Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 51747 keer)

Jean-Pierre

• Offline Offline
    • flickr fotopagina
Re: Eurospoor
« Reactie #195 Gepost op: 27 October 2007, 21:02:04 »
Euh...mijn bescheiden mening.
Leo stelt hoge eisen aan de banen die zich presenteren.
Ik raad em aan (Leo) , dat volgend jaar ook te eisen van de 2e hands markt.
Nou dan mijn mening: Ik vind het nl. precies omgekeerd. De 2e hands markt maakte het voor mij (en m'n broer) interessant. Ik heb leuke koopjes zien liggen en een (helaas) klein deel daarvan ook gekocht. De banen vond ik als totaal bedroevend. Veel lange saaie banen. Een enkele kortere baan/ diorama sprong er positief uit met als hoogtepunt de Schotse baan waar een kolenwagon (bijna) in een boot verdween. Nadeel van de diorama's is nog steeds dat iedereen er met z'n neus (en camera) boven op staat, waardoor kinderen bijna niets kunnen zien. Eurospoor was voor mij geslaagd omdat ik er leuke dingen heb gekocht, maar niet vanwege de banen. Wat dat betreft kijk ik al uit naar de beurs in Arnhem  :D

ReesCees

• Gast
« Reactie #196 Gepost op: 27 October 2007, 21:14:59 »
2e hands spullen zijn duurder dan het spul rechtstreeks bij de winkel.

Hier wil ik op verder gaan. Nieuw is zelfs duurder dan in de winkel (ga maar eens kijken bij de stand recht tegenover de BNLS stand, +/- 19 euro meer betalen voor enen wagon vond ik erg veel).

Kees-Jan

Verder heb ik mijn mening over Eurospoor in één van de andere draadjes gegeven.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #197 Gepost op: 27 October 2007, 21:30:59 »
Elk ze voordeel heeft ze nadeel, of was het anders om? ;D
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Laurens

• Offline Offline
« Reactie #198 Gepost op: 27 October 2007, 21:43:23 »
Als je goed zoekt vindt je het voordeel vanzelf  ;D

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #199 Gepost op: 27 October 2007, 21:46:50 »
Het dure 2de hands spul heeft toch ook een voordeel, als ik zag hoe druk het was bij de winkeliers dan hebben ze goede zaken gedaan en wordt nu eens niet de handel "verziekt" door goedkoop 2de hands.
Ook weer goed voor de fabrikanten of niet soms.

Stephan.

Is een goed punt.  :)

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #200 Gepost op: 27 October 2007, 21:56:40 »
Moest wel een beetje bedenkelijk kijken dat ik een Mehano Lint bij een winkelier (kraampjes 2e hands markt) voor € 250,== zag staan (groot bord beursprijs) en dat die bij hem in de winkel meer dan 50 € minder kost....  Over het woord beursprijs heeft hij natuurlijk niet gelogen...

WillemNS

• Gast
« Reactie #201 Gepost op: 27 October 2007, 22:01:05 »
Gelijkstroom wassie 150.

Willem

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #202 Gepost op: 27 October 2007, 22:39:13 »
Mijn PERSOONLIJKE mening:
HEt was gewoon weer Eurospoor zoals Eurospoor altijd is,  en als je met de Eurospoor instelling erheen gaat, kan je je prima vermaken.
De scheiding tussen modelbanen en markt is prima, scheelde mij 1 hal afstruinen.
niet dat ik vind dat de markt er niet moet zijn, integendeel, zonder markt ook geen dagje uit voor mij.
En wat de prijzen betreft in die hal waar ik niet ben geweest, we zijn allemaal volwassen mensen die voor zichzelf kunnen beslissen, en een model is waard wat een gek er voor wil geven.
Iemand die lachwekkend duur is, merkt het vanzelf, en die paar die er wel intrappen...... zo hebben we het allemaal geleerd 

Wel makkelijk pochen met "wij zijn de grootste van Europa", das makkelijk zat als je in sommige delen van de hal een Eufacup wedstrijd kunt afwerken zonder dat iemand er last van heeft.
Mensen met een betoncomplex raad ik ook ten sterkste af om naar Eurospoor te gaan.
Ergens achter de nul baan, stond een leuk amerikaans baantje, maar die viel alleen op als je echt opzoek was naar de wc, anders zou je er zo aan voorbij lopen
Leo mag dan wel hoge eisen stellen aan de modelbanen, Hoge eisen aan de afwerking en presentatie worden zeker nog niet gesteld.
Voorbeeld , prachge Engelse H0 baan, maar door gebrek aan achtergrond keek ik over een goederenloods heen hoe de jongste baan bestuurder zat te spelen met zijn kunstgebit in zijn mond.
Mij is in ieder geval nog steeds een raadsel waarom clubs niet kiezen voor een goedkope frieslijst, maar voor de veel duurdere design halogeen spots die zorgen dat menig toeschouwer naar huis gaat met lasogen.
Wat mankeert er aan een achtergrond ?
Misschien dat er volgend jaar ook een clausule kan worden opgenomen, dat er op zijn minst 1 maal per uur op 1 van de bestuurders een glimlach vanaf kan, of op zijn minst kunnen doen alsof ze het leuk vinden dat de bezoekers de moeite nemen om 13,50 betalen om hun kunstwerken te bekijken.
wanneer komt het besef bij de ( vooral oudere ) exposanten dat hun er voor de bezoeker's  zijn, en niet andersom.
Als er een kind aan je module komt, en direct wordt gestraft door zijn vader, zoals het moet, maar dat de module eigenaar tegen dat kind tekeer gaat, dat als ie duwt de baan omvalt en er hele erge dingen gaan gebeuren met het kind.....tja sorry beste man, maar dan moet je of zorgen dat je baan wat steviger staat, of eens goed bedenken waarom je exposeert.

Maar zoals Sobat  al aangaf, alleen al om even een dag je sociale contacten bij te houden is het altijd weer een geslaagde dag, en voor ieder wat wils, het was voorbij voor ik er erg in had.
Nog 1 klein puntje van kritiek, en nu kom ik toch even terug op de zaak "jaap" (sorry Chris).
Net als de communicatieve kwaliteiten van Leo is Consequent zijn ook niet zijn sterkste eigenschap.
Ik begrijp het verbod op verkoop van artikelen helemaal, maar ben er dan ook echt consequent in.
Ik heb vele banen en clubs gezien die artikelen verkochten t.b.v. eigen clubkas, en dan komt het mailtje aan jaap toch een beetje wrang over.

Mvg Marty,

Herman05

• Offline Offline
    • Railplaza.nl
« Reactie #203 Gepost op: 27 October 2007, 22:50:30 »
Klinkklare onzin. De 2e hal was vorig jaar voor ruim de helft afgezet met tussenwanden. Deze hal is nu volledig in gebruik door de tweedehandsmarkt.
De beurs is dus qua oppervlakte wel flink groter.
Peter,.. je hebt gelijk,.. had het iets moeten nuanceren :) Dus dat doen we dan (laat maar) toch. De verkoop was groter maar had wel het idee dat er qua banen veel minder stond. Of dat ook echt zo was weet ik natuurlijk niet meer exact. Daarnaast vond ik het jammer dat er banen stonden die nog niet ééns half af waren maar da's mijn bescheiden mening.

Groeten,
Herman

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #204 Gepost op: 27 October 2007, 23:06:08 »
marty schreef (als persoonlijke mening):
Citaat
Ergens achter de nul baan, stond een leuk amerikaans baantje, maar die viel alleen op als je echt opzoek was naar de wc, anders zou je er zo aan voorbij lopen

............. (delete achteraf)
hier wordt ik nou pissig van.
(sorry voor het woordgebruik, maar ik vind het hier passend)

tewijl het bij mij op de Nulbaan druk was, was ik toch ook jaloers op de belangstelling die Forks Creek Yard trok. Vaak dubbele rijen en niet alleen op Prime Time.
« Laatst bewerkt op: 27 October 2007, 23:15:00 door FritsT »

WillemNS

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: 27 October 2007, 23:07:09 »
Frits, ik ben het volkomen met je eens, was erg druk daar, maar ik vind de woordkeuze van je misschien niet zo goed :P

Willem

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #206 Gepost op: 27 October 2007, 23:12:49 »
Willem,

ok.
ik heb inmiddels tot 10 geteld.
bloeddruk weer omlaag.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #207 Gepost op: 27 October 2007, 23:20:54 »
Frits, tegen mij kan je gewoon je woorden laten staan hoor.
Dat jullie voorkeur uitgaat naar rijdbare baan en de mijne meer naar scenery banen is toch geen probleem??
Maar je bent toch wel met me eens dat er om jullie baan heen errug veel beton was, en dat die mooie baan wel erg in een verdom hoekje stond ??? en dat is geen mening, dat is een feit.
het was naar mijn mening een baan die een betere plaats verdiende.
ik kraak de baan toch niet af, ik kraak de plaatsing en indeling af........
en als je van zo'n mening als de mijne je bloeddruk al omhoog gaat, kan je mischien maar beter niet meer andere, niet onderbouwde meningen lezen.
het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook mensen die andere meningen hebben dan de jouwe

Als jij ook 2 rijen dik om je baan heen wil, moet je je baan gewoon wat kleiner maken  :)
« Laatst bewerkt op: 27 October 2007, 23:25:49 door marty »
Mvg Marty,

Nspoorfanaat

• Offline Offline
« Reactie #208 Gepost op: 27 October 2007, 23:44:37 »
Over gedrag jegens kinderen heb ik ook nog wat. Wat een horken liepen daar rond.
Zo jij hoeft niks te zien , want ik betaal 2x zoveel, mentaliteit.

Kinderen wegduwen en zeuren over enthousiasme van ze, terwijl het zelf net kleine kinderen zijn . Nee die beurs nooit meer

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #209 Gepost op: 27 October 2007, 23:46:45 »
Martin

Daar kan die beurs niets aan doen.
Peter heeft je daar al op aangesproken, gelieve dat in je achterhoofd mee te nemen.

Dit verschijnsel zie je op ELKE beurs.....
« Laatst bewerkt op: 27 October 2007, 23:49:13 door Chris van Diesen »