dat het daar niet beter van wordt wil ik nog wel geloven ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #52 Gepost op: 15 February 2015, 15:21:28 »
Nee, zijn van een totaal verschillende bouwer...
https://m.flickr.com/#/photos/spiketrain2008/16535156091/
Er zijn kennelijk testritten mee aldus Somda.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #53 Gepost op: 15 February 2015, 15:28:05 »
Dit lijkt wel mechanisch gekoppeld maar niet elektrisch. Ik zie hoogteverschil tussen de elektrische koppeldozen.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #54 Gepost op: 15 February 2015, 15:39:40 »
Bij de Benelux-Hondekop en een NS treinstel was ook een hoogte verschil tussen de koppeldoos.
Een GTW en SLT hebben de zelfde hoogte en ik meen de GTW ook. Tevens zijn de koppelingen en koppeldozen identiek met die van de eerst genoemde treinen ( behalve hondekop uiteraard ;D)

Gr,

Wesley
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #55 Gepost op: 15 February 2015, 16:07:49 »
Er zijn kennelijk testritten mee aldus Somda.
Klopt er is een software update waardoor deze verschillende stellen samen kunnen rijden.
Deze ritten zijn er waarschijnlijk voor omdat deze lijn in de door de weekse spits met een enkel stellen zwaar overbelast zijn.
Er is al lang een wens om met gekoppelde stellen te rijden.
https://www.flickr.com/photos/andrepronk/16511554896/in/photostream/


dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #56 Gepost op: 15 February 2015, 16:41:33 »
Op de heenrit hadden beide stellen de stroomafnemer tegen de draad:
https://www.flickr.com/photos/dh3201/15915741714/
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Extra treinen t.b.v. Connexxion ??
« Reactie #57 Gepost op: 15 February 2015, 18:23:20 »
Volgens mij zijn ook de koppeldozen gewoon doorverbonden.