Die NS-wagen voor sodavervoer is de tweede versie van Roco. Op de eerste versie stond een schrijffout; 'DELFZUL' i.p.v. 'DELFZIJL'. Heb je als ze in Oostenrijk de 'IJ' niet kennen.
... Delfzijf
Na lang zoeken toch nog gevonden op MP voor een nette prijs. De Roco 47160 Railpro.
Mooi!!!!! Ik moet nog heel even wachten. LS Models had even wat bestellingen kwijt gemaakt (kleine hartverzakking van mijn kant) maar dankzij een flinke inspanning van de heren bij deze bekende modelspoorwinkel hebben ze er binnenkort toch een paar om uit te leveren Wat ga je erachter hangen?
IDe eerste versie (46425) had overigens nog een foutje in de tekst op het rode vlak. Geen schrijffout, want het zou dan een drukfout moeten zijn of een verkeerde interpretatie van aangeleverde gegevens.
....Dit lijkt me wel wat! Foto van vlak na introductie van de eerste Corail-rijtuigen. Hiervoor reed deze trein (Parijs-Marseille-Ventimille) nog met UIC-en USI-rijtuigen, ook leuk om te zien. 18 bakken! dat worden er natuurlijk wel minder op de modelbaan. En natuurlijk de Mistral, of de Etendard / Aquitaine / Capitole (twijfel ineens of de derde onderserie CC6500 eind jaren '70 ook op het Zuid-Westen reed, denk het eigenlijk niet) (en sowieso, m'n Roco CC6522 past qua kleur veel beter bij de Grand Comfort-rijtuigen) of een goederentrein van het Regime Acceleré. ....
Nieuwe utbreiding van de verzameling geallieerde rijtuigen in de vorm van Liliput set L352010. Deze bestaat uit de Schürzenwagen C4ü 19 392 Mü “RC 131” (RC=Railroad Coach) en ABC4ü 214 018 Mü.....
Geheel toevallig staat er vandaag op de Facebookgroep "De foto's van dhr. N.J. van Wijck Jurriaanse" een turquoise NS1100 met een verlofgangerstrein in Utrecht CS. Deze bestaat uit Engelse rijtuigen met voor- en achteraan een "Schürzenwagen". Ik kan niet zien of het precies dezelfde rijtuigen uit jouw set zijn maar grappig is het wel