Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:47:25
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:42:50
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 15:14:35
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:10:56
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
DDAR op basis van een Artitec DDM door ES44C4
Vandaag om 14:34:47
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
Wat was jullie allereerste loc? door Sven
Vandaag om 13:42:59
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door alex1212
Vandaag om 10:54:02
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:36:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door prutser
07 August 2025, 23:33:45
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
07 August 2025, 23:18:36

Auteur Topic: Eurospoor  (gelezen 51753 keer)

RichardK

• Offline Offline
Re: Eurospoor
« Reactie #210 Gepost op: 27 October 2007, 23:58:38 »
Ik was er gisteren, en ik heb me er zeer zeker vermaakt, bij een hele hoop banen lang gekeken (Meiningen, Neupetershain en de Zijper), want dat waren de banen waar geen RaM-TEE reed! ik vond (en vind) het nog steeds een oerlelijk ding...werkelijk elke baan waar 'ie kon rijden, reed het mormel.

Goed...algehele impressie is gewoon goed, maar zoals reeds vermeld, lag er te weinig wat voldeed aan mijn smaak.

Sicco Jan

• Offline Offline
« Reactie #211 Gepost op: 28 October 2007, 00:01:54 »
Mijn fotoimpressie:

Water hevelen voor je stoomlok

Bouwen van een module

Wernersbahn

Spiegel...

Bijbehorend commentaar:

erg aantrekkelijk vond ik de grotere sporen in hal 1. Er werd lekker gepriegeld met stinkende vloeistoffen en volgens mij hadden die mensen de meeste lol. Nulpunt module baan vond ik eigenlijk maar saai vanwege het ontbreken van de omgeving, 2x40? meter rails doet het niet voor mij. Zal voor de bouwers een kick geven om hun modellen in een enigszins maatgetrouwe omgeving rondjes te zien rijden, maar als bezoeker heb je er minder aan. Om tegenovergestelde reden vond ik die Belgische inzendingen niet zo interessant. Wel zeer goed op schaal en heel mooi uitgevoerd, maar daardoor voor een modelbaan weinig te beleven. Ik hang dan meer naar de 'drukke' stadsbanen.
Verder naar het bouwen. Interessanterwijze waren er allerlei hobbyisten die work in progress lieten zien. Zeer leerzaam.
Een gedetailleerde baan die me aansprak was die van "Wernersbahn": lekker veel industrie (mijn Kibricombi staat op de foto in het midden...) op een lekker smalle baan. De N-spoor Amerikaanse industriebaan met haven was trouwens ook top. Alleen moet je een ontspoorde trein niet over een wissel terugdrukken. Interessant expose over het onnut van het openrijden van wisseltongen...
Marty, ik ben het met je eens, de halogeenverlichting werkte zeer storend, er waren veel mensen bij dezelfde baantjes (ik was er gelukkig redelijk vroeg, 's middags was er meer volk in hal 1) en afwerking rondom kon wel eens beter. Ter illustratie een wazig fotootje van onze collegahobbyisten. Ik  denk dat 80% met een camera voor de borst liep.

Een opmerking over de handel: mijn aanwinsten vond ik na enig zoeken voor een voor mij goede prijs, prijsverschil was groot (factor 2).
Meningen verschillen: ik vond dat er erg veel blauwe doosjes (roco) lagen. Hier wil ik maar mee zeggen: M* is marktleider, is dat al heel lang, dus accepteer dat er veel witte doosjes liggen. Sowieso vind ik veel handel prettig, hoewel ik wel het idee had dat er na een uur of wat enige kijkmoeheid optreedt. Hoewel ik denk dat Houten groter is (qua handel) had ik er daar minder last van.
Die hoge eisen aan de banen: ik twijfel. De opmerking van Marty snijdt absoluut hout (mooie -delen van- banen, af en toe slechte presentatie). Die halogeenspots bijvoorbeeld waren echter geen overbodige luxe, want aan de locatie werden niet zulke hoge eisen gesteld. Fotograferen zonder statief was lastig genoeg door het weinige licht. Als je 'juweeltjes' op je evenement wilt hebben zet ze dan ook in het juiste voetlicht. Daar mag volgend jaar wel wat aan gedaan worden.
Naast klachten over licht wil ik het ook nog wel even hebben over geluid. Of zet hem heeeel zacht, of zet in elk geval het luidsprekertje in de trein zelf en niet onder de baan. Kunnen die sounddecoders ook uit? Volgens mij zit daar een optie voor op de bediening.. Door het geluid vond ik de Forcks Creek niet geslaagd.

Al met al vond ik het dit jaar een beter evenement dan vorig jaar. Van mij mogen er dan meer eerlijke/speel- banen zijn. Echte stoom, railtjes op de witte plaat (Trix Express), decoders en schakelingen als flatgebouwen in de baan: super!

Groet, Sicco Jan

1795

• Offline Offline
    • Raamsdonk spoor 0
« Reactie #212 Gepost op: 28 October 2007, 00:08:46 »
Hoezo mannewereld??

Edwin
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #213 Gepost op: 28 October 2007, 00:10:36 »
Over gedrag jegens kinderen heb ik ook nog wat. Wat een horken liepen daar rond.
Zo jij hoeft niks te zien , want ik betaal 2x zoveel, mentaliteit.

Kinderen wegduwen en zeuren over enthousiasme van ze, terwijl het zelf net kleine kinderen zijn . Nee die beurs nooit meer
Mijn zoontje (6) laat zich niet zo maar wegduwen en heeft van sommige banen meer gezien dan ik  :D. (klein zijn heeft ook voordelen)

Stephan.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #214 Gepost op: 28 October 2007, 00:14:27 »
Sicco, ben jij zo lang, of was jij diegene die met een keukentrap rondliep ??  ;D
Mvg Marty,

Sicco Jan

• Offline Offline
« Reactie #215 Gepost op: 28 October 2007, 00:17:32 »
mijn foto's hebben altijd vogelperspectief, tenzij ik natuurlijk even door de knieen ga voor een detailfoto. ;)

Groet, Sicco Jan

Hanzelijn

• Offline Offline
« Reactie #216 Gepost op: 28 October 2007, 00:32:24 »
wat me opviel was de afwezigheid van Totaltrain, stond er eerst altijd, verder weinig inporteurs.

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #217 Gepost op: 28 October 2007, 01:22:02 »
Marty,

jouw mening zorgde niet voor mijn hoge bloeddruk. Wel een andere zaak.

Staan we ons best te doen en wordt er gesteld dat er (of je het nou wel, niet mooi of leuk vindt) dat er helemaal niet met Amerikaans  materieel gereden is. En dat deed niet een enkel persoon. Dat was een foute constatering, en toen ik las wat je schreef over Forks Creek Yard, dacht ik.... weer niet goed gekeken. Druppeltje dat doet overlopen.

Gripen

• Offline Offline
« Reactie #218 Gepost op: 28 October 2007, 10:41:55 »
@ Ruud NS: Dat zal die beurs in Den Bosch geweest zijn: Rail 200x. Daar ben ik jaren geleden ook eens geweest en daar waren de fabrikanten/importeurs wel aanwezig. Eurospoor is niet voor de fabrikanten maar voor de handel en de verenigingen.

Er werd flink geklaagd werd over Roco die de prijzen kwam controleren. Hoorde ik in elk geval bij 2 duitse standhouders. Iemand daar nog meer over gehoord?

Vond de beurs in elk geval veel beter opgezet dan vorig jaar toen de grote hal bomvol stond met handel en banen en de kleine hal een grote rommelpot was.

Mooie banen gezien (ook een paar die niet op een beurs van formaat thuishoren maar dat is mijn persoonlijke mening ;D) en goede deals gedaan: Ben met 17 wagons, 1 lok, 10 auto's en 18 schapen naar huis teruggekeerd kortom een leuke dag gehad.

H0 - Multimaus - Tillig Elite - TP I-V

Andries

• Offline Offline
« Reactie #219 Gepost op: 28 October 2007, 11:54:48 »
Omdat Eurospoor buiten mijn herfstvakantie viel, ben ik dit jaar op de zaterdag geweest. In vergelijking met zo'n vrijdag was het gisteren(vooral 's morgens) heel rustig. Ik vond de beurs ruim opgezet.
Tweedehands materieel was idd prijzig.  Her en der prachtige banen.
Verrast was ik door de aankondiging van Philotrain dat ze gaan uitkomen met de plan V en T in HO(prijzen: 1990 en 2990 euro). Ik heb genoten van de Beneluxspoor-stand, waar men overal hard aan het werk was(prachtig die plan U). Gekocht: Kleinspoor: Beel en Benelux stuurstand.
Kortom een geslaagd dagje uit.

Rieks

• Helemaal opnieuw begonnen
  • Offline Offline
  • Fiat Voluntas HrMs Poolster A835
« Reactie #220 Gepost op: 28 October 2007, 12:31:48 »
Ben zaterdag geweest.
Ik vond het een beetje tegenvallen.
Ik heb weinig banen gezien waar mijn mond van openviel terwijl dat een aantal jaren geleden nog wel zo was.
Er zijn veel banen die voor een deel niet afgewerkt zijn.
De handel is duur ik zag een digitale schuifmaat die bij de lidl 9 euro kost voor 29.95 das wel heel veel meer.
Heb zelf nog wel een koopje kunnen vinden  een railbus voor 27 euri er was maar 1 lampje stuk.
Listen very carefully, I shall say this only once.

Cetero censeo birrum  bibendum esse

Jan Bennink

• Offline Offline
    • HTM Modeltrambaan
« Reactie #221 Gepost op: 28 October 2007, 16:40:54 »
Op vrijdag vond ik het niet druk. In alle rust rond kunnen struinen langs verkoopstands en modelbanen.
Zonder enkele juweeltjes van modelbanen (ook weer een Engelse) te kort te doen vond ik het aanbod wat tegenvallen. Maar de combinatie verkoopbeurs-modelbanen deed mij naar Utrecht komen en dat was geslaagd. Alle gelegenheid om rond te kijken en hier en daar een praatje te maken.
Nog een vraag: Joris Linssen liep op vrijdag rond met camera- en geluidman, weet iemand of er iets uitgezonden wordt? Hoe was de drukte op zaterdag en zondag ten opzichte van de vrijdag?

met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

stadlerGTW(Remco)

• Offline Offline
« Reactie #222 Gepost op: 28 October 2007, 18:00:41 »
Ik ben gisteren voor het eerst naar eurospoor geweest en was zeer onder de indruk :o Het grote aantal modelbanen had ik niet verwacht en ook de grote  van de 2e hands markt had ik nog nooit meegemaakt.
Wat mij ook op viel is dat er weinig NL materieel van lima te krijgen was. Maar uiteindelijk toch nog een Lima koploper in wisselstroom op de kop kunnen tikken :D In hal 1 waar verschillende winkels hun treinen verkochten heb ik mooie modeltreinen gezien maar allemaal gelijkstroom :(
Gelukkig op de verkoopbeurs veel marklin en ander wisselstroom materieel.
Heb een heerlijke dag gehad. (volgend jaar hopelijk weer)

Gr. Remco.
FC Groningen mijn trots! samen met........

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #223 Gepost op: 28 October 2007, 19:02:36 »
Vandaag geweest, eerste keer voor mij. maar ik vond het best wel tegenvallen. Je betaald best wel veel entree geld en er zijn maar een paar banen die af waren. De rest was allemaal maar half af of je had sporen die zomaar in het gras eindigden??? Maar goed volgend jaar waarschijnlijk weer. Was een gezellig dagje uit met me pa!

Gert1

• Gast
« Reactie #224 Gepost op: 28 October 2007, 19:32:39 »
Sowieso vind ik veel handel prettig, hoewel ik wel het idee had dat er na een uur of wat enige kijkmoeheid optreedt. Hoewel ik denk dat Houten groter is (qua handel) had ik er daar minder last van.

Dat komt doordat je in Houten gewend bent aan de vast indeling. Als je daar meermaals bent geweest, weet je globaal echt wel waar de voor jou interessante stands zijn. Dus loop je langs de voor jou minder interessante stands 'met een half oog voorbij'. En dat is minder vermoeiend.

mvg,
Gert