Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat was jullie allereerste loc?
door
saskia
Vandaag
om 17:39:46
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:17:49
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
Vandaag
om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 17:13:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:10:54
Yamorc:loconet goes loco
door
Karst Drenth
Vandaag
om 16:53:10
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:41:52
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
FransW
Vandaag
om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
Vandaag
om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MarcNL
Vandaag
om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
NS264
Vandaag
om 14:49:58
Vitrinekast
door
Hasenwald
Vandaag
om 14:34:01
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
Vandaag
om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen
door
Eric B
Vandaag
om 13:02:12
Da's Daz 2
door
Keska
Vandaag
om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101
door
bellejt
Vandaag
om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
RobbertJan
Vandaag
om 10:55:10
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
martijnhaman
Vandaag
om 10:34:01
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:32:05
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
wob
02 August 2025, 22:30:44
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje
door
RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rails en wissels (voor schaduwstation)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Rails en wissels (voor schaduwstation) (gelezen 7145 keer)
willem22
Offline
Berichten: 1544
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #15 Gepost op:
30 September 2007, 13:11:05 »
Beste kees-jan,
Er zijn twee type wissels ,indien je ze wilt gebruiken met open rijden dan neem je het type zonder geintergreed schakeling.(frog)
Ik denk dat gezien de hoeveelheid wissels die je moet gaan kopen er ook nog een financieel voordeel kan hebben met peco.
Als je deze in Engeland aankoop dan heb je nu ook nog het voordeel van onze euro.
Dit is maar een advies hoor.
wil.
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #16 Gepost op:
30 September 2007, 13:14:39 »
Wil,
Bedankt voor de tip ik ga eens zoeken.
Kees-Jan
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #17 Gepost op:
30 September 2007, 13:23:25 »
Het Roco veertje:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/Web_IMGP2661.jpg
(van een conrad wisselmotor die over zijn).
Kees-Jan
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #18 Gepost op:
02 October 2007, 09:37:03 »
Momenteel heb ik piko wissels gevonden voor 9,20 euro per stuk! en flex rails voor 2,85 euro per stuk.
Kees-Jan
Gelogd
Henk Kooiman
Offline
Berichten: 341
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #19 Gepost op:
02 October 2007, 15:00:17 »
Hallo allen,
Wat verwachten jullie van de conrad wisselmotor over, zeg 5 jaar? Ik heb hem ook eens mee laten komen met een zending.
De prijs is natuurlijk zeer aanlokkelijk.
Nadat ik hem had open gemaakt twijfel ik echter aan de betrouwbaarheid op langer termijn.
mvg
Henk
Gelogd
Wim Romijn
Offline
Berichten: 347
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #20 Gepost op:
02 October 2007, 15:11:26 »
Henk,
Ik heb slechte ervaringen met deze wisselaandrijvingen, maar dat waren nieuwe. Ik gebruikte altijd Tortoise maar wilde weleens weten of het goedkoper kon.
Ik vond ze onvoldoende omgaan waardoor er nog al eens ontsporingen ontstonden, vooral in combinatie met Tillig wissels, bij Roco was het probleem iets minder.
Ik heb ze dan ook vervangen door Tortoise, het kost wat maar je hebt ook wat.
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #21 Gepost op:
02 October 2007, 15:20:44 »
Op 75 wissels in mijn baan hakken dure motoren er best wel in. Heb daarom 5 conrad's op voorraad liggen indien ze stuk gaan. Vervangen kan altijd nog en tot nu toe geen problemen.
Kees-Jan
Gelogd
Henk Kooiman
Offline
Berichten: 341
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #22 Gepost op:
02 October 2007, 16:58:42 »
Wim,
Tja, ik heb het wat voorzichtig geformuleerd. Ik gebruik ze dus niet op mijn baan.
Kees-Jan
Ik heb gereageerd omdat er in dit draadje werd gesproken over "betrouwbaarheid" .
Bij een baan met 75 wissels rijden er toch, denk ik, meer dan 3 treinen.
Zeker als er 75 stuks hun werk moeten doen en er af en toe eens eentje een (heel) enkele keer zijn werk niet doet, heb je mijn inziens toch nog regelmatig een storing in je treinen loop. Daar helpen die "5 op voorraad" ook niet tegen.
Dan als nog vervangen jaagt het prijskaartje ook omhoog.
Wellicht dat het scheelt als je een goed geklimatiseerde (zeg ik dat goed?)ruimte gebruikt.
In ieder geval succes met je keuze toegewenst.
mvg
Henk
Gelogd
Hans Kl
Offline
Berichten: 653
Periode III - heden
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #23 Gepost op:
02 October 2007, 17:11:27 »
Hoi,
'K heb zo ondertussen meer dan 50 van de conrad motortjes in gebruik.
Bij sommige heb ik wat geklier dat ze hard terugslaan naar de vorige stand, weerstandje er tussen gezet (in de gezamelijke draad) en ze schakelen rustiger, en blijven dan in de juiste stand.
50x5 of 50x20 (dacht ik dat een tortoise kost?) scheelt nog al.
Zolang je er maar bij kan om te vervangen.
Groet,
Hans
Gelogd
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail
Wim Romijn
Offline
Berichten: 347
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #24 Gepost op:
02 October 2007, 17:29:08 »
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ik heb 60 Tortoise dat scheelt met Conrad ca. Euro 720,--
Het is veel geld maar als het fout gaat en de nodige treinen maken een vrije val van ca. 100 cm. dan ben je meer kwijt.
Gelogd
Gripen
Offline
Berichten: 382
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #25 Gepost op:
02 October 2007, 17:41:49 »
Op het stuk van de baan dat klaar was heb ik de Conrads regelmatig om laten gaan gedurende 2 jaar gebruik. Er was er geneen die een klap verkeerd gaf.
Bedenk eens bij jezelf hoevaak een wissel omgaat en misschien kom je dan uit op een getal waar je geen dure tortoises bij nodig denkt te hebben.
Gelogd
H0 - Multimaus - Tillig Elite - TP I-V
Wim Romijn
Offline
Berichten: 347
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #26 Gepost op:
02 October 2007, 17:50:41 »
Het gaat mij er niet om hoevaak een wissel omgaat maar wat er kan gebeuren als het fout gaat.
Al gaat het maar 1 keer per 5 jaar verkeerd en je hebt een hoop schade dan heb je al spijt.
En ik gebruik ze al ca. 7 jaar en ik heb nog nooit een exemplaar hoeven te vervangen. Reserves hoef ik dan ook niet aan te schaffen.
Als we alles zouden laten wat we nooit gebruiken als het fout gaat dan zouden heeeeeeel veeeeeeel artikelen goedkoper worden.
Hoe vaak gebruik je een airbag?
Hopelijk nooit, je betaald hem echter wel.
Zo gebruik ik Tortoise en dat heb ik er graag voor over.
Ieder zijn keus.
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #27 Gepost op:
02 October 2007, 19:15:08 »
Zo goed, de ene wil een duurdere motor en de andere een goedkopere.
Voor het schaduwstation ben ik er uit het worden gewoon de Piko aandrijvingen maar dat heeft meer te maken met 32x een ompool printje moeten maken.
Goed nu weer on topic.
Kees-Jan
Gelogd
SesamTrein
Offline
Berichten: 48
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #28 Gepost op:
02 October 2007, 19:41:50 »
Een vraag/opmerking.
Indien een schaduwstation maar in één richting wordt bereden, gebruiken *jullie* dan aan de uitrijzijde openrijd wissels.?
M.a.w. alleen de wissel bij de ingang electrisch bedienen en de anderen door de treinen *open* laten rijden.
Ik heb dit nl in mijn schaduwstation nu wel. Maar vermoedelijk gaat de hele baan over een tijdje op de schop en komt er een nieuwe grotere baan met een nog groter schaduwstation. En dan aan één zijde bedienbare wissels scheelt toch weer geld.
Wat vinden *jullie* hiervan?
gr. Ernie
Gelogd
H0-Nederlands-Dinamo-iTrain
ReesCees
Gast
Re: Rails en wissels (voor schaduwstation)
«
Reactie #29 Gepost op:
02 October 2007, 19:44:52 »
Ernie, dat doe ik ook. de uitrijwissels zijn voorzien van een stukje veerstaal zodat ze wel weer netjes terug schieten naan de oorspronkelijke stand.
Kees-Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rails en wissels (voor schaduwstation)