@Raymond,U heeft gepind zie ik Maar mooie aanwinsten , vraagt om een actie foto/filmpje Trouwens een behoorlijk eindje rijden naar Sebnitz zie ik net op de kaart.Groetjes Barry
En maar blijven wachten op de S-160...Groet,Raymond v/d Hoven
De S 160 is dé USA-TC stoomlok die de Amerikanen meebrachten naar Europa in 1944 en na de oorlog in vele landen nog lang in gebruik is gebleven. Reed wel in Nederland (Heerlen!) maar NS heeft ze niet in gebruik genomen. Roco heeft de lok aangekondigd voor 2016, evenals nog meer goederenwagens in deze serie, incluis wagens met lading. Nederlandse versies helaas (nog, hopelijk?) niet....http://www.roco.cc/en/product/227410-0-0-1-4-400-501-002/products.html
Deze speciale uitvoering van de poolse Oi2 had ik al een tijdje in huis. Roco heeft hem in zwart, maar LOKOmodel verkoopt hem in groen met wat rode accenten. Helaas was bij aankomst de fluit afgebroken. Na wat moeilijke communicatie kreeg ik een losse fluit toegestuurd, maar die was niet kapot, het was de leiding die gebroken was. Deze uiteindelijk zelf maar gerepareerd met een stukje koperdraad en ook nog wat rode en witte verf bijgewerkt.Tevens de tender voorzien van een stroomvoerende koppeling zodat samen met het rijtuig (dat ook stroom afneemt via de wielen) er een soepele loop ontstaan is.