Ik neem dan ook graag de uitdaging aan om dit kromme exemplaar met veel geduld terug in vorm te krijgen met geleidelijk verwarmen en uitoefenen van druk op strategische plaatsen.
Er is bijna geen exemplaar wat nog recht is, bovendien wordt het materiaal ook broos en breekt dan in stukken.
Dank voor je uitgebreide toelichting, ik had mij inmiddels al wat ingelezen in eigenschappen van thermoplasten en thermoharders (zoals bakeliet). Dit is een oude thermoplast die vervormt door enerzijds te vroeg lossen uit de mal, anderszijds door vervliegen van de weekmakers. Niet heel gek na 70 jaar.
Tom, en die dan in Spoor-0. Naast de blauwe is ook ook de turqoise gemaakt. Koreaans hoogstandje. Volgens mij is dit het mooist gedetailleerde model ooit gemaakt. Niks ontbreekt, en zeker niet aan de onderzijde. De gele is een latere productie van Lombardi en is (helaas) duidelijk minder aan de onderzijde.De spoor-1 versie van Modelbex is ook heel erg mooi.Je weet, de SS-700 serie (die appelgroene) in 0 was de afgelopen 30 jaar nog nooit 2e-hands aangeboden. De turquoise 1300 ook niet. De blauwe een zeer enkele keer.
Ja, daarom al bij met m'n appelgroene. Maar eerlijk, als er nog 1 of 2 spoor 0 loc's op de wensenlijst staan, dan zijn het een HSM 500 of een okergele Zeppelin. 3 dan, de oranje bruine Rhijnboog Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
en die appelgroene SS-1200 dan?