Wow Bessel, dat heeft een waarde die niet in valuta is uit te drukken
Ja, dat was een mooie toevalstreffer. Maar mijn mooiste aanwinst was een object wat mij van harte gegund werd door een alleraardigste modelspoorkennis:De originele folder die wijlen mijn vader liet drukken voor de opening van zijn treinenwinkeltje begin jaren tachtig.Het eindigen van zijn tweede huwelijk en zijn afnemende gezondheid hebben helaas voortijdig sluiten in de hand gewerkt, in 1989 was het over. Maar wat heb ik er een fijne tijd gehad...
Mooi dat zoiets na al die jaren opeens opduikt...Van wanneer is de folder?Ik zie openingstijden op zaterdagmiddag (9-18u) van voor de Winkelsluitingswet van 1976 (ingevoerd 1978/79?).De Märklin-lichtbak heeft nog het logo dat tot 1975/1976 is gebruikt (met hoofdletter M), maar zo'n bak gaat natuurlijk jaren mee
Uiteraard wel modelspoor gerelateerde kits.. De foto's die je ziet zijn origineel zwart-wit, gemaakt voor de opening door een professionele fotograaf. Ik heb de originelen nog uit de erfenis van m'n vader.Er is maar één kleurenfoto in ons bezit, een Polaroid van de gevel.En nu hou ik op, het wordt inmiddels tijd voor een apart draadje over vroeger