Dit is die andere grote stoomloc in het spoorwegmuseum (NS 2104) De SS en HSM (voorlopers van de NS) hadden allebei op een gegeven moment een loc welke het paradepaardje van de maatschappij was. Bij de SS was dat de 700 serie (NS 3700) en bij de HSM de 500 serie (NS 2100). De 3700 was duidelijk de betere all-round loc, maar de 2100 had ook zo haar kwaliteiten. Het is doordat men in NS tijd doorging op SS ontwerpen, dat de HSM machines altijd een beetje onderbelicht zijn gebleven.Nu heeft Artitec heel fijn gezorgd voor een berg fijn rijdende 3700en en ook in SS uitvoering, maar met de 2100 blijven we nog even met de oude maar net zo mooie Philotrains zitten. Met wat kant en klaar modellen en wat van mijn eigen productie, heb ik inmiddels een leuke internationale trein kunnen samenstellen, en dat kunstje wil ik met de HSM ook nog eens flikken.En daar is dus een loc voor nodig en welke andere dan deze natuurlijk.
IngeniumMaar van wie is de schitterende loc, de getoonde dan? (Fabrikant)Excuses voor mijn onwetendheid uiteraard.Brutus zeer fraai , jammer dat deze maar beperkt verkrijgbaar zijn.Wel gaaf met dat depot er op Heb je hier een art.nr. Van? Misschien heb ik nog geluk Groeten barry