Het kostte mij twaalf pond extra, ik woon in Wales, om het pakketje waarin deze loc zat op een zaterdag thuis te laten bezorgen. En dan moest ik ook nog op hoge poten achter de bezorger aan om te voorkomen dat hij het terug naar het depot nam. Maar eindelijk heb ik een blauw gekleurde locomotief uit de reeks 20 van Roco in handen. Deze heb ik nodig voor een treinsamenstelling uit het begin van de jaren negentig (van de twintigste eeuw). Nu zal een hardcore klinknagelteller mij erop wijzen dat ik met deze loc uit Antwerpen die een slang op z'n neus heeft de verkeerde versie heb gekocht maar ik vind het mooi genoeg zo. De blauwe reeks twintigen groeien immers niet aan de bomen.Brenda Coles
Feijenoord weer eens per ongeluk gewonnen, maar ik ook met de aanschaf van de TRIX Mikado. Wat een prachtig model. Niet te geloven een TRIX model in de hand te hebben. Wat een details en heel strak model. En de SNCF wagens staan er natuurlijk ook heel goed bij.
Die slang op de neus zou de UIC-kabel moeten zijn en die kan vanaf 1989. Het 'probleem' is meer de dikke nummers, UIC-computernummer, Magelan-sticker en inderdaad de stelplaats. Maar absoluut, Roco 20-ers in het blauw die goed geschilderd zijn als deze zijn er zo goed als niet. Ze hebben in het begin jaren 80/90-blauwe gemaakt, maar die zijn niet zo fraai als deze. En de genoemde verschillen ijn echt enkel voor de purist.
Aanwinst in Houten (was weer gezellig) de Fleischmann 725001 of te wel de BR 221 135. Maakt nu deel uit van ongeveer 20 van dit soort locomotieven. (niet allemaal digitaal, en niet in het oranje)
Leuk! Ben benieuwd welke uitvoeringen er allemaal in n bestaan. Tijd voor een line-up!
Een lekker kleurrijk model laten maken