1. Zolang het geen 3-rail of rails met bedding is, voldoet de rest. Niemand gaat herkennen dat de wissels smaller of minder scherp zijn etc. (behalve wij op het forum dan ).
Prima dat jij ver gaat wat detaillering betreft, maar waarom denk je dat iedereen de werkelijkheid wil nabouwen? Op mijn baan rijden Franse, Duitse, Engelse en Nederlandse treinen gewoon door elkaar, zowel stoom als diesel en elektrisch en langs bebouwing uit alle windstreken. Op het hoofdstation staat de laatste Duitse Keizer Wilhelm 2 op de ICE te wachten, maar hij kan ook kiezen voor de Beneluxtrein. Natuurlijk is dit niet de werkelijkheid maar IK vind het leuk, trouwens even later stoomt er een oude Mallard binnen in ook nog eens de verkeerde schaal (00 - 1:76) In de bergen rijden er treintjes in schaal N. Realisme is dus voor iedereen anders en de echte realiteit is dat iedereen er op zijn / haar manier lol aan beleefd.
Hallo bert, je beantwoordt mijn opmerking volledig.Je spreekt je eigen voorkeur uit!!mvg aad
Ik plaats van een treinbaan heb ik een trambaan, want dan kan je op een kleine afmeting meer kwijt. Realisme was nooit het hoofddoel, maar zolang het maar klopt voor het gevoel en dat het er naar mijn smaak mooi uitziet. Hier omschrijf je perfect je eigen streven in realisme.Uiteindelijke is het de complete fallercatalogus, maar dan in een andere setting. Conclusie, ben ik helemaal realistisch bezig? Voor mijzelf niet, maar ik heb er lol van en de beursbezoekers kunnen de baan waarderen.Volgens mij heb je net verteld dat dit voldoet aan jouw eisen van realisme. Daar gaat het toch om? Overigens, gezien de reacties van vele kijkers is het ook heel realistisch. En ik sluit me daar helemaal bij aan.
realisme = Waar je zelf blij van wordt en zelf tevreden mee bent !!!mvg aad
.... De werkelijkheid nabouwen kun je vergeten.
.......- ik kan op mijn baan geen NS 1200 laten rijden...