Hallo,Als ik de site van opendcc bekeken en zie dat je met ponyprog eerst de fuses van de AVR goed moet zetten. Als je de bits niet exact zet als beschreven, is je AVR zonder speciale programmer niet programmeerbaar meer. Je zal dan een isp programmer moeten hebben die een "rescue hartbeat" heeft of erger een paralleprogrammer . Ik lees ook dat de ponyprog op een andere serieele poort op de opendcc print moet worden aangesloten dan die voor communicatie met de PC bij een werkende opendcc.Mijn eerste indruk is dat er iets is misgegaan met de fuses, maar mogelijk zijn er andere ervaringsdeskundige hier die een goude tip hebben.Mvgr Peter
Misschien even contact opnemen met Kufer Je zal toch wel enige vorm van garantie hebben. Beter eerst navragen dan zelf maar aan blijven modderen.
hoi,heb je wel de bootloader al in de mega zitten?Je mag de chip ook opsturen, of langskomen in Hilversum.Gaat goedkomen... Guus
Hi,ik las net je PM, en lees het hier volgens mij nog een keer, ik denk dat de 100.000 euro vraag is: heb welke hardware programmer gebruik jij ?Ik denk als ik het zo lees: geen.En dat gaat het niet vliegen.De bootloader moet je met een ISP (incircuit system programmer) of met JTAG (moeilijke afkorting) programmer in de mega644p programmeren.En ISP en JTAG zijn iets heel anders dan programmeren via RS232.Als de bootloader erin zit, dan kun je wel via RS232 aanvullende programma' s programmeren.Dus ... welke programmer gebruik je samen met ponyprog .. groet,Guus
Es gibt drei Wege, um den ATmega zum ersten Mal zu programmieren: JTAG, ISP (6-polig) und Ponyprog. Hier wird nur der Bootloader eingespielt, das eigentliche Programm wird wie auch später ein eventueller Programmupdate über die normale Schnittstelle (USB oder RS232) eingespielt.
Nachdem die Hardware fertig aufgebaut ist, muß der Prozessor noch passend konfiguriert und mit der Firmware geladen werden. Dies erfolgt in drei Schritten: 1.Fuses setzen2.Bootloader einspielen3.Firmware-Update durchführen