Vooruitlopend op de nog niet aangekondigde (maar vast nog wel te verschijnen) Nightjet-rijtuigen van de verbinding Amsterdam - Zürich, heb ik alvast deze Zwitserse rijtuigen aangeschaft: een 1e klasse (Apm) en een 2e klasse (Bpm). Uit eigen waarneming kan ik vertellen dat beide rijtuignummers ook daadwerkelijk in deze Nightjet meerijden. De rijtuignummers van de Roco-modellen zijn CH-SBB 61 85 10-90 265-2 (Apm) en CH-SBB 61 85 20-90 204-9 (Bpm). Die heb ik allebei al eens gespot in Amsterdam het afgelopen jaar.Groeten,Arjen
Van forumgenoot René overgenomen, de Brawa interfrigo in spoor 0. Exact hetzelfde nummer had ik al in H0. En dat is al een prachtige wagen. In spoor 0 nog veel mooier met verende buffers en bijgeleverde schroefkoppelingen.
Mooi, die 01.10 van Liliput.Deze versie stroomlijnbeplating vind ik mooier dan de Roco 01.10 met stroomlijnbeplating.Hoe zijn de rijeigenschappen van de Liliput 01.10?
Heeft iemand suggesties voor passende NMBS-rijtuigen (vierassig of korter) bij deze loc?